Jako jedna z mála redakcí jsme měli tu možnost ochutnat volant novinky RZR 900 XP. Ten nám byl představen přímo ve slunném Španělsku, nedaleko Barcelony v atraktivním resortu Les Comes. Tato novinka, kterou Polaris odtajnil v lednu, už přistála i v Praze - Polaris Ranger RZR 900 XP stojí v showroomu Polaris a je připraven na závodní nasazení v seriálu Offroadmaraton.
Polaris tým o pouhé dva dny nestihl postavit svou naježenou novinku do prvního závodu Offroadmaratonu ve Šternberku, a tak tento závod musel chtě odjet s ostříleným závoďákem, který po dobu dvou let diktoval tempo nejen SideXSide speciálům - s
Polarisem Ranger RZR S. V sobotu se tak odjel závod ve Šternberku a už v pondělí monstrozní RZR XP poslušně čekal na sestavení v dílně PT Moto. Mezitím jsme se proto ohlédli za historií účasti Polarisu v Offroadmaratonu.
Polaris a přelomový ročník Offroadmaratonu 2009:
Právě v roce 2009 si Polaris SideXSide
RZR S dojel pro absolutní prvenství v kategorii Auta speciál do 1000 ccm. Tento rok byl přelomovým, zprvu totiž RZR S závodil mezi čtyřkolkami, kde vznikla velká nevole ze strany závodníků. Načež jim pořadatelé Offrodmaratonu vyšli vstříc a založili novou kategorii – Auta speciál do 1000 ccm, do které se zaškatulkovala právě do té doby nespecifikovaná třída SideXSide.
Nárůst SideXSide kategorie v roce 2010:
Ročník 2010 byl už k nárůstu SideXSide přívětivější. Ze 4 závodních autíček kategorie Auta speciál do 1000 ccm se startovní pole Offroadmaratonu rozrostlo na 8 závodních týmů. I v tomto ročníku se Polaris tým neztratil, o tom vypovídá 2. místo v celkovém hodnocení seriálu. I v roce 2010 Polarisáci sedlali
RZR S.
Magický rok 2011:
Letošek přinesl nabroušenou novinku Polaris Ranger
RZR 900 XP, která do svých litých hliníkových disků nadávkuje závodní adrenalin poprvé v sobotu 17.4. 2011 v Sedlčanech. Právě na této technické trati má dvouválec RZR XP všem ukázat své přednosti. Skvělý motor s 88 koňmi pod kapotou bude po dlouhých sedlčanských rovinkách upalovat určitě pekelně svižně, jeho nová koncepce umístění motoru napříč je prostě bezkonkurenční. Tomuhle RZR XP jen tak něco neujede, ba co dokonce, jen tak ho něco nepředjede!
A co na RZR 900 XP říkají stanovy Offroadmaratonu?
Všechny vozy kategorie „Auta speciál do 1000 ccm“ musí respektovat stanovy. I ostří žiletky RZR XP projde jistým vybroušením: osvětlení, čísla na střeše, hasící přístroj, světelná rampa….
Kompletní stanovy naleznete zde:
http://offroadmaraton.cz/stanovy.html?ctg_type=1