Sobota 2.1. 2010
První etapu vyhrál polák Sonik na Yamaze od Josefa Macháčka, na druhém místě dojel Petronelli a třetí Pepa Macháček, oba na Yamaze. Z našich dokončil první etapu na pátém místě Plechatý na Yamaze a na deváté příčce Oldřich bražina na Polarisu s motorem BMW.
KM Racing Team
Snem většiny ze závodníků, je dobře začít, nemít žádný skrytý technický problém, mít štěstí, kterému se ovšem také musí umět jít vstříc, a to vše platí o teamu KM Racing dvojnásob.
Dnešní první měřený úsek byl vzhledem k rozsáhlým povodním v tomto a minulém týdnu, zkrácen o cca 50km. Je to první případ zkrácení v tomto ročníku, ale pokud jsme mohli vidět a sami posoudit, rozsah škod byl na místním zemědělství a obydlích, hlavně v malých vesnicích, zcela zřejmý.
Všichni si pochvalujeme rozdělení rychlostních zkoušek, dnešek a zítřek, zvlášť pro auta/kamiony a zvlášť pro moto/quad. Našim motorkářům dnešní endurová trať zcela vyhovovala, všichni plnili taktické úkoly, vše se obešlo bez pádů a závažných technických problémů.
Pepovi selhalo v rychlostním testu palivové čerpadlo a ztratil 5min. opravou a
Martin nabral vodu do elektroniky a jeho Yamaha neměla 100% výkon. A umístění? Je příliš brzy cokoliv hodnotit, tým je v pohodě, kluci si poměrně slušně užívali první „ostré“ kilometry.
Czech Dakar Team
Piloti Czech Dakar Teamu v kategoriích moto a quad přijeli v pořádku do cíle dnešní zkrácené etapy, která měřila 349km se speciální rychlostní částí o délce 219km. Nejrychlejší z našich jezdců (a nejrychlejším českým účastníkem) byl
Martin Macek (Yamaha 450), který přijel na 25. místě se ztrátou 11´32“ na vítěze etapy Davida Casteu na Shercu.
Roman Krejčí dojel na 52. pozici a
Jan Veselý na 98. místě. Všichni tři jedou na strojích Yamaha 450.
Video z prvního závodního dne - motocykly
Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen flashem.
Neděle 3.1. 2010
KM Racing Team
Ráno se nad Cordobou přehnala průtrž mračen a motorky a čtyřkolky doprovázela až na 100km rychlostního testu. Naopak příjezd do vlhkého tropického klimatu, jakým provincie
La Rioja je, dnes nabídla dva odlišné extrémy, neboť odpoledne v bivaku bylo 40st. Dnešní silná průtrž mračen zřejmě také ovlivnila nehodu
Josefa Macháčka, který na 76km rychlostní zkoušky dostal se svojí čtyřkolkou smyk a několikrát se převrátil. Musel dlouho opravovat, aby se mohl vrátit do startovního pole, ale zdravotně je zatím v relativním pořádku.
Martin Plechatý dnes také okusil zrádnosti terénu a na 10minut zapadl ve vyschlém řečišti, které bylo skryto za velbloudí trávou.
Dušan, David a
Ivan si jedou svou taktickou stopu a jsou zatím nadmíru spokojeni. Bez závad a zdravotních problémů.
Telefonát Martina Macka:
Trať dnešního závodu vedla kamenitým terénem a nebyla vůbec typicky „dakarská“. Jezdcům rozhodně nepomáhalo ani počasí, vydatný déšť od startu do první tankovačky, hustá mlha a mokrá trať znamenaly nebezpečné situace.
Martin Macek po dojezdu do cíle vyjádřil mírné zklamání, protože podle jeho slov „přijel s jinými ambicemi“ ale myslí si, že teprve zítra „začneme válčit“. Na dnešní trati měl pád, motocykl přehodil přes kamennou zídku a ulomil přední blatník, ale nic vážnějšího se nestalo. Povrch byl kluzký s kamenitým podkladem a podle jeho slov byla i chyba, že na tu dnešní etapu nevyměnil pneumatiky za nové. Motorky prý nevypadají jako po dakarské etapě ale po nějakém motokrosu u nich ve Smržovce. Po pádu jel pochopitelně trochu opatrně a ubral plyn, což je takticky v pořádku – Dakar je teprve na začátku, a kdyby někde urazil přístroje v kokpitu nebo vážněji poškodil stroj, ztrátu by nemusel dohnat. Jel dnes na pomalejším převodu a bylo to prý v pořádku.
Fretigne naopak měnil převod do rychla a před startem mu říkal, že pojede naplno. Zdravotně je i po pádu v pořádku, maličko cítí záda, ale není to nic vážného a zítra bude opět závodit ze všech sil. Cítí, že se blíží poušť a že závod opravdu začne až za pár dnů.
Video 2. dne - motocykly
Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen flashem.
Výhled na pondělí 4.1.2010
Bude to třetí den soutěže, kdy se již soutěžící budou muset vyrovnat s první zkouškou. Po 260km přejezdu bude následovat 182 km rychlostní zkoušky. Poprvé je naplánována stejná trasa pro motorky, quady, auta i kamiony. Změna profilu tratě bude velmi radikální, od zeminy k písku a zejména velký podíl dun v délce téměř 30 kilometrů. V první části se bude jednat o velké duny, které se vyznačují bílou barvou. V nové krajině si budou soutěžící "vychutnávat" sjezdy a budou se muset vyrovnati se změnou klimatu a zejména s písečnými bouřemi, které jsou v této oblasti časté.