Czertův report:
Krátký report z německého Auchenau.... pominu-li všudypřítomné bahno, neustálý déšť a studený vichr, byla účast jezdců srovnatelná s malým Mistrovstvím Evropy. Jen ti nejodvážnější se vydali na měřený trénink, který spíše připomínal offroady, takže na vlastní závody museli pořadatelé trat zkrátit... z našich jezdců: Zdenál, Studa a děd Faktor se odvážil na trať jen Zdenál, kterému je jedno v jakém počasí se jede a projevil se jako velký srdcař, když v první jízdě dojel pátý i před takovým esem jako je belgičan Maessen, zbylí naši dva závodníci dali přednost šetření si svých strojů i údů... Druhá rozjížďka se nesla ve stejném duchu...Zdenál odstartoval devátý a po karambolu dojel závod se ztrátou tří kol na 15 místě... je třeba podotknout, že i přes ztrátu tří kol se rval s bahnem jako lev....klobouk dolů....!!!
Ilustrační foto
Rozhovor se Zdeňkem:
Ahoj kluci tak a jsme u Mistrovství Německa, jak jste se k těmto závodům dostali a proč až letos?
Před dvěma roky jsme se s Davidem Tušlem, ( který již několik let tento seriál jezdil a se vším nám pomohl ) vydali na Německé mistrovství v Gaisledenu. Ještě téhož roku jsem odjel další závod v Jaueru. Byla to pro nás obrovská zkušenost a tak jsme chtěli odjet několik závodů i v loňské sezóně. Ta se nám však často křížila se závody u nás. Letos jsme si tedy dali za cíl odjet MMČR a Německo. Bohužel se tím pádem nemůžeme účastnit menších závodů u nás, protože termíny závodů jsou často stejné. Navíc se nás pro letošek ujal Německý team Alskom KTM, který se stará také o Německeho jezdce Stefana Schreibera. Velice nám se závody pomáhají.
Jezdí s vámi ještě další ČR jezdci?
Na jednom ze závodů s námi byl Lukáš Studený, který také v minulosti závody v Německu absolvoval.
Jaké máme v Německu ohlasy na naše jezdce, kdo je tam nejznámější?
Nejznámější z našich jezdců je zde David Tušl, který jezdil za německý tým QUAD BRIEL a odjel zde několik sezón. Mezi další patří Lubomír Hunka, český rodák, který se přestěhoval do Německa a vyhrál HESSEN CUP. Často se nás také ptají na Martina Lišku.
Jdeme od těch rutinních otázek k něčemu zajímavějšímu. Jeli jste tři závody jak se vám v nich vedlo?
V prvním závodě jsme měli problém s technikou a nemohli jsme tak nastoupit do ani jedné z rozjížděk. Byli jsme z toho trošku zklamáni, protože trať byla nádherná. V druhém závodě se nám již dařilo lépe - v první rozjížďce jsem dojel na šestém místě a v té druhé na devátém. Jelo se na písečné trati což pro nás byla premiéra, a proto jsme s výsledkem velice spokojeni! Třetí závod se jel na deštěm poznamenané, bahnité trati. V první rozjížďce se mi podařilo zajet páté místo což bylo pro mne překvapením. Celý závod jsem byl nucen odjet na malých kolech, protože velké jsme zapomněli doma a pokaždé když jsem se pokusil o předjetí soupeře zabořil jsem se a byl rád že mohu vůbec pokračovat v závodě. To se mi však vymstilo při druhé rozjížďce, na trati uvízl jeden z jezdců a já při pokusu ho objet jsem zapadl do hlubokého bahna a nemohl se dostat ven. Jelikož se musí odjet 75 % závodu a já to o pouhé jedno kolo bohužel nezvládl, nebyl jsem klasifikován a tudíž jsem celkově dosáhl pouze na 13. příčku.
Jaké je to v porovnání s ČR mistrákem?
Na německé mistrovství přijíždí evropská špička jezdců jako jsou domácí Stefan Schreiber, Manfred Zinecker, Julian Haas, holandský jezdec Joe Maessen, belgický Davy De Coyper, dánský Alexander Norskov. A spousta dalších. Takže jsou závody mnohem rychlejší a zajímavější.
Probíhají přejímky a zápis podobně jako u nás, na co si mají jezdci dát pozor?
S papíry mi pomáhá Stefan Schreiber, který mi vždy řekne co mám kde podepsat protože němčinu bohužel neovladám.Vše vyplňuje podle první přihlášky, kterou jsme vyplnili již před sezónou. Určitě je také přísnější technická kontrola. Místo toho aby se zajímali o velké díry ve výpletech nášlapů, nebo o délku výtrhovky, zajímají se o funkčnost brzd, vůle v říďítkách,nebo hluk podle povolených norem.
Na jaké zahraniční závody se chystáte?
Určitě bych chtěl dojet celé Německo a na konci sezóny zajet Mistrovství Evropy družstev, které se jede v holandském Markelo, ale to je vše ještě daleko.
Co technika, jedete tu stejnou jako v ČR nebo jste vytáhli nějakou novou mašinu?
Technika je stejná, mám dvě KTM s výfuky DOMA a vzduchovým filtrem od FUELCustoms. Vše máme od týmu Alskom KTM. Také mám doma 2 písty CP které mi byly doporučeny po prasknutí originálu na prvním německém mistrovství. Do budoucna zvažuji nahradit originál těmito písty.