Díky závodům Last Adventure jsme dostali příležitost realizovat rozhovor s Janem Kalinou. Jan Kalina závodí na čtyřkolce Yamaha YFZ 450R za Hec team. Položili jsme Honzovi pár otázek ohledně letošní sezny, ale také pár otázek na nadcházející. Dozvěděli jsme se na jaké závodní série se chystá, jak bude ladit 450 a jestli přejde k jinému teamu.
Bio:
- Jméno: Jan Kalina
- Startovní číšlo: 116
- Stroj: Yamaha YFZ 450R
- Závodní úspěchy: Mistr Cross country Quad hobby 2015
- Oblíbená muzika: rock, dance…
- Oblíbené pití: pivo, víno
Díky závodům Last Adventure jsme dostali příležitost realizovat rozhovor s Janem Kalinou. J
an Kalina závodí na čtyřkolce Yamaha YFZ 450R za Hec team. Položili jsme Honzovi pár otázek ohledně letošní sezny, ale také pár otázek na nadcházející. Dozvěděli jsme se na jaké závodní série se chystá, jak bude ladit 450 a jestli přejde k jinému teamu.
Rozhovor:
Představíš nám tvojí čtyřkolku a budeš na ní na příští rok dělat nějaké zásadní úpravy?
"Jezdím na Yamaze YFZ 450R, úpravy: houser ramena, Fox tlumení, fasst řidítka, houser tyč řízení, tlumič řízení Precision, osa Dominator 2, nastavitelná řídící jednotka, svod a výfuk RP, nášlapy ProArmor, pevnostní disky ITP....Veliké změny na příští rok neplánuji...spíše kontrola a případné výměny nynější dílů (ložiska atd.) Uvažuji o koupi nové větší nádrže.”
Velká nádrž, to vypadá že rok pojedeš Offko?
"Jestlikož dáli zdraví a finanční situace, tak bych chtěl odjet seriál Offroad maratonu a Crosscountry."
Yamaha je Yamaha, tady neni co řešit, ale i tak je něco co tě na této mašině štve?
"Plně s tebou souhlasím. Jediné, co mi na této mašině vadí je, že jsem předtím jezdil na Suzuki LTZ 400 a je to nepopsatelný rozdíl ve výkonu a posun kupředu a tím pádem si občas nejslabším článkem na stroji připadám já sám.... Takže na další sezonu musím určitě zamakat na fyzičce.”
Ty jsi se letos potýkal s technickými problémy? Myslíš že tě tyto závady odsunuly v celkovém umístění?
"Jelikož si vše snažím udělat sám, případně pokud si nevím rady, tak s pomocí kluků s Hec Clubu na dílně (což je dost často...:D). Tak se rád do všecho vrtám a zkouším. To se často i podepíše na tom, že pak na trati zjistím, že jsem dost možná nepostupoval jak bylo hodno a ukáží se i nějaké problémy (nastavení tlumičů, únik vzduchu atd.). Nicméně jsem letos velice trpěl na defekty a jelikož všichni kolem mě mají Suzuki, která má jiné rozteče, tak jsem neměl náhradní kola. Takže se mi kolikrát povedlo, že jsem byl odhodlaný dojíždět závody po prázdném kole, případně s jedním devítkvým ráfkem a jedním osmičkovým. Opravdu to není moc příjemné. Takže určitě musím vyřešit i náhradní kola stejné velikosti.”
Jaká ze závodních sérií tě nadchla?
"Dost mi zaujalo Crosscountry, kde je to kombinace crossu a off-roadu, i čas mi sedí více, kde se dá jet celý závod v poměrně vysokém tempu. Offroad maraton je náročnější v tom, že je minimum rovných a odpočinkových úseků a rozhodně i doba závodů je velice náročná… ale jak říkám, vše je o připavenosti a tréniku.”
Sleduješ nějaké závodní série na netu nebo v TV?
"GNCC je pro mě veliké lákadlo, určitě bych to chtěl vyzkoušet a svézt se mezi takými jezdci a v takovém terénu, před tolika diváky. Videa z těchto zádovů mi nahání husí kůži.”
A jak to berou doma, že závodíš?
"Doma mě naštěstí všichni podporují a už jsou s tím tak nějak smíření. Je to spíše informativní, že se dozvědí, že o víkendu doma nebudu.”
Jak ty a spaní na závodech?
"Pořídil jsem si dodváku, kde mám i postal, takže mi nedělá problémy přespat tam. Pokud samoržejmě mně Franta Macháček (kamarád a týmový kolega z Hec Clubu) neoznámí, že tam spí také...to pak utíkám raději do lesa. Výhodu v tom vidím, že můžu ráno spát o něco déle, než kdybych musel ještě dojíždět ráno do depa. Velikou otázku je samozřejmě pošasí.”
Příští rok je ve znamení přestupů, neplánuješ přestu i ty?
"Přestu k jinému týmu určitě neplánuji, jsem zde v Hec Clubu velmi spokojen, kluci mi ochotně pomáhají udržet ,,Námahu" v chodu a rádi se vším pomohou. Za to jsem jim velice vděčný. Letos jsme začali dokonce budovat u nás v Dobřanech Off-road park, který se stává velmi oblíbeným trénikovým místem v širokém okolí a v budoucnu bychom chtěli uskutečnit i nějaké závody. Přijeďte se k nám svézt a uvidíte sami. Hecu zdar.”