Scrambler na závody ano či ne?! Máme tu dva tábory, které stojí proti sobě, jedni říkají rozhodně ne, druzí zase proč by ne. Karel Tichý jezdí pod Polaris záštitou na modelové novince roku 2013 - Scrambler 850 XP Ho, a v závodech které se skládají pouze z trialových pasáží si vede víc než dobře.
Trialátor má co nabídnout, už jen jeho ovladatelnost a vybavení technologie pohonu všech kol - Polaris
On-Demand True AWD. Což jak nám i Karel Tichý potvrdil je v trialech velkou výhodou. Na vlastní kůži jsem za Scramblera zasedla v našem redakčním
testu: „
Limitka se chovala výborně jak v roletách tak na skocích, posilovač řízení byl v ostrých zatáčkách vynikající, oproti Can Am Renegade je řízení lehoučké a přesné. V prudkých sjezdech ve vysoké rychlosti Limitce chybí tlumič rázů, ale jinak se choval poslušně. Úhel tyče řízení hodně připomíná řízení na motorce, v podstatě při srovnání s Can Am Renegade je řízení u Scramblera méně únavné a to i při sepnutí 4x4. Všechny tyto atributy nahrávají tomu, že se limitovaná 4x4 chová v podstatě jako "motárd"…“
Karel tichý byl v minulém roce v pozici pořadatele, nyní jede jako závodník, pod záštitou Polaris. Ti mu po vzájemné dohodě, zapůjčili
Scramblera pro co nejlepší prezentaci. Karel si v Trialech vede velmi dobře a s novinkou zachází v rukavičkách, ale drsnější manipulace se také nezříká.
Rozhovor:
Polaris Polaris, ale na jaké ty závodíš mašině a jaké na ní máš úpravy?
Jedná se o letošní novinku Scrambler 850 XP Ho , která je nazdobena lepšími doplňky už od sériového zakoupení, ale co se jedná racing úprav ty tu vůbec nehledej. Jedná se opravdu o sériový stroj ze kterého jen sundám zrcátka, už jen kvůli bezpečnosti a hlavně na závodech jsou zakázány.
Scrambler je v podstatě ještě novinka, jak jsi se dostal za řídítka právě této mašiny?
Nejdřív jsem začal pracovat u Polarisu, poté po dohodě s vedením mi bylo nabídnuto to abych v rámci prezentace Polarisu jezdil závody se Scramblerem.
Přesedlat ze sportovní čtyřkolky na pracáka není žádný med?
Přesedlal jsem z Yamahy Raptora, ale doma máme ještě jednu 4x4, se kterou jezdíme pro dřevo, takže pro mě 4x4 nebyla až takovou neznámou. Nejdřív jsem si na Scramblera musel trochu zvykat. Nebylo to úplně jednoduché, ale Scrambler má suprový podvozek a ovladatelnost, nyní už jsme jedno tělo.
Scrambler jo nebo ne na závody?
Rozhodně ano.
Plusy a mínusy Scramblera?
Plusy: ovladatelnost, podvozek, Polaris On-Demand True AWD, úzký profil sedla, dostatek síly...
Mínusy: propojené brzdy
Jak si vedeš v celkovém hodnocení ATV Trial Cupu?
Po posledním závodě jsem zatím pohybuji okolo čtvrté příčky. Na posledním závodě se mi moc nedařilo, aspektů bylo spousta, už jen ten, že jedu na sériovce, která má spojené brzdy a tam kde se potřebuji otočit přes přední brzdu, tak to opravdu nejde.
Porovnáš-li první a druhý trial?
V podstatě byl Tanvald těžší na přemýšlení, na najížděcí manévry a tak celkem.
Jak se ti líbila divácká atmosféra v Tanvaldě?
Atmosféru dělají diváci, což bylo prvotřídní.
Jaké máš ambice na ATV Trial Cupu?
Umístit se co nejlépe a odjet celou sérii.
Plánuješ i jiné závody?
Určitě plánuji, chci zkusit Scramblera otestovat i na Cross Country závodech.