Motokrosaři na Cechu tradiční šestihodinovku už několikátým rokem propojují s jezdci na motorkách i čtyřkolkách, 1-3 členné týmy jedou na jedné trati ve stejný čas. Pro letošek na nás pořadatelé namotali
3 a půl km dlouhou a opravdu náročnou trať. Nebylo si kde odpočinout, kromě rovinek a lavic u depa. Start se díky rekordní účasti posunul o půl hodiny, čili namísto desáté jsme startovali o půl hodiny později.
Nejede se o Mistra Světa:
V čtyřkolkářském depu převládala němčina, z 9 týmů se na start postavilo 5 zahraničních týmů a
zbylé 4 už byli v čistě české režii. Největším překvapením byl
Petr Hrůša, který díky své houževnatosti a srdečnosti odjel skoro celý 6hodinový závod sám, ale hlavně vždy zachraňoval a pomáhal jezdcům, kteří se ocitli v nesnázích. Je až neuvěřitelné, že se během šestihodinového závodu v tak velkém jezdeckém obsazení staly dva pády, které si vyžádali zákrok sanitky (
z toho jeden pád dopadl prasklou lopatkou). Nepočítáme tu však pády bez zákroku sanitky, rychlá a rozbitá trať si vyžádala opravdu hodně pádů, výletů mimo trať i jiných prapodivných manévrů.
Skvělá tečka za sezonou:
Po startu se dostal do čela
Burrago tým ve složení Václav Hucl, Martin Krejčík, Ollie Roučková. Hned za ním jel
Tým Krejnických v závěsu s německými vlčáky. Burrago tým rozjížděl Martin Krejčík, který najel během tří kol solidní náskok na to, aby po hodině a půl zajel na první střídání. Každý z týmů jel jinou taktiku, každý se střídal dle svého uvážení, s tím že všichni jezdci se museli střídat v tankovací zoně, a než vyjeli museli si předat pásku na ruce.
V týmu Krejnických
odešla technika a namísto tří jezdců v posledních 4 hodinách jeli pouze dva a to v čele s Lenkou Krejnickou. Tady bylo velmi pěkné pozorovat jak se s manželem hecují a jak se navzájem štenglují, v jeden okamžik
Roman stál na střídačce a když Lenka zvedla ruku, že za kolo bude střídat, se Roman usmál s tím ne ne ještě pět kol. Ale Lenka se nedala a Roman pěkně v dalším kole najel do závodu.
Vojta Chalupecký opět odstoupil z technických důvodů, tentokrát tomu bylo ulomené rameno, a tak svého kolegu jedoucího na LTZ 400 musel už jen hecovat z depa.
Štěstí je proměnlivé:
Závodem týmů definitivně skončila závodní sezona 2014. Nakonec se z vedoucí pozice o pouhých pět metrů radovali Němci. Burrago tým doprovázela smůla od začátku, kdy Martin Krejčík propichoval jednu přední pneumatiku za druhou a Václav Hucl oživoval svou 4x4 v jednom ze spodních pasáží tratě.
- Výsledky: 1. Němci, 2. Burrago, 3. Krejnický
Vyhlášení poté proběhlo ve večerních hodinách, kde se rozjela ta pravá ukončující párty spolu s losováním o hodnotnou tombolu. Klukům pořadatelským a mávačům okolo tratě patří velké poděkování, závody se každým rokem posouvají do jiné úrovně, což svědčí i velké jezdecké obsazení.