Ještě než začneme rozebírat závody, máme tu žádost o pomoc při hledání ztracené videokamery
Již na registraci děvčata hlásí: „
Je to snad nejhorší trať co jsme kdy jeli, jestli máte staré drezíky tak si je vemte. Je tam hafo šípku a další pichlávé havěti…“
Jako první se na start postavili do tříhodinové kličkované mezi šípky motorkáři. A po nich cca v 10 hodin probíhá rozprava pro čtyřkolky: „
Kluci a děvčata, trať je hodně složitá, motorky si vyjeli svoji stopu tak máte dvě zaváděcí kola až si trať načtete a trochu si ji rozšíříte….“
Je 10:30 a na start se vydává první vlna mistrovských sportek. Je jich celkem 11. Největší zastoupení v této kategorii má
TEAM MAX 2, hned tři jezdce z toho dva se naskládali do první pětky. Novinkou u tohoto týmu je, že do závodu pod TEAM Max 2 nastoupil
Martin Miřejovský. Martin si v letošní sezoně dojel pro další první místo a vede průběžné pořadí s plnou stovkou bodů. V tomto závodě jako jediný dokázal nakroužit 22 kol. Na druhém místě dojel se ztrátou jednoho kola
Otakar Vávra , a za ním cca o 46 sekund dorazil
Zděnek Můcha z ASP Group.
Druhá vlna Mistr quad 4x4, která čítá 12 závodníků, se vydává na tříhodinové šípkodriftování.
Jarda Chytil už na registraci žertuje a povídá, dneska si jedu pro pohár. A nakonec si ho odvezl. A to ten největší. Jeho litrové CA ho dovezlo na prvním místě. Hned za Jardou s dvouminutovým zpožděním dorazil do cíle
Martin Malát s Journeyman racing teamu sedlajíci SMC Jumbo 720R. A okolo zpět a na třetím místě dojel
Martin Švanda s Renegade 800.
Třetí vlna Mistr Quad Vet . Sedm jezdců, namíchané sportky a traktory. Vedoucí jezdec průběžného pořadí
Vladimír Novotný po hodině závodu skončil po pádu, ortel lékařu zněl zlomená klíční kost. Zbytek závodu sledoval z depa. Jeho věčný rival
HONZA Bažant když zjistil že Vláďa nejede tak zpomali , stavil se na skok v depu. A povídá bez Vládi to nemá cenu. A jak se dědkové srovnali v cíli? První dojel
Jaroslav Polášek na Can Amu, druhý
Radek Stohr na KTM a třetí
Miroslav Kroupa na Suzuki Kingquad 750 .
Čtvrtá vlna Pohár quad SP měla nejsilnější účast. Na start se vydalo 23 jezdců. Jako první přes jedinou vlnu po startu vydal
Radek Vrána, ale pak mu došly síly a do cíle dojel na 6. místě. Tato kategorie si nic nedarovala, ani centimetr trati nebyl zadarmo. Občas někdo někoho poslal do šípku. Tam skončil po jedné strkanici i
Jan Málek. S tím kdo ho poslal do šípků si to vyříkali na vyhlášení. A do cíle se srovnali první Radek Stohr na KTM, za ním se ztrátou kola
Roman Kratochvil na LTR 450. A o kolo zpět dojel třetí
Dominik Škarka též na LTR 450.
Pátá vlna o počtu 7 kusu strojů spadající do kategorie Pohár Quad nad 500 ve složeni 5dvouválců a dvou jednobuchů se vydala též na driftování mezi šípky. I tato kategorie měla smolaře a to Pavla Nováka, ten se držel přes půl závodu na třetím místě. Ale všude přítomné větve ho sekla tak že mu zlomila prst na ruce a tak Pavel s bolestmi dojel na pátém místě. Jako první cíl projel
Martin Hrubý a hned za ním stájový kolega
Radomír Beneš. Oba sedlají stroj Can Am a jsou ze stáje Can Am Red team Tišnov. O kolo méně nakroužil třetí Michal Junek z Cickin Pernink I tato kategorie měla jednu zvláštnost.
Luboš Mezei startoval v nových brýlích od SPY, tato kolekce byla navržena pro podporu proti rakovině prsů. A český překlad růžového nápisu zní - miluji prsa :)
Jako šestá startovala dvojice Poháru do 500. A to
Michal Řezníček a Jiří Batovec ml. V tomto pořadí dojeli do cíle. Teda Michal dojel a Jirka byl dotažen startovním číslem 428. A sedmá skupina Pohár SP do 300 vlastně nebyla skupina, ale dvojice a to ve složení
Honza Režný a jedinou ženou v závodním poli
Barborou Fischerovou. Tak to dojeli i do cíle. Nakonec si necháme skupinu v reflexních vestách. Je to pětičlenná skupinka starších juniorů. Ti si odjeli svou hodinu a do cíle dojeli v tomto pořadí :
Tomáš Šefrna, Petr Sýhora ml. , Matěj Šrajer, Robun Chlum a Roman Kamiš.
Čtvrtý závod byl ve znamení šípků, pádů a mnoho roztrhaných dresů. Ale máme teď více jak 70 dní prázdniny. Na pátém závodu se uvidíme poslední víkend v srpnu. V sobotu by si to měli rozdat na 12 hodin auta a v neděli si po čtyřech hodinách dají motorkáři a čtyřkolkáři.