I na lídra Mistrovských 4x4 sedla smůla a po Milovicích jej ze zlatého trůnu sesadil Daniel Matějka. Michal Vágner si v nejextrémnějším závodě sezony opravdu vyžral všechnu smůlu co jen šla, přervané lanko plynu, odstřižené šrouby kola, ale i tak do cíle dojel na 4 místě.
Nejtěžší závod čtyřkolek ve střední Evropě 4 hodinovka OffROAD Maraton se jel uplynulý víkend v Milovicích poblíž Prahy. Přinesla krásné souboje i nečekané zvraty. O Milovicích jsme prohodili pár slov s
Václavem Huclem, který vyzdvihl nad hlavu svůj úplně první zlatý pohár. Nyní tu stojíme s Michalem Vágnerem, kterého doprovázela smůla od samého začátku závodu.
Rozhovor:
Michale, o tom že si jel s omotaným lankem okolo prstu už se ví, ale jak se ti to vlastně stalo?
„Asi moc za ten plyn tahám. Jedu tuhle sezonu s 5stovkou a tam je potřeba trochu více držet aby se těm silnějším strojům stíhalo.“
Jak tě napadlo dát si lanko okolo prstu, už si měl někdy v minulosti s tímto zkušenost?
„To né, ale nějak jsem se do cíle závodu dostat musel.“
V jakém kole se ti to stalo a z jakého místa si odstupoval?
„Bylo to asi tak po 1,5 hodině a já si v tu dobu užíval vedení v závodě s luxusním náskokem.“
Proč si na čtyřhodinovku zvolil rychlopal? V čem je to lepší oproti páčce?
„Rychlopal jezdím již od počátku mojí 4kolkové éry. Jezdil jsem s ním i trial (což prý nejde ) a docela úspěšně. Páčka je na rychlou offroad jízdu podle mě naprosto nevhodná. Občas pořebuju současně přidat plyn, brzdit a držet se řídítek což s páčkou nejde.“
Nenapadlo tě, že vzdáš závod?
„To ani náhodou ,v ždy je potřeba bojovat až do konce. Hodně krát se mi to již vyplatilo a tady to málem klaplo taky.“
Jak moc bylo náročné se synchronizovat plyn omotaný na palci?
„Doporučuju vyzkoušet, bylo několik krizovek kdy jsem automaticky před zatáčkou ubral na rukojeti rychlopalu a ono to dál letělo na plnej než jsem si uvědomil že tahám palcem.“
Po té vší smůle ti upadlo kolo, nebyl to už ten poslední hřebíček do rakve?
„To jo, byla to docela velká stíhačka a já už i s touhle úpravou jezdil časy na kolo jen o cca.30 vteřin pomalejší než na začátku závodu . Na prvního to už nebylo, ale kluky na 2-3 místě jsem měl na dohled. Bohužel 20 minut před koncem se střihly šrouby na kole a byla z toho tříkolka.“
V Milovicích si přišel o celkové první místo, budeš se snažit vrátit zpátky na výsluní?
„Tak na prvního ztrácím jen dva body a do konce sezony se jích rozdá ještě dost na to abych s tím něco udělal.“