QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Stanovy Offroadmaratonu 2012

Text: Ollie Roučková | Zdroj: Offroadmaraton | Datum: 14.01.2012 | Zobrazeno: 1937×

Stanovy Offroadmaratonu 2012 A je to tady očekávané stanovy jsou zveřejněny.


10. ročník seriálu MČR OffROAD Maraton
Stanovy pro ČTYŘKOLKY 2012


Třídy POHÁR OFFROAD MARATON: kategorie Pohár Quad do 300, SP, TR do 500, TR nad 500
Třídy MISTR OFFROAD MARATON: kategorie Mistr Quad SP, 4x4, Vet, Speciál
Seriál extrémních vytrvalostních závodů čtyřkolek je složen z osmi závodů po celé ČR. Jedná se ootevřené mistrovství, tedy účastnit se mohou i zahraniční jezdci. Jsou to dvou, tří a čtyřhodinové závody(viz. kalendář) terénních čtyřkolek vypsané pro jednotlivce (závodníci se nesmí střídat na jednom stroji). Každý jezdec je bodován samostatně a získané body se započítávají do celého seriálu. Závody se jedou na stejných tratích jako maratony automobilů jen s drobnými vloženými úseky (jak dovoluje prostor).

I. Rozdělení tříd a kategorií


OffROAD Maraton je rozdělen do dvou základních tříd POHÁR OffROAD Maraton – pro všechny jezdce, kteří nevlastní licenci enduro/cross country A, B pro rok 2011 nebo 2012 a necítí se na měření sil se zkušenými závodníky. V následující sezoně prvních 5 v celkovém hodnocení z kategorie Pohár Quad SP, 3 nejlepší z kategorie Pohár Quad TR do 500 a 3
nejlepší z kategorie Pohár Quad TR nad 500 automaticky postupují do třídy Mistr. Pokud se licencovaní závodníci, jak je uvedeno výše, přihlásí do této třídy a odstartují, budou ze závodu diskvalifikováni.
  • MISTR Offroad Maraton – pro zkušené jezdce + ze sezony 2011 automaticky 5 nejlepších z kategorie Pohár Quad SP, 3 nejlepší z kategorie Pohár Quad TR do 500 a 3 nejlepší z kategorie Pohár Quad TR nad 500 + držitelé licencí enduro/cross country A, B pro rok 2011 a 2012. Právo přestoupit do třídy Pohár mají všichni ti, kteří v sezoně 2011 vůbec nebodovali (pokud neodporují podmínkám třídy Pohár).
  • Kategorie POHÁR OffROAD Maraton
 Pohár Quad SP - stroj s koncepcí podvozku 4x2 bez rozdílu pohonu jedné nápravy
 Pohár Quad do 300 - obsah stroje max 300 ccm s řazením nebo max 360 ccm s variátorem
 Pohár Quad TR do 500 - stroj s koncepcí podvozku 4x4, pohon obou náprav musí být zachován, motor do 500 ccm (tolerance 10 %) Pohár Quad TR nad 500 - stroj s koncepcí podvozku 4x4, pohon obou náprav musí být mzachován, motor nad 500 ccm do 800 ccm (včetně)
  • Kategorie MISTR Offroad Maraton
  1. Mistr Quad SP – stroj s koncepcí podvozku 4x2 bez rozdílu pohonu jedné nápravy Mistr Quad 4x4 - stroj s koncepcí podvozku 4x4 s maximálním obsahem 800 ccm, pohon obou náprav musí být zachován Mistr Quad Vet – nad 40 let čtyřkolky TR bez rozdílu kubatury, nad 45 let čtyřkolky SP bez rozdílu kubatury.
  1. Mistr Quad SPECIÁL - stroj s koncepcí podvozku 4x4 , motor nad 800 ccm (801 a vyšší bez omezení) s možností úpravy koncepce pohonu, přední náhon nemusí být zachován. Po dohodě s pořadatelem se do této kategorie mohou zařadit i čtyřkolky s variátorem a kardanem zadního náhonu, které mohou mít i nižší obsah.

II. Úpravy povolené a zakázané


Ve všech kategoriích celkově vycházíme z technických předpisů pro kategorii enduro, cross country a podmínek specifikovaných, které se řídí mezinárodními pravidly FIM s níže vypsanými úpravami.
  • Pro všechny kategorie platí
 Přídavné nádrže jsou zakázány pro všechny kategorie!
 Libovolné úpravy na výkonu motoru.
 Katalyzátor nemusí být zachován.
 Výfuk alespoň s jedním tlumičem povinný.
Libovolné úpravy na podvozcích, pokud je zachována původní koncepce (2x4, 4x4).
Povinnosti jezdců ve všech kategoriích
Jezdec musí být vybaven helmou (doporučujeme homologovanou), rukavicemi a motokrosovou či endurovou obuví.
Doporučujeme i další chrániče pro zvýšení bezpečnosti jezdců.
Každá čtyřkolka musí být vybavena trhačkou pro vypnutí stroje při pádu jezdce.
Doporučujeme přední potkávací světlo a zadní obrysové a brzdové světlo pro večerní a noční
závody (bude avizováno předem v ZÚ).
Každá čtyřkolka musí být vybavena minimálně 2 metrovým lanem nebo kurtou na vyprošťování.
Jezdci do 15 let se mohou účastnit závodu jen s písemným svolením rodičů či zákonných
zástupců, viz. Pravidla pro kategorie Děti a Junioři.
Jezdci musí chránit přírodu a odpad odkládat do míst k tomu určených (koše, pytle, kontejner...).
Jezdci se musí účastnit rozpravy.

III. Startovní čísla a technická přejímka


Každý jezdec musí mít své startovní číslo na všech číselných tabulkách stroje (vepředu a z obou stran). Čtyřkolkáři musí mít číslo také vzadu na místě určeném pro SPZ.
Provedení startovního čísla v minimálním rozměru: šíře číslice 2 cm, celková šíře jedné číslice 6 cm a výška 11 cm + kontrastní podklad vůči číslu dle jednotlivých kategorií. V případě nedodržení minimálního rozměru a kontrastních požadavků nebude závodník vůbec vpuštěn do závodu. Číslice i podklady je zpravidla možné zakoupit i při registraci v místě každého závodu. Není ale povinností pořadatele toto vždy zajistit.
  • Barvy podkladů a čísel
Pohár Quad SP, Mistr Quad SP - bílý podklad a černá čísla
Pohár Quad do 300 - světle zelený podklad a černá čísla
Pohár Quad do 500, Quad nad 500, Mistr 4x4 - žlutý podklad a černá čísla
Mistr Quad Vet – světle modrý podklad a černá čísla
Mistr Quad Speciál – světle červený podklad a černá čísla Čtyřkolky patřící do třídy Mistr budou na technické přejímce kromě povinné samolepky označeni i barevnou páskou pro jasné zařazení na startu. Startovní číslo aktivním závodníkům zpravidla zůstává i do následující sezony, může jim být ale vždy přiřazeno číslo nové. Pro jiný postup, změnu čísla a
podobně, závodníci musí kontaktovat pořadatele.
  • Technická přejímka
Na každém závodu bude provedena u každého stroje technická prohlídka za účasti technických komisařů. Kdo nebude splňovat podmínky uvedené ve stanovách, nebude připuštěn do závodu bez nároku vrácení startovného. Jednotliví pořadatelé mají právo, pokud o tom budou informovat jezdce minimálně tři týdny před závodem, doplnit předepsané limity, ne však odstranit některou z předepsaných úprav. Technickou kontrolou musí projít všechny stroje před každým závodem. Jezdec, který nebude mít na stroji aktuální nálepku technické kontroly nebo jiné označení, nebude vpuštěn na start nebo bude vykázán ze startovního pole bez možnosti vrácení startovného. Technický stav stroje, tak jak je předepsán, je nutno udržet po celou dobu závodu. Pokud se stav během závodu změní v nepřípustný, bude jezdec odvolán k nápravě za pomoci černého praporu nebo traťovým komisařem do depa.  Konzultace týkající se technického stavu vozidla je možná na 604 179 689 - Honza Šrajer.

IV. Pojištění a zodpovědnost


Každý závodník se seriálu účastní na vlastní riziko, což stvrzuje svým přihlášením do seriálu či
jednotlivých závodů prostřednictvím internetových stránek Offroadmaraton.cz a před prvním závodem v sezoně vyplní a vlastnoručně podepíše vytištěný formulář. Ten je k dispozici na registraci v místě každého závodu i ke stažení na internetových stránkách (nejpozději tři týdny před závodem). Z důvodu urychlení registrace v terénu doporučujeme formulář vytisknout a přinést již vyplněný. MČR Offroad Maraton je pojištěn proti škodě způsobené třetím osobám.
V. Průběh (pravidla) závodu Start závodu je ve vlnách podle tříd a kategorie. Přesné časy upravuje pořadatel jednotlivých dílů seriálu nebo hlavní pořadatel seriálu. Na startovní čáře se závodníci řadí podle aktuálního průběžného pořadí (u prvního závodu roku dle konečných výsledků předcházejícího roku). Jezdec stojí se strojem bez spuštěného motoru a čeká na povel startéra k zahájení závodů a vyjetí na trať. Předčasné vyjetí na trať je penalizováno jedním kolem z celkového počtu ujetých kol. Stroje se během závodu nesmí měnit. Jezdec musí dojet do cíle se stejným strojem, se kterým nastoupil do závodu/na start. Nesmí se měnit ani dva či více jezdců na jednom stroji. Při porušení některého z těchto pravidel je jezdec ze závodu diskvalifikován. Doplňování paliva je možné jen ve vyhrazeném prostoru, který určí pořadatel závodu (zpravidla vyznačeném obdélníkem ohraničeném páskou poblíž startu a cíle závodu), nebo v parkovacím depu. Vjezd a výjezd z tohoto prostoru, stejně jako pohyb stroje zde, musí jezdec vykonat s maximální obezřetností a jízda v tomto prostoru musí být zpomalena na bezpečnou úroveň. Při porušení tohoto pravidla je jezdec s okamžitou platností vyloučen ze závodu. Při doplňování paliva musí být stroj v klidu (nenastartovaný) a pod ním umístěna vsakovací podložka, která zabrání případnému úniku pohonných hmot do volné přírody. Oprava stroje může proběhnout i v parkovacím depu.

VI. Penalizace a postihy


jízda bez helmy okamžité vyloučení ze soutěže jízda v protisměru na trati i v depu okamžité vyloučení ze soutěže neuposlechnutí signalizace organizátora praporkem okamžité vyloučení ze soutěže úmyslné poškození značení a zkrácení trati - 1 kolo (z celkového počtu ujetých)
přitažení stroje do depa pořadatelem - 1 kolo (z celkového počtu ujetých), příp. vzájemná
pomoc bez penalizace nepřiměřený kontakt se soupeřem na trati - 1 kolo (z celkového počtu ujetých) záměrné zdržování na trati - 1 kolo (z celkového počtu ujetých) rychlá jízda v depu - 1 kolo (z celkového počtu ujetých) předčasný start - 1 kolo (z celkového počtu ujetých)
Penalizace jsou pro všechny závody shodné, pokud nestanoví jednotliví pořadatelé ve zvláštních ustanoveních jinak a to písemně před konáním akce. Penalizace budou rozdávány každou započatou hodinu i s odůvodněním, za co byla udělena.

VII. Bodové hodnocení


Bodování závodníků z jednotlivých závodů se započítává do celoročního seriálu, ve kterém se jede celkem osm závodů. Do celkových výsledků je započítáván každý, kdo boduje ve své kategorii. Pokud jsou v rámci jednoho závodu dvě jízdy (např. v sobotu dvouhodinovka a v neděli tříhodinovka) jsou jízdy počítány a vyhodnoceny samostatně. Základní bodové hodnocení za výsledky v jedné jízdě (koeficient 1):
  • Umístění Body
01. 25
02. 22
03. 20
04. 18
05. 16
06. 15
07. 14
08. 13
09. 12
10. 11
11. 10
12. 09
13. 08
14. 07
15. 06
16. 05
17. 04
18. 03
19. 02
20. 01
Vyhlašováno je vždy prvních pět z kategorie. Vzhledem k různé délce závodů jsou zvoleny koeficienty 1 až 3 k udílení bodů. Tímto se pak základní bodové hodnocení násobí. Konkrétní koeficienty jsou uvedeny v kalendáři seriálu.
koeficient 1 – 2, 3 hodinovka
koeficient 2 – 4 hodinovka koeficient 3 – případný závod delší než 4 hodiny

VIII. Tratě

 Uzavřené přírodní či umělé okruhy v různých délkách s proměnnou náročností trati, kterou
předem avizuje každý z pořadatelů seriálu před konáním akce. Podél trati jsou rozmístěny traťové kontroly na nebezpečných a nepřehledných místech. Praporky – signalizace traťovými komisaři:  Zelený či národní prapor – start závodu. Žlutý prapor – pozor nebezpečná situace (např. stojící stroj): visící žlutý prapor – zpomalit, pozor překážka; mávající žlutý prapor - NEBEZPEČÍ!!! Po dobu od praporu po minutí „překážky“ je zakázáno předjíždět. Černý prapor – s tabulkou se startovním číslem – odvolání konkrétního vozu z trati pro technickou či jinou nezpůsobilost. V depu budete upozorněni technickým komisařem na závadu a po jejím
odstranění budete opět připuštěni do závodu. U výjezdu z depa je povinností zastavit a vyjet na trať až na pokyn traťového komisaře. Červený prapor – přerušení závodu z vážného důvodu (zranění, technický stav trati apod.). Šachovnicový prapor – konec závodu.

IX. Protesty


Protesty je možné podat na každém závodě dle ustanovení jednotlivých pořadatelů po složení příslušné kauce, kterou stanoví též pořadatel. Pokud jednotlivý pořadatel nespecifikuje v ustanovení podávání protestů, platí obecně podání protestu proti poplatku 5 000 Kč. Pokud bude protest vedením závodu uznán oprávněným, poplatek se vrací. Pokud ne, propadá organizátorovi akce. Podávání protestů může být během závodu či maximálně 15 minut po jeho skončení. Za tým provádí tuto komunikaci jeden zástupce.

X. Startovné


Startovné je stanoveno jednotně pro všechny kategorie (nestanoví-li jednotliví pořadatelé ve zvláštních ustanoveních jinak, a to písemně nejméně tři týdny před konáním akce).
Držitelé průkazy ZTP/P mají 50% slevu na startovném. Dvouhodinový a tříhodinový závod 500 Kč  Čtyřhodinový závod 900 Kč Nová registrace v sezoně v místě závodu
(tzn. bez předchozí registrace na internetu) 50 Kč XI. Další ustanovení Před každým startem je rozprava jezdců. Následně může být zaváděcí kolo, dle aktuální situace a zvážení pořadatele.
Případné změny jsou výhradně na pořadateli jednotlivých akcí, musí však s nimi obeznámit jezdce a garanta seriálu (24 hours agency s.r.o.) v dostatečném časovém předstihu, a to písemně (minimálně 3 týdny před konáním akce).


Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 3.00 Známkováno: 2x

Články šampionátu Offroad Maraton

OffROAD Maraton 2017 startuje v Šiklově mlýně

10.03.2017, Závody
Praha 10. března 2017 - První závod 18. ročníku OffROAD Maratonu se jede v sobotu 25. března v Šiklově mlýně na Vysočině...

Kalendář OffROAD Maratonu 2016

04.01.2016, Závody
Kalendář OffROAD Maratonu 2016. Termíny a místa závodů na příští rok jsou tu. Vyznačte si do kalendáře! ...

Poslední letošní Ředhošť

08.11.2015, Závody
Tento víkend se rozdaly poslední body seriálu Offroad Maraton 2015 na závodech v Ředhošti opodál Litoměřic. Celou sezónu...


Nepřehlédněte

Nenechte si ujít





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.20s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce