Takhle nějak zostra zněla první zpráva z Offroad Maratonských stránek. A ono to tak opravdu bylo, naše redakce byla u startu i u cílové rovinky. Všech cca šedesát jezdců se do nejdelšího závodu pustilo velmi dravě a v první zatáčce to vypadalo jako by se jednalo o motokrosové závody.
Zkušenější jezdci věděli, že nemá cenu se nikam cpát, ale i tak se jelo hodně rychle. Mezi Mistrovskými sportkami měl hned od začátku velké potíže s nastartováním stroje
Tůma, tomu jeho Yamaha ne a ne nastartovat. Pozdní starty jsou u něj známé, ale až tak pozdní zase ne. Už to vypadalo, že jej kluci odtlačí na stranu a v tom jeho YFZ naskočilo a jal se stíhací jízdy. Co kolo to stahoval náskok svých soupeřů, byla to filharmonie tohoto zkušeného jezdce sledovat.
Naopak
Martin Krejčík si jel hned od startu s přehledem na bednu, po dvou hodinách a půl jej potkal smolný střet s kličkující 4x4, který jej stál celkové první místo v kategorii Mistr Sp a taky dvojitá bodovací nálož. Namísto s nadílkou prvního místa se musel spokojit s body za šestou příčku a to i s ohlédnutím na diskvalifikaci
Martina Miřejovského, který si během závodu vyměnil poškozený stroj za nový.
Karel Tichý se svým zbrusu novým závoďákem startoval za kategorií Mistr 4x4, tedy v kategorii Pohár 4x4 nad 500, ale po pěti kolech už se tlačil před
Vágnera, bohužel litrový Scrambler tuto dravou jízdu nevydržel a Karel musel do depa. Po lehké opravě se vrátil zpátky do soubojů o drahocenné body a první místo v kategorii putovalo do Polaris stáje.
Velkým překvapením byl návrat
Jaroslava Chytila, kterého jsme letos viděli na Can-Am DS, a v Milovicích se na start postavil s voňavkou Polaris Scrambler 4x4. Jarda: „
Včera jsem si jej koupil, tak uvidíme co to umí.“ No a po dolítnutí 4hodinovky vše okomentoval:“
Ale jo, je to jiné než na co jsem zvyklý, ale asi Scramblerovi přijdu na chuť.“
Velké srdce ukázala jediná žena v závodním poli a to Kačka Křenková, která se ve druhém kole střetla se stromem, a i když jí tento pád velmi zpomalil, nevzdala se a jela dál. Quad point okomentoval dění na trati takto:“
První závod se staršími juniory na 90 min, nejenom že dojela i po karambolu se stromem, drobnou opravou, ale na nejslabším stroji a jako jediná holka dojela na krásném 9. místě ze 13 závodníků…“
Čtyřhodinovka nalákala dalšího nováčka a to
Jiřího Hajného z Wolverine Racing Teamu, který se na start postavil s pouštním speciálem Can-am Renegade 800 ccm (
kterého známe z Wings stáje, tento stroj vyhrál IR Rally 2015). Jirka si na první start nevedl vůbec špatně a po 4 hodinách si v kategorii Přebor 4x4 nad 500 vyjel body za páté místo.
Všem jezdcům patří velký respekt, vydržet 4 hodiny v takovém vedru a na tak rozbité trati je masakr. Během závodů padlo i pár karambolů, které si vyžádaly oběti na výstrojích, což si na vlastní kůži otestoval mladičký jezdec
Škarka, kterému se po pádu rozpadl krunýř a i helmu po tomto pádu musel vyměnit. Suma sumárum si v Milovicích vyjel body za 3 místo.
Antonín Koutecký tentokrát jen fandil, bohužel si týden před startem zlomil ruku na tréninku.