Etapa 3.
Vzhledem k tomu, že depo jsme po druhé etapě navštívili až za tmy, musel jsem servis udělat až ráno před etapou. Tedy servis, čas zbyl jen na
omytí IMA a roadbooku a výměnu vzduchového filtru. Při startu na přesun jsem tedy neměl úplně dobrý pocit a strašák nějakého defektu, na který jsem kvůli špinavé čtyřkolce nepřišel, byl stále na dosah.
Po dvacetikilometrovém přesunu už jsem ale začal stroji důvěřovat a za ostrým startem už tahal, jakoby se nechumelilo. No a to byla nakonec osudná chyba. Doháněl jsem čtyřkolky statující přede mnou,
nakopla mě kolej a pravé kolo se zastavi
lo o padlý kmen. Výsledkem bylo ohnuté táhlo řízení. Ani dost velký kámen ho nenarovnal, takže jsem ho pouze vyšrouboval, aby se kola alespoň trochu srovnala. I tak se ale nejelo úplně příjemně a na nějaké nahánění sekund jsem mohl zapomenout. Zbytek etapy naštěstí vedl po celkem
slušných cestách a řízení už nedostalo takové rány. Večer v depu jsem táhlo kladivem přemluvil do původní polohy a geometrii celkem slušně odladil. Bohužel se objevila další závada v podobě roztrženého těsnění na kloubku řízení. Ten jsem nakonec jen pořádně namazal vazelínou. Vyměnil jsem vzduchový filtr, namotal podezřele krátký itinerář a šlo se oslavovat dobrý dojezd.
Etapa 4.
I poslední čtvrtá etapa měla o několik kilometrů posunutý start. Z něj se jelo po kamenité cestě, která se začala podezřele zvedat. Nakonec z toho byl
jeden z nejostřejších výjezdů, kameny nadhazovaly přední kola a každou chvíli to byla jízda po zadních na hranici převrácení. Ubrat plyn by ale znamenalo konec, protože zadokolka by se už do kopce nerozjela. Dál jsem tedy
poslouchal rány do podvozku a stoupal nahoru na pole borůvčí. Nakonec se podařilo a Access se ani nepřehříval. Dál vedla trasa dost nepříjemným borůvčím, které nadhazovalo kola a rychle se v podstatě jet nedalo. Následovalo ještě o něco horší stoupání do strmého kopce, po jehož překonání se už jelo jen po rychlých šotolinách, kde se občas řadila i pětka.
To, že jsem potkal na trati jedno startovní číslo motorky dvakrát, dávalo cosi tušit. A taky že jo, po dojezdu do cíle jsem dostal plnou nádrž a celá
etapa se jela podruhé. To znamenalo repete osudného výjezdu. S ubývajícími silami a se stopou prohrabanou motorkami se jelo ještě o něco hůř, ale k pádu naštěstí nedošlo a etapu jsme mohli v klidu dokončit tentokrát díky jednodušší navigaci
v ještě kratším čase. Po dojezdu bylo nejdříve nutné sbalit celý cirkus depa, naložit dodávky a vleky a mohlo se začít slavit konec soutěže.
Zhodnocení soutěže
Jak se říká, není důležité vyhrát, ale zúčastnit se. Na Strike sport Motoráj rally bych to řekl jinak, bylo důležité v pořádku dojet. Několik jezdců skončilo hned v první etapě, naštěstí se soutěži vyhnula vážná zranění a tak se spíše servisovalo. V kategorii čtyřkolek se nejčastěji měnily poloosy, řidítka a lícovaly utržené plasty.
Redakčnímu Accessu se naštěstí pády vyhnuly, stejně jako technické problémy.
Na rally jsme najeli okolo 600km, z toho přes 500 v ostrém závodním tempu v nejrůznějším terénu od
kamenitých výjezdů až po
hluboké bahnité brody. Obrovský kus práce odvedly pneumatiky a hlavně
disky ITP, které pochytaly nespočet ran a vydržely celou soutěž bez defektu.
Poděkování samozřejmě patří i pořadatelům soutěže, kteří připravili to nejlepší poježdění, které jsem kdy zažil. Rád bych také poděkoval našim partnerům – společnosti
ASP Group, která mi umožnila startovat na této soutěži s
Accessem Warrior 450 a poskytla maximální možnou materiální podporu
ITP teamu, ve kterém startoval i Michal….. na TGB Target 525, který soutěž dokončil na třetím místě v kategorii užitkových strojů. Nesmím zapomenout ani na český
Touratech, který dodal vybavení navigací a samozřejmě na
Milana, bez jehož rad bych zabloudil ještě v hotelovém pokoji:-).
Výsledky
Celkovým vítězem kategorie čtyřkolek se stal
Matěj Oliva na stroji
Access Warrior 450 z
Quadmania ITP teamu.
V kategorii pracovních čtyřkolek zvítězil
Jan Jupa na
Polarisu Sportsman 800 z J
ourneyman teamu.
1. 50 Matěj Oliva Čtyřkolky 2x4 37:08:00 456,0
2. 55 Jan Jupa Čtyřkolky 4x4 38:34:00 456,0
3. 53 Dan Pejzl Čtyřkolky 4x4 39:18:00 458,0
4. 54 Petr Kornoušek Čtyřkolky 2x4 39:18:00 454,0
5. 52 Michal Krejčí Čtyřkolky 4x4 39:36:00 442,0
6. 51 Pavel Schindler Čtyřkolky 4x4 53:01:00 339,0
Partneři: