QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Ukrajinská Strike Sport Motoráj rallye

Text: Matěj Oliva | Foto: Motoráj, Peacemaker | Datum: 23.08.2009 | Zobrazeno: 16457×

Kapitoly článku

  1. Etapa 1 a 2
  2. Etapa 3 a 4

Etapa 3.

Vzhledem k tomu, že depo jsme po druhé etapě navštívili až za tmy, musel jsem servis udělat až ráno před etapou. Tedy servis, čas zbyl jen na omytí IMA a roadbooku a výměnu vzduchového filtru. Při startu na přesun jsem tedy neměl úplně dobrý pocit a strašák nějakého defektu, na který jsem kvůli špinavé čtyřkolce nepřišel, byl stále na dosah.
Po dvacetikilometrovém přesunu už jsem ale začal stroji důvěřovat a za ostrým startem už tahal, jakoby se nechumelilo. No a to byla nakonec osudná chyba. Doháněl jsem čtyřkolky statující přede mnou, nakopla mě kolej a pravé kolo se zastavilo o padlý kmen. Výsledkem bylo ohnuté táhlo řízení. Ani dost velký kámen ho nenarovnal, takže jsem ho pouze vyšrouboval, aby se kola alespoň trochu srovnala. I tak se ale nejelo úplně příjemně a na nějaké nahánění sekund jsem mohl zapomenout. Zbytek etapy naštěstí vedl po celkem slušných cestách a řízení už nedostalo takové rány. Večer v depu jsem táhlo kladivem přemluvil do původní polohy a geometrii celkem slušně odladil. Bohužel se objevila další závada v podobě roztrženého těsnění na kloubku řízení. Ten jsem nakonec jen pořádně namazal vazelínou. Vyměnil jsem vzduchový filtr, namotal podezřele krátký itinerář a šlo se oslavovat dobrý dojezd.

Etapa 4.

I poslední čtvrtá etapa měla o několik kilometrů posunutý start. Z něj se jelo po kamenité cestě, která se začala podezřele zvedat. Nakonec z toho byl jeden z nejostřejších výjezdů, kameny nadhazovaly přední kola a každou chvíli to byla jízda po zadních na hranici převrácení. Ubrat plyn by ale znamenalo konec, protože zadokolka by se už do kopce nerozjela. Dál jsem tedy poslouchal rány do podvozku a stoupal nahoru na pole borůvčí. Nakonec se podařilo a Access se ani nepřehříval. Dál vedla trasa dost nepříjemným borůvčím, které nadhazovalo kola a rychle se v podstatě jet nedalo. Následovalo ještě o něco horší stoupání do strmého kopce, po jehož překonání se už jelo jen po rychlých šotolinách, kde se občas řadila i pětka.
To, že jsem potkal na trati jedno startovní číslo motorky dvakrát, dávalo cosi tušit. A taky že jo, po dojezdu do cíle jsem dostal plnou nádrž a celá etapa se jela podruhé. To znamenalo repete osudného výjezdu. S ubývajícími silami a se stopou prohrabanou motorkami se jelo ještě o něco hůř, ale k pádu naštěstí nedošlo a etapu jsme mohli v klidu dokončit tentokrát díky jednodušší navigaci v ještě kratším čase. Po dojezdu bylo nejdříve nutné sbalit celý cirkus depa, naložit dodávky a vleky a mohlo se začít slavit konec soutěže.

Zhodnocení soutěže

Jak se říká, není důležité vyhrát, ale zúčastnit se. Na Strike sport Motoráj rally bych to řekl jinak, bylo důležité v pořádku dojet. Několik jezdců skončilo hned v první etapě, naštěstí se soutěži vyhnula vážná zranění a tak se spíše servisovalo. V kategorii čtyřkolek se nejčastěji měnily poloosy, řidítka a lícovaly utržené plasty. Redakčnímu Accessu se naštěstí pády vyhnuly, stejně jako technické problémy. 
Na rally jsme najeli okolo 600km, z toho přes 500 v ostrém závodním tempu v nejrůznějším terénu od kamenitých výjezdů až po hluboké bahnité brody. Obrovský kus práce odvedly pneumatiky a hlavně disky ITP, které pochytaly nespočet ran a vydržely celou soutěž bez defektu.
Poděkování samozřejmě patří i pořadatelům soutěže, kteří připravili to nejlepší poježdění, které jsem kdy zažil. Rád bych také poděkoval našim partnerům – společnosti ASP Group, která mi umožnila startovat na této soutěži s Accessem Warrior 450 a poskytla maximální možnou materiální podporu ITP teamu, ve kterém startoval i Michal….. na TGB Target 525, který soutěž dokončil na třetím místě v kategorii užitkových strojů. Nesmím zapomenout ani na český Touratech, který dodal vybavení navigací a samozřejmě na Milana, bez jehož rad bych zabloudil ještě v hotelovém pokoji:-).

Výsledky

Celkovým vítězem kategorie čtyřkolek se stal Matěj Oliva na stroji Access Warrior 450 z Quadmania ITP teamu.

V kategorii pracovních čtyřkolek zvítězil Jan Jupa na Polarisu Sportsman 800 z Journeyman teamu.

1.  50    Matěj Oliva             Čtyřkolky    2x4    37:08:00 456,0
2.  55    Jan Jupa                Čtyřkolky    4x4    38:34:00 456,0
3.  53    Dan Pejzl                Čtyřkolky    4x4    39:18:00 458,0
4.  54    Petr Kornoušek    Čtyřkolky    2x4    39:18:00 454,0
5.  52    Michal Krejčí         Čtyřkolky    4x4    39:36:00 442,0
6.  51    Pavel Schindler    Čtyřkolky    4x4    53:01:00 339,0


Partneři:

Kapitoly článku

  1. Etapa 1 a 2
  2. Etapa 3 a 4

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: Známkováno: x

Články šampionátu Strike Sport Motoráj rallye

Motoráj Snow Rallye 2011 - rozhovor s vítězem

15.02.2011, Závody
První únorovou sobotu se v okolí Nové Paky v Podkrkonoší konal jednodenní navigační závod Snow Motoráj Rallye, určený ne...

Motoráj Snow rally

27.01.2010, Závody
V mrazivém lednovém víkendu se sjeli ti nejodvážnější jezdci s největším absťákem, aby poměřili síly na stokilometrové t...

Pozvánka na Motoráj Snow Rallye 22.-24.1. 2010

09.01.2010, Závody
Akcí, které jsou pořádány pro čtyřkolky, každým rokem přibývá. Ať už se jedná o různé seriály, či o samostatné závody, n...


Nepřehlédněte



English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.52s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce