QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Vztekloun ze severu

Text: Ollie Roučková | Foto: Archiv Lukáš Novák, Kulich | Datum: 20.02.2012 | Zobrazeno: 5819×

Vztekloun ze severu Minirozhovor s Lukášem Novákem o začátcích, o uplynulé závodní sezoně a o LTR 450. Lukáš je další z našich nadějných 4kolkářských hvězd, nebál se ostrých loktů a hned na podruhé si vyjel pro absolutního šampióna PČR Country Cross.


Kapitoly článku

  1. Lukáš Novák, 1. PČR Cross Country
  2. Kompletní fotogalerie

O Lukášovi jsme mohli číst v průběhu celé minulé sezony, kde si vyšlápl pro nejeden  zlatý kov. První 4kolka která přistála v garáži byla Aie 4-cross 200, to už je řádných šest let zpátky. Zprvu  Lukáš jezdil jen tak s tátou na výlety nebo do nedaleké výsypky. Po 2 letech ukecal tátu na dvě užitkové čtyřkolky Suzuki KingQuady LT-A 700. K tomu se zcela náhodou o pár týdnů později pořádal závod v CrossCountry, na výsypce za barákem. Bohužel nebyla žádná junior kategorie, tudíž Lukáš musel potrápit jezdce v dospělé kategorii, ve které s velkým náskokem vyhrál. Výhra Lukáše i jeho taťku navnadila natolik, že se začali účastnit dalších závodů Cross Country. Poté se přecházelo i na nějaké ty maratony. S odstupem dvou let se 4x4 závodění zvrtlo na závodění na sportce, najednou se z poklidných vyjížděk staly závody, závody a zase jen závody… Až se Lukáš dostal k seriálu ITP, kde se mu začalo dařit, bohužel jako nováček dělal hodně chyb a své slibné umístění si vždycky zhatil zbytečnostmi. Loňskou sezónu trochu zvolnil, jel více hlavou a bylo z toho 1. místo v PČR.

Dosažené výsledky:

  • 2008 - 1. Místo závody CC Bílina
  • 2008 - 3. Místo Milovice (OFF)
  • 2010 - 3. Místo Dobřany (OFF)
  • 2011 - 1. Celkové místo v PČR CrossCountry

Rozhovor:


Zúčastníš se i letos
Country Cross?
Letos se chci zúčastnit celého seriálu Country Cross a jelikož jsem byl loni 1. v PČR tak letos povinně pojedu kategorii MČR s Lišákem, Studnou, Ulmanem a dalšími skvělými jezdci. Občas se chci mrknout i na quadcross, ale to spíš se jen tak povozit než bojovat o přední příčky. Uvidíme co dovolí finance..."
Jak se pozměnila technika na tvé LTR během posledních dvou let?
Předchozí dva roky jsem jel na čtyřkolce Suzuki LT-R 450, začínal jsem téměř na sériové čtyřkolce oplácané základními doplňky jako jsou nášlapy, šusplech, nárazník. Postupně šla nahoru úroveň závodů a začalo to přibývat, zadní nárazník, delší tyč řízení + řídítka, tlumič řízení atd. Motor zůstal bez zásahu, jen se otevřel airbox, vyndala se tlumivka z výfuku a takový malý doplněk ve formě "cherybombu". Podvozek zůstal beze změny osazený sériovými tlumiči, které pro běžné "hobby" závodníky postačí."

Když už jsme nakousli LTR, má nějaké neduhy?

Určitě jako každý stroj má něco, tak i LT-R má své. Jedním z nejčastějších problémů je elektrika, dressl homologace je nabouraná do originálních rozvodů a není možné vyznat, už se mi stalo že z ničeho nic přestala dopoledne 3 hodiny před začátkem závodu startovat. Občas se štípne drátek a já pak strávím celý den hledáním, který to je. Další mínus z mého pohledu je barva rámu, černý vezmete a stříknete tento modrý ovšem ne, a když tak je to pořádně vidět, tzn. že rám je buď rezavý nebo flekatý :-) Jinak musím zatím zaťukat, rám jsme za 2 roky ještě nevařili. Je škoda, že Suzuki nenabídne nějakou ostřejší verzi, která by byla v sérii připravená na závody, jako třeba KTM 505."

Co je naopak dobré na LTR?
Začal bych tím co je pro nás všechny nejlákavější "cena" !!! Nová se dá koupit okolo 150 tisíc, k tomu nějaké drobné doplňky jako nášlapy, šusplech, nárazník a můžete razit klidně na trať. V sérii je osazena dobrými tlumiči, které poberou vše co normální uživatel potřebuje, podvozkově sedí také dobře, výhoda je že motor má záběr už od spodu a nemusíte to neustále točit jak blázni na rozdíl třeba od Yamahy."

Lukáši, ptám se všech co ty a příprava na závody?

Tak moje příprava probíhá hlavně ve formě samotných tréninků, loni jsem se snažil sedět na čtyřkolce 1-2 týdně. Samozřejmě to se ne vždy povedlo díky stávkující technice. Letos jsem se začal víc soustřeďovat na tu fyzickou přípravu, takže v týdnu chodím plavat, občas posilovna, fotbal atd... Příprava čtyřkolky samotné už je druhá část, jsou to hodiny strávené po večerech v garáži, je nutné čtyřkolku připravit co nejlépe to jde, na každý závod. Člověk získává zkušenosti a vychytává neduhy daného stroje, v mém případě spíše neustále odstrojuji, ať už plasty čí díly homologace :-) (DRESL vleze opravdu všude !!!)Jelikož letos musím jet MČR tak plánuji nový stroj od jiné značky, ovšem zatím není v garáži tak nebudu předhánět."

Kam chodíš trénovat?
„Během roku chodím trénovat k nám na výsypku, kde člověk nabere zkušenosti na technické pasáže, jinak na mx tratě (Bečov, Braňany, Seiffen, Krásný dvůr, Havraň, Světec). Asi nejoblíbenější trať je v Braňanech, jedná se o přírodní trať s drobnými prvky vhodnými spíše pro pitbike, ale trať je plná zajímavých pasáží. Během roku jak už jsme zmiňoval se snažím alespoň jednou týdně."

Jakou jezdíš helmu?
Závody a tréninky jezdím v helmě značky SHOEI, volili jsme tento tip zejména kvůli bezpečnosti. Helma je karbonová a má skvělé schopnosti absorbovat náraz. Na takové to courání okolo mám samozřejmě jiné."

Děkuji za rozhovor


Kapitoly článku

  1. Lukáš Novák, 1. PČR Cross Country
  2. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 2x

Články šampionátu ITP CUP

Rozhovor s Liborem Chodem, stavitelem ITP tratí

18.03.2011, Rozhovory
Nejen sportovci patří k závodění, ale i lidé, kteří se starají o organizaci. Libor Chod patří k hlavním tvůrcům ITP trat...


Nepřehlédněte



English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:4.87s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce