Na úspěšný model Magnum
Španělé navazují propracovanějším a inovativnějším modelem Gears. LS2 vyrábí motokrosové, silniční i integrální helmy.
Gears Model má silnou stránku ve spojení enduro helmy s plexi. Sklolaminátová kompozitní helma je zařazená ke 4kolkám, endurům i supermotárdům. Naše redakce tuto helmu otestovala při redakčních testech i ve volných vyjížďkách. Pro endura a motokros jsou určeny zvláštní přilby, mající hlavní znak integrálních přileb - pevnou ochranu brady - a některé mají i sklopný "plexi štít", námi testovaná LS2 splňuje všechny tyto parametry. Celkově jsou tyto přilby vzdušnější - jsou také konstruovány pro nižší rychlosti –
díky kšiltu. Přilba je komfortní, její vzdušnost jsem ocenila zejména v terénu, s ohledem na silniční přesuny jsem zasedla za řídítka motocyklu a snažila jsem se otestovat do jaké maximální rychlosti je helma snesitelná. Helma umožňuje maximální pohodlí do 110 km v hodině, poté už kšilt pracoval proti mně a fyzika se hlásila o sto šest. Ve 160 km v hodině se helma nadzvedávala a hrnula.
Frkačky za kačky:
Helma má velmi silnou stránku ve vnitřním uspořádání, Evropské normy plní nezbytné certifikáty a standardy potřebné k homologaci na pozemní komunikaci:
ECE-R 22.05, ISO 900:2008, CE a DOT, včetně vůbec nejpřísnější normy SNELL 2005. Skořepiny podléhají certifikaci
ISO 9001. Její největší síla je opravdu ve spojení endurové přilby s plexisklem, jedním tahem se plexi vytáhne a namísto plexi štítu nasazuji motokrosové brýle. Výhodou tohoto propojení jsou delší přejezdy, při vlítnutí do pasáží ve kterých se plexi může snadněji zamlžit, lze štít vytáhnout a nahradit jej MX brýlemi. Potažmo plexi lze vyjmout bez použití nářadí.
K hlavě se helma připne
rychloupínacím systémem, který po zacvaknutí drží, a po celou dobu jízd jsem o něm takřka nevěděla, komfortně řešený vnitřek helmy zasahuje i k řemínku, který je změkčený a do krku se nezařezává. I v rukavicích a presu helmu odepínám jedním tahem. Údržba helmy je srovnatelná s motokrosovou helmou, samozřejmě až na ošetřování plexi štítu....
Manipulace s hledím byla snadná, do helmy nefoukalo, zbytečně nehlučela. Snad jen, že se na silniční motorce dostávalo až moc vzduchu ze spodní části. Helma by měla vyhovovat i jezdcům s dioptrickými brýlemi.
Interiér:
Škopek se řadí mezi komfortní, změkčené interiéry, které
přilnou k hlavě hned jak jí usadíte na kebuli. Kompletně vyjímatelný interiér do sebe zapadá jako puzzle. Neskřípe, nevrže. Do helmy se vyndaný vnitřek zasadí během pár vteřin, nic co bych nezvládla a nad čím bych dumala x hodin.
Kam bych Gears helmu vytáhla?
Na vyjížďky, do lesa, silniční vyjížďky, i za prací. Na závody je helma taktéž využitelná, ale zvážila bych její váhu, která nepatří k nejlehčím MX helmám.
GEARS MX453 - NOVINKA 2012
- Bezpečná skořepina Shell Tricomposite Fiberglass
- Účinný ventilační systém se dvěma větracími otvory
- vpředu a vzadu
- Polohovatelné plexi s úpravou proti poškrábání a mlžení
- Rychlá výměna plexi bez použití nářadí
- Zapínání dvojitými D-kroužky
- Komfortní antialergický vyjímatelný a pratelný interiér
- Povrch přilby přelakován vysoce kvalitním
- bezbarvým lakem
- Homologace: ECE 22.05
- Velikosti: XS - S - M - L - XL - XXL