"Jízda bez kompromisů", tak se dá definovat novinka
Wildcat 1000i H.O.
Se špičkovým odpružením a docela slušnou světlou výškou se zdá být novinka ve své třídě, nedostižná. Ostré rysy s sebou nesou předurčení vítězit v každých závodech, do kterých bude nový model vyslán. Dvouválec s odlehčenou konstrukcí designu neubírá, spíše naopak. Tvarované zadní sedačky s podporou horní části těla poskytují stabilitu, a směle mohou konkurovat jakýmkoliv aftermarket odpruženým sedačkám na trhu. 3-bodový bezpečnostní pás s anti-cinch designem vás udrží v sedadle i při průjezdech tvrdším terénem. Když už jsme u tříbodových pásů, máme tu i plynule nastavitelný sklon volantu. Nový 5-palcový digitálně-analogový displej během jízdy zobrazuje až 14 různých hodnot:, jako například hodiny, množství paliva, celkové a denní počítadlo ujetých kilometrů, zařazený převod, otáčkoměr, uzávěrka diferenciálu, stav baterie, teplotu a tlak oleje.
Motor
Čtyřventilový V-twin o objemu 951 ccm s rozvodem SOHC a vstřikem paliva EFI není zcela neznámou, v kočičích útrobách běhá například u Prowleru 1000. Pro novinku se motor samozřejmě upravoval tak, aby byl ještě silnější. Nový je 2-1 výfukový systém, spolu z překopaným sacím systémem. Výkon je přenášen přes variátor s tlumičem reakce SLD, která při zatížení může na milisekundu proklouznout a zvýšit tak točivý moment na kolech. U koček prošla inovací i převodovka, která by měla být rychlejší. Přepínačem na palubní desce pohonu 2 nebo 4 kol případně s uzávěrkou, lze rychle zareagovat na danou situaci.
Podvozek
Podvozek je zcela nový. Využívá nový systém zadního odpružení uloženého před zadním kolem a na středu. Tenhle podvozek bez námahy přenese Wildcat přes duny a v kombinaci s odpružením nechá všechny soupeře pěkně za zády. Vepředu jsou dvojitá A ramena. Přední široká zdvojená ramena využívají dlouhé zdvihy kol, což stroji dodává dokonalou stabilitu a dobrou kontrolu celého stroje. Odpružení je převzaté z off-road dálkových soutěží v USA, jedná se o tlumiče Walker Evans Racing shocks. I předpětí pružin má své kalibrování pro agresivní jízdu jak v písku tak i na tvrdším terénu. Aby podvozek byl kompletní, Duro speciálně pro Wildcat vyvinul obutí, aby docáhl co nejlepší přilnavosti, odolnosti, a výkonnosti v náročných podmínkách.
Rám
Nový standard určuje plně obvodový rám, který by měl vynikat svou sílou, pevností a trvanlivostí, čímž se snaží odlišovat od ostatních Side x Side. Pro zachování co nejnižšího těžiště jsou jezdci usazeni co nejníže, a aby Arctic Cat doladil jízdní vlastnosti, rozložil hmotnost stroje spíše k zadní části v poměru cca 40 ku 60. Při vývoji rámu se nemyslelo jen na vyvážení, ale i na jednotlivé uložení motoru, které se potýká třeba i s hlučností v kabině. To se dle všech parametrů vydařilo.
Elektronický posilovač řízení
Ještě jedno technologické prvenství ve své třídě představuje elektronický
posilovač řízení EPS. Wildcat má všechny detaily dotažené, posilovač řízení je schopen dle vaší rychlosti nastavit ideální tuhost řízení a s nepříjemnými rázy si taktéž snadno sám poradí. Tím jezdci odpadá zbytečné vysilování při jízdě. Volant Wildcatu přináší ještě větší kontrolu nad řízením, zároveň však jezdec cítí zpětnou vazbu od volantu.
Specifikace:
www.arcticcat.com/prowler/wildcat.php