O novém světovém rekordu jsme vás na
Quadmanii již informovali, tak jen krátce pro připomenutí: německý extrémní sportovec Gerry Mayr podnikl letos na jaře na zcela sériovém Accessu Max 650i dobrodružnou jízdu z Indie napříč celým asijským kontinentem a přes Turecko a Bulharsko zpět do Německa. Cesta dlouhá přes 14 000 km vedla z velké části po nezpevněných cestách, přes řadu pohoří a hor včetně Himalájí, a protože šlo o rekord, musel Mayr pospíchat.
Denně najížděl 500 – 600 kilometrů, ale někdy dával i 800 km za den, v průměru byla čtyřkolka v zápřahu 8 hodin denně. Celá cesta trvala 6 týdnů a aby toho nebylo málo, po celou tu dobu táhl Access za sebou ještě 600 kg těžký dvouosý přívěs, ve kterém Mayr vezl zázemí a zásoby. Access 650i tak prokázal velkou odolnost a vytrvalost, za celou dobu například Mayr nemusel ani jednou měnit hnací řemen.
Rekordní Access se už na pohled liší od sériového Maxe 650i Forest: úplně jiný předek s dvojicí velkoplošných světlometů, velké plastové nárazníky, přední nosič. Z úprav, které nejsou vidět, je to například větší chladič nebo zdvojená parkovací brzda, obojí kvůli těžkému přívěsu. Docela dost změn na to, že jsme před chvílí prohlašovali, že šlo o zcela sériový stroj, že? Ale protože nová limitovaná edice Transasia nese úplně stejné úpravy, jako Mayrova rekordní čtyřkolka, tak ano –šlo skutečně o sériový stroj.
Novinka Access MAX 650i EPS Transasia
právě přichází na český trh a přináší několik technických inovací a spoustu výbavy navíc. Model vychází z typu Max 650i Forest - motor, rám, pohon a zavěšení kol jsou úplně stejné, ale jak jsme už zmínili, celý předek je přepracovaný. Dva velkoplošné světlomety jsou opatřené čtyřmi projektorovými čočkami a LED světly pro denní svícení, robustní přední plast doplněný ocelovým nárazníkem ukrývá velký chladič, původní 12“ ocelová kola základní verze jsou nahrazená atraktivními 14“ hliníkovými disky obutými do pneumatik Maxxis Bighorn. Výbavu limitované edice navíc doplňuje zajímavá grafika a masivní ocelové nosiče zavazadel vpředu i vzadu. A nechybí ani - což zřejmě bude velkým tahákem – nový elektrický posilovač řízení. Ten pomáhá nejen s řízením, ale zároveň také tlumí i rány do řídítek.
Posilovačem řízení ovšem výčet výbavy modelu Transasia nekončí, na novince najdete také veškerou výbavu a techniku základní verze 650 Forest: homologované tažné zařízení, elektrický naviják 2500 lbs, elektricky ovládaný pohon 2x4/4x4, elektrickou uzávěrku předního diferenciálu, čtyřkotoučový brzdový systém s „vykousávanými“ kotouči, a to vše s homologací a techničákem pro dvě osoby. Dobrodružství může začít.
Technické údaje:
MOTOR
Typ: kapalinou chlazený 4taktní jednoválec se vstřikováním, 4 ventily / válec, SOHC
Zdvihový objem: 608 ccm
Kompresní poměr: 11,0 : 1
Výkon: 35 kW (otevřená verze)
Startování: elektrické
Pohon: 2WD/4WD/LOCKED 4WD
Převodovka: automatická, L / H / N / R, brzdění motorem
PODVOZEK
Přední odpružení: nezávislá dvojitá A-ramena, 5polohově nastavitelné předpětí
Zadní odpružení: nezávislá dvojitá A-ramena, 5polohově nastavitelné předpětí
Brzdy přední: 2x hydraulická kotoučová, Wave kotouče
Brzdy zadní: 2x hydraulická kotoučová, Wave kotouče
Pneumatiky přední: 25x8-14, Maxxis Bighorn
Pneumatiky zadní: 25x10-14, Maxxis Bighorn
ROZMĚRY
Celková délka: 2170 mm
Celková šířka: 1200 mm
Celková výška: 1252 mm
Rozvor: 1260 mm
Světlá výška: 300 mm
Suchá hmotnost: 344 kg
Nádrž: 21 L
Více na:
www.access-motor.cz