QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Arctic Cat 1000 H2 EFI 4x4 Mud Pro

Text: Ollie Roučková | Foto: Jiří Jevický | Datum: 04.05.2012 | Zobrazeno: 15295×

Arctic Cat 1000 H2 EFI 4x4 Mud Pro Arctic Cat představil svůj model Arctic Cat 1000 H2 Mud Pro EFI 4x4 na americké půdě už před pár lety. V Čechách na konkurenci zaútočila bahenní kočka poměrně nedávno, a prošla tak trochu jiným testem. Když Mud Pro, tak jedině do vody, žádná silnice, žádné tahání vleku nebo ledabylé popojíždění po polních cestách. Tahle šelma si zaslouží pořádnou koupel až po šnorchly.


Design:

V rámci celkové vizáže se 1000 H2 EFI Mud Pro 4x4 na první pohled dočkalo především přepracované přední části s vytaženým sáním. Dle předních šnorchlů i laik pozná, že se jedná o stroj předurčený do extrémů jako je bahno, bláto, hluboká voda. Přední maska vyniká nejen drobnými retušemi povrchu karoserie, ale také podvozek se dočkal malé inovace, obutí do bahna na 12“ kolech s pneumatikami o rozměrech 25x8-12 a 25x10-12.
Zeleno-černé provedení kočce sedí, nárazníky v černé barvě působí klidným dojmem a zároveň jako by chtěly chránit přední část masky před ataky bahna, větví či jiných nepřátelských vojsk. Podrobnějším ohledáním přicházíme ke změnám týkajících modifikací chladiče, přepracované komory variátoru a dalším…

Motor:

Objem nenahradíš. Tentokrát jsem si vzala do testu základní čtyřdobý dvouvál do V (V-Twin) s SOHC / 4 ventily a elektronickým vstřikováním paliva . Má zvědavost při tom neznala mezí. Jak moc bude Mud novinka tahavá? Základní parametry testované čtyřkolky samozřejmě hovoří jednoznačně. Motor poskytne maximálně 15 kW/7500 ot./min. (on-road) - 55 kW (off-road).
Nebudu tu vychvalovat živý litříček, není až tak ohromující, ale na Arctic Cata ujde. Když už byla řeč o zábavě v bahně a dávkách adrenalinu do žil, nelze opomenout také motor, který dodává zábavě ten správný šmrnc. Objem motoru 952 ccm má skvělý zátah až na utlumený zvuk se dá o bahňákovi říct, že se docela i povedl.
V nízkých otáčkách motor bublá na pohodu, jeho křivka je pohodového ražení, jakmile však vydávám impuls k rychlejší jízdě, výkon motoru je přenášen přes dvourychlostní, plně automatickou převodovku Duramatic, která si s povely  hravě poradí. Ve vodní lázni motor neklapal jinou notou, než tou mojí. Chrochtal do rytmu mnou zvoleného. Pokušení hloubek bylo nezvratné a motor všechny pokyny bezesporu pochopil. 

Displej:

LCD displej se těší červeného podsvícení, během rochnění jsem na displej měla neustále dobrý výhled a i při přelézání na přední nosiče jsem se hravě orientovala co že se to se 4kolkou děje. Aniž by na mě křičely výstražné systémy nořila jsem kočku do vody bez skrupulí a strachu na displeji jsem si prohlížela stav rychlosti, stav otáček, počítadlo motohodin, palivoměr, ukazatel zařazené rychlosti, sepnutí 4x4, sepnutí či vypnutí světel atd.
Jediné co mohu displeji vytknout je nepropojení blinkrů, které při sepnutí neměly samostatnou kontrolku takže jsem nic netušíc neustále blikala do všech světových stran. Sice v bahništích či vodních říších blinkry nepotřebujeme, ale nějak se k nim musím přiblížit, přece jenom je stroj homologován na pozemní komunikaci, takže si myslím, že by byl hřích stroj vozit na vleku a u kaluže jej shodit.

Řídítka:

4x4 pro práci i volný čas má řídítka uzpůsobená pro jízdu v těžkém terénu, ale i pro pohodovou plavbu řekou. Řídítka jsou osazena ovladači, páčkou plynu, jsou na nich osazeny zrcátka, ve kterých se neztrácí dění za vámi. Gripy jsou tradičně tvrdší, za to se k nim dlaně snadno přilnou. Při hrubším terénu se s prolomenými řídítky manipuluje s klidnou hlavou.
 Žádné zbytečné rázy od řízení se do řídítek nedostávaly. Při možných manévrech se řídítka nekroutila, ani nepřekážela, docela se mi jejich tvar zamlouval. A to hlavně při nestandardní jízdě v kleče na sedadle. I při sepnutí 4x4 se se strojem o váze bezmála 324 kg, manipulovalo lehce.

Sedlo, úložné prostory:

4kolka je homologována pro dva jezdce, i velikost sedla tomuto faktu odpovídá. Sedlo je snadno odnímatelné. Pod sedlem naleznete sadu nářadí, která je umístěna tak, aby během jízdy nerachotila. Vedle nářadí se nachází důležité komponenty, ke kterým je potřeba přístup. Nic záludného ani převratného.
Ohledně odkládacích ploch se kočka nevytáhla, úložné prostor ve přední části - tam kde bývají nádrže - není uzamykatelný ani dostatečně vodě odolný. Ohledně rámů tady si myslím, že nemusím popisovat co vše se na ně dá navěsit – batohy, kufry, držáky na nářadí, držák na zbraně, přepravky, koše…Stupny i při namočení vedou nohy tak, aby z nich jezdec neklouzal.

Plavba:

Stroj je vyvážen tak aby se s ním dalo manipulovat po sání ve vodě. Nechytá překlápěcí manévry, nepadá do beznadějných pohupů ani se nestaví na zadní aniž by to jezdec chtěl. Takové to první otrkávání s vodním světem bylo úsměvné, bála jsem se, že se namočím a pak po zbytek testu budu mrznout, ale stroj si tiše šveholil aniž by poznal mé obavy se nořil hlouběji do vlnobití.
Vodní hladina okusovala ráfky, tak a tady to stačí, ale fotograf neoblomně ječel "jeď to dáš, top jí až k chobotu!". Bláznivé, marnivé, ale stroj je k tomu předurčen. Zastesklo se mi, že se místo bahenního rochnění topím v průzračné tůňce, ale zase na druhou stranu, kdo by to pak myl a hlavně kde bych v končinách naší redakcí zvolenou našla nějaké to bahenní koryto. V Americe mají pro bahnomlsače speciální korýtka, kde se jezdci mohou utkat jak v závodním tempu, tak jen při srazech či jen líném popojíždění. U nás tomu tak není, tak se nezlobte, že vám Mud verzi představujeme ve vodním toku. Žába nebo mlok, ne ne jedná se o Arctic Cat 1000 H2 MUD PRO EFI 4x4.
Voda se strojem nic neudělala, ale uměla bych si představit pár menších zásahů, aby stroj byl více vodě odolnější. Bublinky pod vodní hladinou mluví jasně, stop stav a víc už ani krok, hlavu vzhůru stačí jen vytáhnout prut na ryby a jde se rybařit. Jasně, že jen s nadsázkou. Jakmile se stroj vynořil zpět na pevnou půdu nic neprokluzovalo, všechno chodilo jako bych stroj ani neplavila po světla ve vodě.

Závěr:

Abych onu kauzu týkající se motoru shrnula, platí zde na sto procent, že objem opravdu nelze nahradit, litr není špatný, určitě je dostatečně výkonný, a kdyby Arctic Cat udělal bahenní verzi ještě ostřejší, mohlo by to být fakt zajímavé bahnítko do nepohody.
Zkrátka a dobře projev s ohledem na rychlejší jízdu při přesunech, do kterých je bahňák nepochybně také určeno, je oproti konkurenci citelně horší. V bahně ani při práci nerozeznávám výkonnostní rozdíly, tady se stroj osvědčil. Hlavně při rochnění ve vodní lázni. Tam mi motor hodně napomohl abych se nevykotila do studené vody. Na silnici se stroj choval kultivovaně, do zatáček se pokládal a řízení bylo celkově hravé, vše ohledně displeje bylo čitelné až na ty blinkry, které nemají kontrolku. Nastavitelný podvozek hltal kamenitý podklad vodního toku docela dobře. Stroj se hodí pro práci, pro zábavu a ani na závody bych se ho nebála poupravit. Bahňákovo sourozenci do nepohody se nyní nově dodávají i v maskáčovém zbarvení.

Cena včetně doplňků PREMIUM Packet:

  • Přední a zadní nosič zavazadel
  • ALU disky
  • Výfuk REMUS®
  • Tažné zařízení (2 000,-)
  • Přední ochranný rám (7 388,-)
  • Naviják WARN® 3000 (16 420,-)
  • 259.900 Kč (včetně DPH a SPZ)

Pokračování článku: Technické parametry a specifikace


Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 2x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Arctic cat MudPro 1000i»

Další články sekce Arctic Cat

Arctic Cat XR 700 EFI

21.09.2015, Redakční testy
V poslední době jsme od Arctic Catu viděli především inovace modelových řad Wildcat, na čtyřkolky se ale pár let tak tro...

Arctic Cat Prowler 700i HDX

16.06.2014, Redakční testy
Útévéčka jsou na trhu už relativně docela dlouho, a jak jde jejich vývoj stále dopředu, tak se pořád více a více rozevír...

Arctic Cat Wildcat X 1000i H2 PS 4x4

12.08.2013, Redakční testy
Jen několik měsíců poté, co Arctic Cat představil novou generaci svého bestselleru ARCTIC CAT WILDCAT 1000 H2 EFI PS 4x4...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

CFMoto X625-A: Pan Vyladěný

20.06.2024, Redakční testy
Je to čtyři roky, co na trh přišel největší jednoválec od CFMota, model X625. Ten přebral žezlo od pětistovky a v loňské...

Linhai 650L EPS Promax 4x4: Nová vlajková loď

29.05.2024, Redakční testy
Rychlost, s jakou Číňané mění své modely, nás Evropany nepřestane udivovat. Přijde mi, že každý rok jezdíme k ASP Group,...

První jízda na třetí generaci dvouválcových Gladiatorů od CFMoto

01.05.2024, Redakční testy
Čínský výrobce představil kompletně přepracovanou vlajkovou loď Gladiator X1000, kterou v nabídce doprovází o něco r...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.40s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce