Design:
Konstruktéři tohoto sedmikila
bázlivě šetřili na razanci vzhledu. Vše je úsporné,
technické a tak nějak účelné. Arctic Cat
700 H1 EFI PS zaujme především
Speedrack předními i zadními nosiči. Tohle otesání nepatří k základní verzi. Koho nezaujme orámování, nebo držák motorové pily či úchyty na zbraň, určitě osloví červený
metalický lak, který i po třech expedicích stále září jako nový, nikde rýpanec, škrábanec nebo oděrky. Dále zaujme
kulatý přístrojový tachometr, na kterém nechybí žádná požadovaná funkce. Celkově mi však připadá jako by
přístrojová deska svým pojetím mírně vybočovala z celku. Perličkou celého designu jsou zadní partie 4kolky - tady mlsouni neodolají a snad každý musí uznat, že se střih
Arctic Cat 700 H1 povedl.
Motor:
Čtyřkolku není problém roztáhnout na solidních
100 km/h, což do terénu bohatě stačí, ale není to žádná hitparáda. V rámu si své místo našel čtyřdobý, kapalinou chlazený,
jednoválec o objemu
695 ccm osazený
stříkačkou a automatickou dvoustupňovou
převodovkou se zpátečkou
Duramatic. Po otočení klíčku se ozve bublavý zvuk. Bubny bubnují v rytmu pracovního víru, respektují okolí a zbytečně nehlučí.
Nechvěje se, necuká, kultivovaný průběh motoru bez propastných prodlev, to je ve zkratce můj dojem z testování.
Výkon je na kola přenášen
kardanem s elektricky přepínatelným pohonem
2WD /
4WD. Houževnatý motor neodsekává, hraje si jak chci já. Po přidání plynu nenastává propastná temnota a záběr, tady pracuje vstřikování paliva tak, jak se sluší a patří.
Výkonu není na rozdávání, při rozjezdech neroluji hlínu pod sebe. Ale teprve při zapřažení vozíku, poznávám klady tohoto pracanta.
Síla je jednou z hlavních zbraní
Arctic Cat novinky. Vozík naplněný agro příslušenstvím, pilu na čumáku, fotografa i s bágly za zády a motor si chrochtal jako by jel bez zatížení.
Podvozek/brzdy:
Co se týče podvozku a brzd, jsou tyto dvě části spolu
precizně sladěny a dávají pocit jistoty v každé situaci.
Kratší verze kočičí novinky s dvojitými
A rameny a pětistupňovým přepětím tuhosti se chovala i v tom nejtěžším terénu komfortně. Její vysoká světlá
výška skloubila požadavky všech velkých trhů, jako je
Amerika,
Evropa … spolu s propojením absolutního
MUD průkopníka. Cílem
Arctic Catu bylo zákazníkům nabídnout komfortní 4x4, na které se cítíte příjemně i při delším zapřažení.
Snad poprvé jsme do rukou dostali
zajetý stroj bez neduhů syrové novinky. Zajetý stroj s nastavením podvozku při testu dělal divy. Novinku jsme zapřáhli do práce, jezdili jsme po polních cestách se
zapřaženým vlekem. Podvozek kopíroval povrch, neodskakoval, dorazy při pomalejší rychlosti a plném naložení opravdu nehrozily. Jediné co mě u tak pracovní 4kolky mrzelo, byly
brzdy - ty nebyly tak pružné a při jízdě bez bagáže se jim nechtělo dobržďovat. Musela jsem počítat s časovým prokluzem, než se stroj zastavil, což byla hlavně prekérka v zatáčkách.
Řídítka:
Skladba ovladačů se otáčí okolo
funkčních prvků a hladké komunikaci s každým ovladačem. Novinkou jsou inovované přepínače na pravém řídítku. Jedná se o
elektrický přepínač náhonu v dosahu palce.
Levé řídítko už neoplývá novinkami, ale i tak si zaslouží zmínku o dobře podchyceném uživatelském panelu. Jedná se o
klakson,
blinkry,
světla,
varovky a zajisté ovládání
navijáku. Strohé pojetí řadící páky už nijak nenakousává line up pracanta, čtyři polohy nad sebou.
Doplňky, které jsme testovali během ježdění:
Speedracky: tyhle nosiče se vyrábí na všechny modely Arctic Cat. K tomuto druhu nosičů je možné dokoupit pestré příslušenství. My jsme na předním nosiči měli přidělaný originální košík, který se ke Speedracku upnul čtveřicí závlaček. Košík je robustní konstrukce, na můj vkus poměrně těžký, ale o to víc vydrží.
Přední
nárazník, který se je určený i k připojení Speedracku a zároveň kryje kompletní masku 4kolky.
Světla i
maska jsou v bezpečí. Už od prvního pohledu se nejedná o žádné houžvičky a právě na tomto nárazníku jsme měli přidělaný
držák na motorovou pilu. Jedná se o další originální
univerzální doplněk od Arctic Catu, instalace je opravdu snadná i já jsem si s ní porozuměla. Pila se do
čelistí držáku zasune a dvojicí šroubů se stáhne. Nic víc nic míň, hotovo a jede se. Pilu lze uchytit z boku Speedracku nebo ze předu, míst k uchycení je vícero.
Držák na zbraň: Dvojice čelistí předurčená k lovu. V našich končinách se spíše jedná o držák na nářadí. Čelisti jsou pružné, ale při
rychlejší jízdě nedostačují. Při pomalém přesunu na ranč ujdou. Mě se dokonce povedlo zbraň ztratit…
Posilovač řízení: Tahle injekce už není novinkou, nějaká ta generace s posilovačem už drandí. A i tady se s
posilovačem dějí divy. Odezva od řízení není skoro žádná, vše je lehké jako pírko, až jsem si říkala, jestli vůbec jedu. Obrovská podpora při pracovním nasazení, jen já bych z jízdy neměla ten správný požitek, mě to přetahování s řídítky prostě chybí.
Vozík: V ASP Group, s.r.o. umí vymyslet úplně všechno a vozík za 4kolku není výjimkou. Lehká konstrukce uveze cokoli kamkoli. Ale co to odpružení, to je slabé. Cena 12 990 Kč včetně DPH, hmotnost 75 kg, homologován.
Zemědělský pluh: Tento doplněk lze přepravovat přímo na 4kolce, nebo ve vozíku. Jeho konstrukce je těžší, dva chlapi si s ním poradí, ale v jednom je s tímto příslušenstvím těžká domluva. Cena 11 390 Kč včetně DPH.
Jízdní dojmy aneb Jak to funguje v praxi:
V praxi má kočka ploché a dostatečně prostorné
sedlo, široká řídítka jsou dobře položená, což přináší více
pohodlí při jízdě, jízdní pozice je vzpřímená a pohodlná. Do úložného prostoru v podobě falešné nádrže je možné se dostat pomocí snadného
otevření.
Ve dvou je jízda to pravé ořechové, sice se jedná o krátkou verzi, ale místa je tu požehnaně pro oba. Těch cca
patnáct centimetrů oproti delší verzi komfortu dvou jezdců
nechybí. Trochu přeskočím tradiční tok informací a dodám, že tento stroj s prvotřídním
posilovačem řízení, se bude líbit těm, kdo chtějí snadné ovládání od 4kolky! Posilovač jezdce podrží v nejtěžším terénu i po několikahodinové práci na farmě, jedná se o jemné řízení na které se dá snadno zvyknout!
Z kopců pracovala
motorová brzda, stroj nebrzdila agresivně, ale tak, abych nemusela zbytečně sahat po brzdách. Do
smyku snadno a hravě, bez zapocení, jedná se o hravou šelmu se kterou se dá dosyta vyblbnout, ale pozor na ty
nešťastné brzdy. I tak mě síla motoru neoslovila, jede svižně, jen jí ještě nějaký ten cink chybí. V porovnání s delší verzí se mi zdá, že je na kraťasovi vzadu více místa. Sice jsou delší verze žádanější tak si dovolím říct, že i tato
dvoumístná verze nabízí komfort velkého stroje. Oproti delší verzi se mi zdála testovací novinka mrštnější, ale nebezpečnější ve výjezdech. Mezi stromy nemusím couvat sem a tam, kratší verze se vejde všude. Ze smyku se stává kontrolovaný drift, u delší verze je to hra s ruskou ruletou, buď a nebo.
Pro koho je tato 4kolka předurčena:
Pro každého pohodového jezdce se smyslem pro práci či expedice. Žádné přetahování, žádné lámání chleba nad unuděnou mašinou, místa je tu habaděj i pro
dva jezdce. Opravy i manipulace v útrobách 4kolky jsou snadné, a co nevyřeší sám jezdec s tím mu síť Arctic Cat rychle poradí. Určitě ne pro děti, jedná se o velký stroj, který při nešikovné manipulaci může zapříčinit
nepříjemné pády.
Cenové porovnání dvou paketů:
Cena včetně doplňků PREMIUM Packet:
Posilovač řízení
Metalický lak
Přední a zadní nosič zavazadel
ALU disky
Výfuk REMUS®
Tažné zařízení (2 000,-)
Přední ochranný rám (7 388,-)
Naviják WARN® 3000 (16 420,-)
229 900 Kč (včetně DPH a SPZ)
Cena včetně doplňků STANDARD Packet:
Posilovač řízení
Metalický lak
Přední a zadní nosič zavazadel
ALU disky
Výfuk REMUS®
209 900 Kč (včetně DPH a SPZ)