Arctic Cat 700 je na našem trhu nováčkem a jeho technika rozhodně stojí za bližší prohlídku. O pohon se stará osvědčený jednoválec s objemem
700 kubíků plněný vstřikováním, který poháněl i quady Suzuki. V Arctic Catu má ale ještě o něco víc temperamentu. Motoru koresponduje i podvozek, který má dost širokou a stabilní stavbu, což přijde vhod zejména při jízdě ve dvou a sportovnějším svezení. Nechybí samozřejmě elektricky připínatelný pohon všech kol a mechanická uzávěrka.
I z pohledu designu je Arctic Cat velice zajímavý. Mohutný předek
připomíná Jeep a velké světlomety ulož
ené v silenblocích zaručují dobrou viditelnost. Jen je možná trochu škoda, že na kapličce přístrojového panelu chybí dálkové pracovní světlo, občas bývá příjemné si v lese posvítit natočením řídítek. O bezpečí světel se stará mohutný ochranný rám s mřížkou před světly. Zpod rámu vyčnívá
hák navijáku. Mohutně vypadají i zelené plasty, které opravdu efektivně chrání jezdce. Zadní části dominuje opěrka sedačky spolujezdce, která je umístěna nad sedačkou řidiče a dá se jednoduše sejmout. Místo ní pak můžete nasadit korbu na nářadí nebo jiný náklad. Sedmistovce nechybí ani
homologované tažné zařízení. Přístrojová deska je plně digitální a zobrazuje všechny informace, které jezdec potřebuje. Ostatní ovladače jsou standardní a jezdec má vše po ruce.
Na námi testovaném stroji byly navíc obutá kola
ITP SS v pneumatikách ITP Terracross, která dokreslovala celkový design. Ramena jsou už v sérii chráněna plastovými kryty, které zachrání manžety před nežádoucím protržením. V levé zadní části stroje vyčuhuje koncovka výfuku
renomované značky Remus. Ta byla v našem případě už otevřená a zvuk, který vydávala opravdu stál za to. Žádný velký kravál, ale příjemné bublání jednoválce. Světla jsou po stranách orámovaná zajímavým tvarem. Moc nevyčuhují a vypadají, že se jen tak nezničí. Takovým dojmem konec konců působí
celý Arctic Cat. Příjemné překvapení nastane i při odklopení sedla. Místo zabahněného sáčku je nářadí vyskládané úhledně v praktických držácích. Místo se najde i pro lékárničku a nějaké drobnosti.
Do
st ale bylo očumování, máme k dispozici zasněžený
tankodrom, který čeká na první stopy pneumatik. Řadím H - řazení jde opravdu hladce a přesně - a dávám trochu plynu. Jednohrnek se
ochotně vytáčí a svižně žene čtyřkolku do prvního sněhu. Tam temperament mírně polevuje, takže přidávám plyn nadoraz a ATV se prodírá vpřed. Za mnou jsou
gejzíry sněhu a lehkým přenášením váhy není problém vytočit kolečko drift, nebo jiný libovolný tvar. Přeci jen ale bude asi lepší zastavit a připnout předek. O jeho připnutí se stará servo a vše jde naprosto hladce. Průchodnost terénem je najednou úplně někde jinde a i „Fun Factor“ se zvyšuje.
Jako malé dítě s novou hračkou kroužím v čerstvém sněhu oblouky, osmičky a zkouším, co
Arctic Cat snese. Sníh létá okolo a kromě přilby jsem celkem slušně chráněný i před prašanem. Když se
cesty trochu ujedou, můžu konečně poreferovat i o jiných věcech, než je výkon sedmistovky. Přestože Arctic Cat
nemá posilovač řízení, je jeho ovládání překvapivě lehké. Ve vysokých rychlostech se stále chová přesvědčivě a nejeví známky nervozity. Zkusil jsem čtyřkolku dostat i na dvě kola, ale na kluzkém povrchu to byl problém. Široká stavba dělá ATV i v tomto směru
velice stabilní. Tlumiče jsou nastavené optimálně, rozumně filtrují nerovnosti a zároveň poskytují slušnou odezvu od kol a povrchu. Brzdy jsou tradičně propojené a fungují bez chyby. Na sněhu nebylo moc co testovat, ale na asfaltové parkovací ploše už mě brzdová soustava přesvědčila o své účinnosti.
Další cesta vede do těžšího terénu. Při zapnuté 4x4 není ani ve sněhu problém vyjet většinu kopců, na které si vzpomenete. Když se náhodou zahrabete, stačí zapnout uzávěrku, která je mechanická a je na levém řidítku. K tomu
zařadíte L a dostanete se snad opravdu všude. Vynikající svezení si užije i spolujezdec, Má dostatek prostoru pro nohy a mohutná pogumovaná madla na bocích.
Vynikající oporu navíc poskytuje opěrka. Řidič tak o spolujezdci téměř neví a může si dovolit neuvěřitelné kousky. Především si na tomto stroji ale dovedu představit
dlouhé výlety, nebo expedice, na které už je sedmistovka dostatečně silná a zároveň i robustní, velká a pohodlná. Abych ale jen nechválil, jeden neduh by se přeci jen našel, je to tedy spíše daň za vysokou stabilitu. Širokou stavbou utrpěla
světlá výška stroje, takže v hlubokých kolejích by mohl mít stroj přeci jen trochu problémy.
Závěr
Pokud hledáte značkovou čtyřkolku pro práci i rekreační ježdění, nechcete se honit po tratích, je pro vás tento
Arctic Cat tím pravým. Oproti své hlavní japonské konkurenci má vyřešenou legální homologaci pro dvě osoby, což je velké plus. Cenovka, která na ní visí, sice není nejmenší, ale na druhou stranu dostanete
opravdu dospělý stroj, který nemusíte dovybavoat kryty, opěrkou a dalšími díly, které jinak Vás tak jako tak časem čekají.