Výrobce terénních vozítek z Minnesoty obohatil nabídku o dvě čtyřkolky menší kubatury, konkrétně 350 a 425, s pohonem všech čtyř kol, a univerzální crossover XC450i. Dříve než vám budeme moci zprostředkovat jízdní dojmy formou redakčních testů jednotlivých novinek, pojďme se podívat na jejich základní parametry.
350 4x4
Od nejmenší z novinek si vedení společnosti Arctic Cat slibuje výrazné oživení prodejních statistik, protože z celé produkce značky nabízí
nejlepší poměr cena/užitek. Navíc se chlubí dospělejšími rozměry než konkurenční modely srovnatelné kubatury.
Model 350 4x4 pro rok 2011 poznáte podle
nových tvarů kapotáže včetně blatníků, nových světeů a mřížky chladiče. Integrované plastové stupačky slibují botám lepší adhezi a v kombinaci s nízko umístěným sedlem a ergonomií řídítek také větší komfort při jízdě.
Pohon všech kol dostal na starost čtyřtaktní jednoválec o obsahu 366 ccm, chlazený vzduchem a olejem, který v letošním roce pracoval u modelu 366 SE.
Pohodlí v terénu zajistí plně nezávislé zavěšení zadních kol se dvěma A-rameny, doplněné dvojitými A-rameny vpředu,
nastavitelným předpětím pružin tlumičů a zdvihem odpružení 180 mm. Díky pneumatikám Kenda o rozměru 24 palců na předních i zadních kolech, a dvanáctipalcovým ráfkům dosahuje 350 4x4 světlé výšky 250 mm.
Součástí standardní výbavy bude velký přední nosič a zadní SpeedRack s variabilní možností upevnění dalšího příslušenství. Nechybí ani tažné zařízení, digitální přístrojová deska a systém
Start-In-Gear, který umožňuje startovat motor bez nutnosti hledání neutrálu.
425 4x4
O něco výkonnější novinka s označením 425 4x4 si za cíl vybrala konkurenční Polaris Sportsman, na který bude útočit mimo jiné i
stejnou cenovkou.
Tvary nového modelu 425 4x4 vychází z nové třistapadesátky 4x4, včetně blatníků, světel a mřížky chladiče. Stejně tak mají oba stroje shodné stupačky, nízké sedlo a řídítka.
Snadné rozjíždění a
plynulý průběh výkonu má obstarat kapalinou chlazený
jednoválec SOHC o obsahu 443 ccm, který díky elektronickému systému
vstřikování paliva bez problémů nastartujete za každého počasí a v jakékoli nadmořské výšce.
Stejně jako 350 4x4, také tento stroj stojí na podvozku s plně nezávislým zavěšením zadních kol se dvěma A-rameny a dvojitými A-rameny vpředu a nastavitelným předpětím pružin tlumičů. Odpružení pracuje na dráze dlouhé 180 mm a
světlá výška čtyřkolky je 250 mm.
Také standardní výbava je shodná s 350 4x4: velký přední nosič, zadní SpeedRack s variabilní možností upevnění dalšího příslušenství, tažné zařízení, digitální přístrojová deska a systém Start-In-Gear.
XC450i
Do segmentu crossover společnost Arctic Cat vstupuje s novinkou XC450i 4x4. Pokud je vám vzhled tohoto stroje povědomý, pravděpodobně teď začnete vzpomínat, jak vypadá Kymco Maxxer 375 4x4. Ostatně, něco podobného se mohlo stát už u předchozích dvou novinek, které si vypůjčily design od modelu Kymco MXU 4x4.
Unikátní crossover pohání
kapalinou chlazený jednoválec SOHC o obsahu 443 ccm. Jeho plnění systémem vstřikování paliva slibuje plynulý průběh výkonu a klidný chod.
V oblasti podvozku příliš kreativity nehledejte – stejně jako u předchozích dvou modelů se i v tomto případě s nástrahami terénu vyrovnává
plně nezávislé zavěšení zadních kol se dvěma A-rameny a dvojitá přední A-ramena. Stejná je také možnost nastavit předpětí pružin tlumičů, zdvih odpružení 180 mm a světlá výška 250 mm. Nadstandardem u crossoveru je
stabilizační tyč na zadní nápravě, která při agresivním zatáčení pomáhá udržovat XC450i na všech čtyřech.
Přepínání z pohonu zadních kol
na 4x4 a zpět usnadňuje elektronický ovladač na pravé straně řídítek. Před odlétávajícím blátem vás ochrání
důmyslně tvarovaná sportovní kapotáž a blatníky, obojí v elegantní černé metalíze.
Dvanáctipalcová
hliníková kola se dodávají se čtyřkolkou standardně, stejně jako tažné zařízení, digitální přístrojovka a systém Start-In-Gear.