QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Arctic Cat Wildcat Trail: konec vlády jedné strany

Text: Láďa Záruba | Foto: Arctic Cat, archiv | Datum: 13.01.2014 | Zobrazeno: 6264×

Arctic Cat Wildcat Trail: konec vlády jedné strany
50 palců široké sportovní side-by-sidy byly až dosud v podstatě taková one-man-šou. Tady prostě bylo Polarisovo a pro firmu s polárkou ve znaku to byly zlaté časy. Jenže pokrok nezastavíš ani o krok, a tak si teď na amerického Polarise vyšlápl americký Arctic Cat se svojí nejnovější novinkou, 50palcovým Wildcatem Trail. A podle prvních informací to má být docela dílo, Arctic Cat při jeho vývoji zužitkoval dosavadní zkušenosti a využil nejmodernější technologie, a to přineslo vyšší výkon, menší hmotnost, zlepšenou účinnost v terénu a kvalitnější pérování.


Kapitoly článku

  1. Představujeme
  2. Technické údaje

Polarisu už samozřejmě nikdo nevezme nesporné zásluhy za vznik téhle kategorie, když v roce 2007 přišel s terénní buginou na základě čtyřkolky se sedadly vedle sebe, která se vešla mezi 50 palců široké vjezdy na čtyřkolkové tratě a ATV parky v USA (a že jich tam mají hafo, amíci zatracení, holt Amerika zřejmě na své občany ne...re tak jako český stát na ty své).
Ale přece jen je to už sedm let, co byl úzký RZR poprvé představený, a to je v téhle branži docela hodně. A tak když Arctic Cat svého úzkého Wildcata vyvíjel, mohl nastavit úplně jiná měřítka zrychlení, stability a ovladatelnosti. Nový Wildcat Trail má převyšovat konkurenci nejvíc ve třech klíčových oblastech: v akceleraci, ve špičkové stabilitě v zatáčkách a v kvalitě pérování. Má oslovovat všechny zákazníky tohoto segmentu, ale vedle toho měl Arctic Cat v hledáčku také budoucí úspěchy na závodech.
Akcelerace
Wildcat Trail pohání zcela nový, Arctic Catem přímo pro Wildcat Trail vyvinutý moderní čtyřventilový dvouválec 700 ccm s elektronickým vstřikováním paliva. Motor zcela nové generace má zajímavou koncepci, je to řadový dvouválec. Tahle koncepce vychází daleko kompaktněji než véčko, a šetří jak prostor, tak hmotnost.
Motor Wildcatu Trail dává do placu přes 60 koňských sil, a protože se v tomhle případě prostě nejde vyhnout srovnávání, tak úzký RZR 570 jich nabízí 45 (údaj výrobce). Ve spojení s nízkou hmotností, 449 kg oproti 480 kg u RZR (obojí údaje výrobce) tak má Arctic Cat Wildcat Trail nejlepší poměr výkonu a hmotnosti v téhle třídě. Vyrobené koně jdou z motoru na rychle reagující dvourychlostní převodovku Rapid Response od firmy Team Industries.
Unikátní na systému pohonu Wildcata Trail je to, že náhon zadních poloos vychází přímo od motoru, což jednak odlehčuje konstrukci, ale hlavně to úplně eliminuje potřebu zadního diferenciálu. Převodovka Rapid Response navíc zkrátila motor o 33 cm, takže se pěkně vešel za sedadla a umožnil ideální předozadní rozložení hmotnosti 40/60 procent (předek / zadek). To dává Wildcatu Trail lehké řízení i bez nutnosti posilovače a výbornou trakci kol i při tvrdé akceleraci. A když jsme u té trakce, tak tu má řidič k dispozici ve všech třech elektricky volených variantách - 2WD, 4WD a 4WD Differential Lock.

Stabilita a pérování
Jeden z problémů, se kterými se konstruktéři úzkých side-by-side musejí vypořádat, je stabilita stroje v zatáčkách. Arctic Cat tohle zprocesoval třemi zásadními opatřeními: vybavil Wildcata Trail příčnými stabilizátory vpředu i vzadu pro výrazné zvýšení stability v zatáčkách. Konstruktéři Arctic Catu také prodloužili rozvor o 6 palců, což jim umožnilo dostat sedadla v rámu níž, jezdec a spolujezdec tak sedí o 8 cm níž než u konkurence. A nešetřilo se na kvalitním pérování. Odpérování s dvojitými A-rameny vpředu i vzadu a zdvihem 254 mm (předek) a 267 mm (zadek) používá jedny z nejkvalitnějších jednotek, dusíkem plněné rozebíratelné tlumiče s nastavitelným předpětím pružin od známého výrobce FOX. A jak první testy naznačují, je Wildcat Trail výrazně stabilnější i při vyšších rychlostech.

Šířka 50 palců
Wildcat Trail je stavěný pro „trail riding“, neboli ježdění po cestách-necestách amerických čtyřkolkových offroadových tratí a ATV parků, kam legálně může díky své 50palcové „úzkosti“. Tahle výhoda sice zákazníkům v české kotlině může být celkem ukradená, ale šířka 127 cm má své výhody i v českých podmínkách. Například znamená větší obratnost v členitém terénu, dostanete se do míst, kam s velkou side-by-side ne, šířka 127 cm také přináší menší nároky na garážování a napadá mě i výrazně jednodušší přeprava, Wildcat Trail se vejde na běžný motorkářský vozík pro dvě motorky nebo do dodávky mezi podběhy. Wildcat Trail je velmi kompaktní stroj, ale přesto nabízí dostatek prostoru pro jezdce i spolujezdce, a to i majitelům vyšších nebo širších postav - v Trailu je dost místa stranově i místa pro nohy. Ale nečekejte například, že v kabině najdete mnoho úložných prostorů, jen síťkou překrytou odkládací schránku na rukavice na přístrojovce, dva držáky nápojů a nějaký prostor za sedadlem řidiče. Ale dalších 130 kilo vašich věcí si můžete naložit na zadní korbu opatřenou šesti upevňovacími a kotevními místy.

Co dalšího?
  • Dopředu otevírané pevné bezpečnostní dveře
  • 2palcové uložení pro tažnou kouli vzadu
  • nastavitelný volant
  • LED koncová světla
  • madla pro spolujezdce
  • hydraulické kotoučové brzdy na všech kolech
  • 12palcová kola (ocelová u základní verze, litá hliníková u verze XT)
  • tažná síla 680 kg
  • vymazlenější verze XT nabízí navíc dvoubarevné sedačky, litá kola, a kapoty, A-ramena a rám v metalíze.

Pokračování článku: Technické údaje

Kapitoly článku

  1. Představujeme
  2. Technické údaje

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 3.50 Známkováno: 2x

Další články sekce Arctic Cat

Xko podle FIA

15.04.2015, Představujeme
Rally Cat tým zcela inovoval platformu Arctic Cat Wildcat 1000X, inovace jsou podloženy dlouhodobými zkušenostmi a nespo...

RTR projects - hlavně driftujem

29.12.2014, Představujeme
Posádka RTR projects získala hned při svém prvním účinkování v roce 2013 celkově druhé místo v sérii Offroad Maratonů. L...

Nové šelmy - Arctic Cat 2015

16.09.2014, Představujeme
V posledních letech Artic Cat zaměřoval veškerou svou pozornost k řadě Wildcatů, ale pro modelový rok 2015 přicházejí ra...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Honda Pioneer 500

22.05.2014, Představujeme
Honda představila nejnovější přírůstek Pioneer 500, který otevírá modelovou řadu UTV. Pioneer 500 je poháněn 475 ccm čty...

John Deere Gator TE

01.07.2013, Představujeme
Řada TE zaujme hned z několika pohledů. Gator TE je povedenou variantou pro ty co potřebují stroj s maximálně tichým ele...

John Deere Gator XUV 550 4x4

30.05.2013, Představujeme
John Deere patří bez diskuzí do kategorie UTV pro těžkou práci a dřinu. Pracovnímu nasazení odpovídá robustními profily ...


Redakční testy





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.53s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce