Agresivnější vzhled, ostřejší hrany:
Hned na první pohled je patrné o jaké změny se jedná. Design je kompletně překopán a tak tu máme agresivnější vzhled a ostřejší hrany, k tomu je tu LED osvětlení (světla mají 3 úrovně, ty kombinují LED pásky s vysoce svítivou čočkou). Po zasednutí za řídítka tu máme novou palubní desku spolu s kapličkou řízení. Neopomenu ani změnu ergonomie sedadla. Nové plastové nosiče jsou osazeny inteligentním systémem uchycení příslušenství Speed Rack II.
V nabídce Arctic Catu jsou pod označením XR k dostání tři kubatury: 443, 545 a 695 ccm. Vždy jde o čtyřtaktní, kapalinou chlazené jednoválce, všechny motory jsou plněné vstřikováním paliva, motory Arctic Catů prošly odhlučněním, což má za následek ztišení cca o osm decibel, hned od nastartování našeho testované sedmistovky mne velmi příjemně překvapil tichý projev motoru, ten se potvrdil při průjezdu farmou plných zvířat. Ovce, kozy jako by snad ani netušily, že se jejich farmou prohnala 4x4.
Tak ale aby naše testovaná novinka byla novinkami dokompletována, motor prošel mírným
přemapováním vstřikování, nově je tu nový katalyzátor a nový vzduchový filtr. Tyto novinky slibují úsporu paliva, která by měla být až o 25 procent, což není až tak zanedbatelné. Převodovka
Duramatic Transmission s novou spojkou a variátorem je přesnější a s tím přichází i rychlejší odezva na přidání plynu.
Hravý motor mne vytáhl odkudkoli, nikde se mi nestalo, že bych neměla dostatek síly. Sedmistovka nabízí velmi klidový průběh motoru, který si oblíbí jezdci hltající km při dlouhých vyjížďkách či při pracovním nasazení, kde motor šlape jako hodinky a netrhá ruce z pantů.
Podvozkově jinak:
Skoro beze změn zůstává pohon všech kol, i variátor (
Duramatic). Takže uzávěrka předního diferenciálu zůstává ovládaná tlačítkem na řídítku. Tak jak tomu je u pětistovek i sedmistovka má
nový rám s novou přední nápravou s překopanou geometrií a s revidovaným zadním lichoběžníkem což sebou přináší delší zdvihy kol.
V terénu se řada XR projevila lepší progresivitou a trakcí. Arctic Caty jsou známé tím, že kombinují pohodlí pracovního stroje s dobrou ovladatelností a u naší testované novinky tomu nebylo jinak. Docela zábavná byla i agresivnější jízda, která novince sedla a při vlítávání do vinglů podvozek seděl jako přikovaný. Však jsem měla na paměti, že se nejedná o stroj učený závodům.
EPS:
Tak jak 443 a 545 je i 695 osazena elektronickým posilovačem řízení.
EPS dává dobrou odezvu jak v trialových pasážích, tak i při rychlé jízdě, kdy se mi zdálo jako by sloužil i jako tlumič řízení.
Prodejci udávají, že je posilovač propojen s několika senzory, díky kterým dokáže jezdci pomáhat vždy optimální silou. V praxi to vypadalo tak, že jsem po celodenním testu ani nevěděla, že jsem v rukách držela 4x4, v trialových pasážích byla velmi příjemná absence rázů do řízení.
Jen tak okrajově:
Hned po zasednutí za řídítka byla patrná změna sedadla tak aby jezdec měl co nejlepší odezvu od stroje, i
stupny prošly mírným protažením. Tady se zapracovalo tak, že máte dostatek místa a i se spolujezdcem za zády se o místo nepoperete. Hledám klasickou
schránku na drobnosti a místo ve před ji nalézám v zadu, bohužel do ní budete muset přes odklápěcí značku.
Vyvážení mašiny je luxusní, motor je celkově posunutý víc dopředu a to mi nahrávalo při výjezdech a balancování na hranách na zadních kolech. No, sice ze mne nebude Richard Mošna, ale naše testovaná novinka je dobře vybalancovaná.
Tato čtyřkolka se hodí na výlety, expedice, nebo k práci na farmě, v jedné recenzi jsem četla, že se tato čtyřkolka nehodí k závodním účelům a s tím plně nesouhlasím. Tato čtyřkolka má rozhodně co nabídnout i závoduchtivým jezdcům, trialové pasáže zchroupe s lehkostí, a ani na Offradmaratonech se rozhodně neztratí.