Jízda
Jde do tuhého a se značným respektem sedám za zlaté bezhrazdy.
Startér roztáčí ostrý jednobuch a otevřená koncovka výfuku zhluboka prozpěvuje, až běhá mráz po zádech. Říkám si, jednou jsi se dal na vojnu, tak bojuj. V pětistupňové převodovce řadím za jedna, plynovou páčku jemně tisknu k rukojeti a pouštím
tužší páčku spojky. No pane jo, quad vyráží dravě vpřed. Hned v prvních metrech je jasný, že se jen tak vozit nemám šanci a budu muset pořádně zapracovat.
Nevysedneš=nezatočíš, ubereš=neprojedeš. Na tomto závoďáku se nedá jet na čtvrt, ani na půl plynu, prostě si říká o plnou dávku a pak teprve všechno začíná fungovat jak má. Co může lépe proklepnout jezdcovu fyzičku?!
Nízké otáčky fungují, ale není to ono, zato od středních do vysokých otáček se motor pouští naprosto plynule a zátah motoru je fakt mohutný. Maximum výkonu
48 hřebců při 10tis ot/min asi vystihne předchozí řádky nejlépe. To, že mám ruce jak švihadla, není nutné vůbec psát. Při zařazené dvojce stačí brnknout o plynovou páčku, lehce vzít za řidítka a
v tu ránu letí atékáčko na zadní. Přední Fox s dlouhými zdvihy, zhruba 27 mm, se v některých případech pocitově zdají na maximu, ale zdaleka tomu tak není.
Všeobecně tvrdší odpružení funguje parádně, ale opět
je nutné dát víc plynu, aby přední kola terén jen rýsovala. Pak jedete tam kam potřebujete, vymleté koleje vás v sedle
168 kg těžkého quadu jen tak nerozhodí a do rukou budete dostávat o něco méně nárazů, než v opačném případě. Prostě na jednou tak těžkém quadu projedete nerovnost jak buldozer a vaše ruce to neodskáčou tak, jako na tomhle závoďáku. A skoky? Chce to pomalu získávat důvěru, protože ATK 450 MX má opravdu na hodně. Velký rozvor a rozchod kol si s
každým dopadem poradí velice zodpovědně a 4kolku v klidu vrátí zpět do směru jízdy.
Pro zlepšování časů na kolo platí jedno, brzdit - a to chce opravdu pilovat.
Zadní brzda je hodně ostrá a mně by určitě vyhovovala s o něco pozvolnějším nástupem, protože tato příliš brzy blokuje zadní kola a v některých případech zhasíná motor. Přední brzda odvádí práci velice dobře a je na ní spoleh. Podle informací
chlazení disků je na vysoké úrovni a tím pádem je velký kumšt kotouče rozpálit. Po každém kole dostávám o něco lepší pocit a jízdu si začínám užívat. Nicméně musím přiznat, že jsem její potenciál využil
maximálně na pětadvacet procent a také to, že jsem většího požírače fyzičky dlouho nepotkal.
Závěr
Dopoledne strávené na hrbu závodního quadu ATK 450 MX potvrdilo očekávání. Je to
čistokrevný závoďák, který nepatří do rukou žádného začátečníka. A kdyby náhodou, moc legrace si s ním neužije. Zato střelci, co to myslí vážně a crossové tratě brázdí už nějaký ten pátek, budou nadšeni. Je výjimečná, nabitá
originálním technologickým řešením, výkonná, stabilní a tím pádem pochopitelně i rychlá. Aby s ní člověk mohl držet krok, chce to makat a kroutit jednu motohodinu za druhou. Pak si zaručeně užije obrovský sportovní potenciál, který átékáčko nabízí.