Po otočení klíčkem se provede diagnostika stroje a před startem je třeba zmáčknout tlačítko Mode na levém řidítku. Jedná se o
bezpečnostní prvek, kterých je na tomto stroji opravdu dostatek. Nad palubní deskou dokonce můžete vysunout tabulku s bezpečnostními pravidly pro provoz Spyderu. To, že je stroj určen především pro americký trh, je tu opravdu znát.
Motor naskakuje okamžitě a zvuk véčkového dvouválce je
opravdu příjemný. Ani velká koncovka výfuku ho nějak extrémně neutišila. Tlačítkem plus zařadím jedničku, která zapadne doprovázena kovovou ránou, a přidávám plyn. Spyder se svižně dává do pohybu a první pocity jsou nejblíže jízdě na velké cestovní motorce.
Další rychlosti se řadí tlačítkem, nicméně pokud motor přetočíte do omezovače a chvíli ho tam podržíte, Spyder sám
zařadí vyšší rychlost. Stejně funguje i při podtočení na 2000 ot., kde sám podřadí. Na křižovatce tak stačí jen brzdit a jakmile zastavíte, máte znovu připravenou jedničku na odjezd.
Díky vysokým řidítkům má RT mnohem
cestovnější posez než jeho sportovní dvojče a podstatně lépe je na tom i spolujezdec. Ten má k dispozici pohodlné křeslo, vyhřívaná madla a velké výškově nastavitelné plotny. V nejvyšší verzi má navíc vedle své sedačky dva reproduktory. Na testovaném kusu fungovalo rádio výborně, nicméně
pouze pro řidiče, spolujezdec už toho moc neslyšel. Rádio má samozřejmě funkci úpravy hlasitosti v závislosti na aktuální rychlosti. K hlukovému komfortu přispívá samozřejmě i velký větrný štít, který lze nastavit tlačítkem na levém řidítku. Ve své nejvyšší poloze vyhovoval i mým 186 cm a schoval jsem se za něj v podstatě celý. Za jízdy tak řidič kouká
skrz velké plexisklo a ne nad něj, jak je tomu u motorek. Není tak problém slyšet Interphone v otevřené přilbě i na dálnici.
Ochrana jezdce je perfektní, ve středně silném dešti a rychlosti nad 80 km/h se k němu voda nedostane. O něco hůř je na tom spolujezdec, který není přitisknutý k řidiči, ale má před sebou
velkou mezeru, ve které se točí vzduch a s ním i voda. Cestovní rychlost se pohybuje okolo 150ti kilometrů v hodině. Maximálka se do mírného kopce vyšplhala na
172 km/h. Stroj je díky posilovači řízení, který zároveň slouží i jako tlumič, klidný a dobře ovladatelný. Posilovač je progresivní a v nulových rychlostech je možné řidítky otočit jednou rukou, zatímco na dálnicích řízení více ztvrdne. Na dálnici také oceníte tempomat, který se aktivuje tlačítkem na pravém řidítku.
Podvozek RT je mnohem
měkčí než u sportovní verze. Vše je přizpůsobeno komfortu posádky. Tlumiče se dají nastavit, v případě verze S lze podvozek nastavit tlačítkem. Velkou výhodou Spyderu je stabilita na špatném povrchu. Na štěrku vám
nepodjede kolo, na vodě nepodklouznete ani při tvrdém brzdění, nebo špatném najetí do zatáčky. Pokud rychlost v zatáčce přeženete a nadzvedne se kolo, elektronika vše utne a jakmile je stroj opět stabilní, předá řízení zpět do vašich rukou.
Jízda se Spyderem není náročná a do ruky ho dostanete
za pár minut. Je třeba se k němu ale chovat spíš jako ke čtyřkolce než k motorce (řidičák je jako na auto i na motorku). Do zatáček se
stačí vyklonit, vysedání není třeba. Pokud chcete se Spyderem jet sportovněji, je třeba přitáhnout podvozek, v měkkém nastavení má tendence se při agresivní jízdě hodně naklánět. Jediné, s čím má Spyder problém, jsou
podélné nerovnosti, ty tříkolku rozhodí, nejedná se ale o nic dramatického. Spyder je vybaven speciálními pneumatikami Kenda vyvinutými právě pro tuto mašinu. Největším problémem tak zůstávají kanály na silnici, kterým se instinktivně vyhnete najetím mezi přední kola, pak následuje rána od třetího kola. Vše je ale věcí cviku.
Na Spyderu jsme absolvovali několik set kilometrů ve všech režimech a každém počasí. Cestování na něm je nenáročné a jezdec se neunavuje tak, jako na motorce. Dynamika stroje je slušná a obrovským plusem je bezpečnost. Na druhou stranu je Spyder velký jako malé auto a proplétání kolonou zde nehrozí. Řidiči ale Spyder rádi obdivují, takže na křižovatkách máte permanentní přednost. Cena samozřejmě odpovídá kvalitě BRP a technologiím, kterými je Spyder osazen. Když si ovšem vezmete, že plně vybavený Spyder RT S odpovídá cenově Hondě Gold Wing, není to vůbec špatné.