Design:
Rozměry
Cecteka jsou dané, s prostorem se nešetřilo. Temperamentní celek se neřadí k rádoby nafouklým 4kolkám s malou plochou pro jezdce,
Cectek si razí svou designovou lajnu, nenechá se z ní vychýlit. Přední kulaté
čočky rázně objímají střed masivní žluté
masky, do které je vryt
CECTEK. Do přední masky je přišroubován trubkový přední
ochranný nárazník, pod který jsou utopeny
blinkry. Přední
rámy zapadají do slícovaných žlutých plastů.
Palubní deska se podobá minulým modelům -
LCD displej se zasazeným logem Cectek.
Boční prolisy
blatníků rozbíjí dvojice řadících pák. Vyčuhující Eifelovky pevně sedí nad pravým předním blatníkem. Zakrytovaný
motor přidává stroji řízný design, sklouzneme-li přes tvarované
sedlo s vypáleným logem Cectek na zadku, spadneme k zadním partiím.
Šestice kulatých čoček, dvojice odrazek a nevýrazný
výfuk spolu se strojárnou a nezávislým zadním zavěšením, vždyť říkám, žádná nafouklá bublina!
Podvozek:
Plně nezávislé
zavěšení čtyř kol s možností volitelným nastavením
tlumičů, po pečlivém sledování kluků na závodech a jejich mašin. Vyhledávala jsem vrstvené pojezdy přes rolety, jedna vedle druhé. Tlumiče nešly na doraz, stíhaly pohodově, přední
tlumiče jsou na tom hůře, zadek na mě působil plynulejším chodem. Optickým dojmem na mě zadní tlumiče působí
propracovaněji, než je tomu na předku.
Při jízdě na silnici podvozek
přilnul k silnici, nerovnosti decimoval, obr s velkou průjezdností v
terénu si chrochtal i v terénu. Každé kolo pracovalo, nebylo, i
ve dvou se na 4kolce cestovalo pohodlně. Jezdce za zády jsem ani necítila a po rozborce jízdy, mi bylo řečeno, že se jelo jako v peřince. Jen při cestování na
silnici a dravějších průjezdech
zatáček, se mi 4kolka stavěla na dvě kola. Tady se obr choval neohrabaně.
Přístrojový panel/ řídítka:
Na
LCD displeji nalezneme:
otáčky /
rychlost /
ODO /
cestovní čas /
čas /
teplota vody /
palivo /
tlak oleje /
pozice řadící páky /
světlo /
otáčkoměr /
4WD/
uzávěrka diferenciálu. Lítání v nastavení menu je snadné, dvě tlačítka, která se dají ovládat i v rukavicích.
Při
cestování v sedě je na veškeré
kontrolky dostatečně vidět. Jejich přehlednost světelnou signalizací je kladný. Při jízdě v
terénu jsem musela zrak více namáhat. Veškerá
signalizace rychlosti nebo
blinkrů je dostatečně
osvělena, že je ani ve slunném dni nepřehlídnete. Osobně bych
displeji dala trochu jiný tvar pro jeho větší přehlednost. Na
levém řídítku nalezneme startér, varovky, kolíbkový přepínač světel, kulatý výrazně žlutý override, blinkry , světla, klakson. ke každému z ovladačů se snadno dotávám, nenatahuji prsty.
Pravé řídítko už je ověšenější
technologií, najdeme tu páčku plynu, chcípák a posuvný výrazně žlutý přepínač.
Řazení:
Všechny
rychlosti se řadí v klidovém režimu. U nových modelů
Cectek přišel s nepříliš typickou řadící
pákou, co se výrobků Cectek týče. Místo
kruhové řadičky má pětistovka
páku, která je v terénu oproti kruhové rychlejší,
přesnější a
trefnější. Po zařazené rychlosti se daná rychlost
zobrazí na displeji, barevná kombinace
modrých diodek spadá pro rychlost
L a
H,
neutrál je vyobrazen
zeleně a
R se zobrazuje výraznou
červenou kontrolkou. Při řazení nebyly chlívečky
přepnuté, řazení klapalo. Co se týče hlavní
řadící páky, tu jsme shrnuli kompletně celou, zabereme záběr i na
menší páku, kterou si přepínáte
2 WD. Tato menší páka není konstruována na hrubou sílu, při pohodovém řazení jde vše lépe.
(Bezúdržbové s neodstředivou spojkou CVT s funkcí brzdění motorem. Systém pohonu (FDS) s volbou 2WD - 2WD / uzávěrky diferenciálu, 4WD - 4WD / uzávěrky diferenciálu.)
Pohon 4x4 umožňuje přechod od
2WD do 2WD / uzávěrky diferenciálu a od
4WD do 4WD / uzávěrky diferenciálu, pro představu připojuji tabulku:
2WD
Výkon motoru je přiváděn pouze k zadním kolům. Tato poloha se používá pro normální
JÍZDU po suchém nebo tvrdém povrchu.
Zámek 2WD a zámek zadního diferenciálu
Jsou aktivovány funkce zámku 2WD a zámku zadního diferenciálu. Výkon motoru je přiváděn k zadním kolům. Levé a pravé zadní kolo se točí stejnou rychlostí a stejným směrem.
4WD
(platí pouze pro 4WD GL T5EFi)
Výkon motoru je přiváděn k předním i zadním kolům. Levá a pravá kola se mohou točit odlišnou rychlostí. Tato funkce zajišťuje větší záběr než
funkce 2WD a používá se k JÍZDĚ po kluzkém povrchu.
Zámek 4WD a zámek zadního diferenciálu
(platí pouze pro 4WD GL T5 EFi)
Výkon motoru je přiváděn k předním i zadním kolům. Levé a pravé přední kolo se může točit odlišnou rychlostí. Levé a pravé zadní kolo se točí stejným směrem a rychlostí. Tato funkce zajišťuje větší záběr než režim 4WD a používá se k JÍZDĚ v obtížném terénu.
Zámek 4WD, zámek předního i zadního diferenciálu
(platí pouze pro 4WD GL T5EFi)
Výkon motoru je přiváděn k předním i zadním kolům. Levá a pravá kole se točí stejným směrem a rychlostí. Tato funkce zajišťuje největší záběr ze všech režimů a používá se pouze k JÍZDĚ v extrémně obtížném terénu.
V
každém režimu se řízení 4x4 nijak extrémně nepozměnilo a to, že zabírají kola jinak než v klasickém režimu, je sice
znatelné, ale na řízení to nemělo vliv. Snad jen v systému
4x4 jsem se musela
opírat více do řídítek, tak abych projela zatáčku, aniž bych zbořila chajdaloupku stojící na kraji zatáčky. Vypadá to, že tyhle funkce
Cecteka vytáhnou odkudkoli. Ale toto tvrzení bych podložila až po pořádné bahenní lázni.
Brzdy:
Zadní kotoučové brzdy při sešlápnutí jeví odpor, nechce se jim brzdit. S předním duálním kotoučem už se brzdilo lépe, tady stačily dva prsty na páčce a 4kolka šla do vinglu. Centrální parkovací brzda je u nového stroje šifrou mistra Leoparda, nám moc nefungovala.