Design:
První stříkačka patřila právě Cecteku. Odpověď přišla záhy, ostatní na tento drzý popud zareagovali, ale Cectek se jen tak konkurence nebojí a vede si stále svou i se svým osobitým vzhledem.
Kingcobra se od ostatních liší geometrickými liniemi. Ty jsou nezaměnitelně přisouzené k Cectekům. Nadčasové rysy zaujmou jezdce, který preferuje co největší nápadnost a nápaditost, a nebo extroverta, co chce provokovat. Kingcobra svou osobitost do světa vysílá přes přední masku, její působivé křivky lícují do bočních partií, které důkladně kryjí motor. Zadní zapracování na tvaru výfuku s doladěním odkládacího prostoru je jednoduché. ale nejedná se jen o povrchní vzhledové inovace, uvnitř 4kolky je něco jinak (oproti jejím sourozencům), jiné ramena, jiné zavěšení...
Motor:
4x4 s názvem
Kingcobra má pod kapotou 4taktní kapalinou chlazený
jednoválec se 4 ventily a elektrickým vstřikováním. Podle slov prodejců má značný potenciál k dalším úpravám a v kombinaci s novým řazením z ní lze vyždímat slušné
pětistovkové výkony. Kultivovaný motor s minimem vibrací, trpí prodlevou mezi povelem páčky plynu a zátahem motoru. Vzhledem k objemu a naladění má ve středních otáčkách dost síly a v rámci možností objemu zatahuje od nejnižších poloh otáčkoměru. Motor již dobře známe z
předešlých testů, věděla jsem, že mě nijak extrémně nepřekvapí. Jeho dostatečná síla v nižších otáčkách je adekvátní více než pětiletému vývoji těchto motorů ve spolupráci s automobilovými výrobci.
Podvozek:
Systém podvozku
UCS a systém 4x4 poskytuje dobrou rovnováhu mezi manévrovatelností a stabilitou. 4kolka se chová klidně, ve všech situacích si s ní dělám co chci, jen kdyby mi zadní tlumiče fungovaly... Ty byly zaražené již z předešlé akce
(tato předváděčka je opravdu ježděná, nejedná se jen o leštěnku stojící v garáži). Přední tlumiče hodily, ale i na nich bylo vidět, že na agresivnější jízdu terénem nejsou stavěné. Tady by stálo za to pouvažovat o jistějším tlumení. Na silnici však 4x4 seděla překvapivě dobře.
Řazení:
Ždímám, peru i mandluji. Kruhový ovladač řazení zdánlivě připomíná ovládání pracích programů praček. Při testování si ze mě ostatní dělali srandu, ať nezapomenu zapnout máchání, ale jakmile jim pračka ujela a nechala je za zády, vtípky šly stranou a každý si hleděl svého.
Kruhová řadící kolečka pro offroad verze začínají být minulostí, prodejci sami tvrdí, že přemýšlí o výměně kruhového ovladače za klasické pákové řazení. To kvituji, tato forma je do terénu nešťastná, nejen že je pomalá, ale řazení haprovalo, nedocvaklo se tam kam mělo, klasickým zhoupnutím kolky vše ale nakonec dosedlo a právě zařazená rychlost se mi hlásila čile k světu na displeji. Zpátečka je rozhádaná a k plynulému couvání má daleko.
Režimy řazení: parkování, couvání, neutral, High, Low a 2/4WD, tyto režimy se špatně řadí i díky osahanému kolečku, ze kterého slezla barevná šipka, která ukazovala směr řazrení.
Odkládací plochy:
Sedlo se sundává přes klíček, který zasunete do zadních partií Kingcobry. Pod sedadlem se ukrývá kapsa na nářadí, dostatečný prostor pro lékárničku, ale pozor tento
box není vodotěsný. Vedle
prostorného boxu jsou pod sedlem ukryta relátka, řídící jednotka, vícero pojistek. Další odkládací plochu nalezneme vedle výfuku, kde se nachází falešný výfuk, do kterého se jistojistě nacpou rukavice i s gumicukama. Jenže tento prostor zase není vodotěsný...
Jízdní vlastnosti:
Silnice:
Ještě než jsem se vydala na silniční přesuny, bála jsem se, že pětistovka bude brzdou zájezdu. Po zdolání první stovky km ale Kingcobra pořád stíhala. S výkonem motoru jsem si mohla dovolit stokilometrovou rychlost, při které se na Cecteku stále dobře cestovalo. Rám se nevlnil, motor nepřenášel nepříjemné vibrace, zvuk nekvílel ani se nevzpínal. Troufám si s důrazem říct, že mi tato 4kolka seděla na silnici lépe, než silniční speciál ze stejnojmenné dílny. Díky neagresivnímu obutí se 4kolka na silnici vodila příjemně.
Terén:
Hladký chod motoru jsem dostatečně otestovala v závodě
Moto Quad Hlinsko, kde jsem absolvovala dvacet rozjížděk.
Kingcobra se řadí ke kompaktním 4kolkám, její lehká ovladatelnost je vítána hlavně v terénu. Jen je škoda, že jsem si nemohla plně užít systém tlumičů. Ten byl z předešlé akce zaražen a zadní tlumiče byly mrtvé. Jinak se 4kolka v terénu rochnila, nic jí nevadilo ani mírné skoky, lámání do zatáček s tak malým strojem bylo příjemné a výjezdy? Těch jsem si ani nevšimla! Ale abych jen nechválila, brzdou manipulace v terén bylo řadící kolečko, trvalo mi, než jsem našla správnou polohu zařazení. Kruhový ovladač jsem chtěla vyrvat při první špatně najeté stopě, ale zase mě to naučilo správně si volit cestu a s klidem se štorcovat do zatáček.
Závěr:
Možná trochu netradiční pojetí testu vám mělo naznačit přednosti Kingcobry: zábava, emoce, adrenalin, odreagování…
4x4 je dobrá v utažených zatáčkách, v těch rychlých ztrácí, nejlépe si s ním zablbnete v lehčím terénu. Kingcobra je typickým představitelem skupiny cestovatelů a sběratelů lehčích projížděk, proto jej nedoporučuji pro jízdu v drsnějším terénu. Základní tlumiče na toto pojetí nejsou připravené. Tlumiče a kruhové řazení jsou velkým záporem tohoto stroje.
Zpřevodování do pomala je opravdu poo-maa-léé a za pomoci motorové brzdy není nutné sahat po tvrdých páčkových brzdách.
S ohlédnutím k sepnutí 4x4 se nejedná o nějaké extrémní ztvrdnutí řízení, i se sepnutým 4x4 se jezdí pohodlně, jezdce nijak nevyčerpá. Během manipulace v garáži mi scházel důmyslný úchyt na přesouvání, v zadnéí části 4kolky není žádný držák ani úchyt abych si mohla 4kolku přešoupnout nebo posunout.
Tato 4kolka je vhodná pro pohodového jezdce, začátečníka i ženu. Určitě se s ní vyblbne i pokročilý jezdec, který nehledá super střelu.