Nového Cecteka jsme dostali do ruky na MX trati Monaco, kde jsme okusili tváří v tvář papírové předpoklady s realitou. Bytelně propracovaný
podvozek (systém UCS) s poměrně dlouhými rameny pracoval
kupodivu velmi dobře, a to i na sériovém nastavení tlumičů, které lze hned od základu štelovat přímo na jezdce a daný povrch. Nebudu si tu vymýšlet, že jsem se čtyřkolkou skákala lavice, ale i když sem si mírně poposkočila, tak mi podvozek dával velmi dobrou odezvu a efektivně žehlil rolety, kterými byla trať posetá od samého začátku. Tak jak tomu bylo u minulého modelu T5, i T6 má velmi široká řídítka, do kterých se dalo opírat co hrdlo ráčilo zejména v tobogánech. Hladké vedení čtyřkolky se obejde i bez posilovače.
Pružný a hravý:
Motor má rád komplexní portfolio otáček, chrochtá si ve všech pásmech a točení se vůbec nebrání. Novinka šla hned za plynem, k tomu přispívá i
variátor bez rozběhové spojky. Avšak při
porovnání s půllitry od Polarisu a Can Amu má Cectek pomalejší rozjezdy. I tak má novinka pružný a hravý motor, který mně sváděl k nejrůznějším vylomeninám což je oproti T5ce velký rozdíl. Tu smyk, tu odskok z hranky a tam zas dravější průlet. A ono to prostě fungovalo. Cectek tentokrát docela dobře skloubil celek 4 x 4.
Motorová brzda není nikterak zázračná, při šplhání z kopce se nikterak nevytáhla. To co nedala motorová brzda hravě ukočíroval
brzdový systém o čtyřech kotoučích.
U brzd nebyla zapotřebí hrubá síla, což mne potěšilo hlavně při představě celodenního blbnutí.
Stupačky měly dobré vedení bot, čeho jsem si však všimla bylo nepohodlné uložení nohou pro spolujezdce. Prodejce nás však ujistil, že se k modelům strandardně dodávají i vyvýšené stupačky pro spolujezdce (na našem modelu nebyly). Už u T5 jsme si zvykli na pákovou
řadičku, která je v terénu oproti kruhové rychlejší, přesnější a trefnější.
Nuda, beze změny:
Chtělo by to změnu, alespoň drobnou inovaci či rozšíření pracovní plochy tak aby byl displej čitelnější a přehlednější. Přístrojová deska nabízí multifunkční LCD displej:
otáčky / rychlost / ODO / cestovní čas / čas / teplota vody / palivo / tlak oleje / pozice řadící páky / světlo / otáčkoměr / 4WD/. Lítání v nastavení menu je snadné, dvě tlačítka, která se dají ovládat i v rukavicích.
Úložné prostory:
Pod sedlem nenaleznete odkládací prostor, ale kompletní elektroniku, která je po vzoru ruských čtyřkolkářů zakrytá plastovým deklem s pěnovým těsněním.
Prý se jedná o důmyslnější uložení elektroniky pro milovníky bahnění, tak nám to alespoň odůvodnil zástupce Cecteku pro ČR. Tím pádem nám na čtyřkolce zbyly pouze dvě malá odkládací místa, která nejsou vodě odolná:
1. kaslík pod pravým podběhem,
2. kaslík v přední části čtyřkolky pod plastovým víkem.
Nežere:
Jako jedina z mála čtyřkolek v objemu 525cc používá zadní diferenciál s uzávěrkou. 550 vyniká svou spotřebou, která je velmi malá což nám potvrdil i majitel tratě Monaco a zároveň i také majitel námi zapůjčeného stroje. T6 na pozemcích používá nejvíce k sekání trávy (a že se nejedná o jen tak ledabylou louku někde u chaloupky), ale také jí využívá k svážení a odvážení potřebného materiálu v celém areálu.
Dvacáté
jubileum na českém trhu značky Cectek jsme oslavili s novým modelem 550 T6. Celkově se tato 4kolka povedla, až na jednotlivé detaily, které se týkají obložení krytí výfuku v těsné blízkosti bočních plastů, zde by se mohlo přidat na materiálu.
Příjemné jsou všudypřítomné maznice, a tak trochu kladně hodnotím i sedačku která je opět změkčená a dva jezdci mají dokonalý komfort pro delší cesty. Mastodont se vodí lehce, neni se čeho obávat. Ve výjezdech je 4x4 poslušná, jen tak jí nepřevrátíte, to samé platí při driftování. orámování snese velké zatížení, což je k práci potřeba. V celku se dá tato čtyřkolka posadit pod zadek i začínajícímu jezdci, i s minimálními zkušenostmi v terénu si s touhle docela zajímavou novinkou začínající jezdec poradí.
Na farmě majitelé ocení jeho klidný režim zvukového provedení, a to že čtyřkolka v podstatě opravdu nežere. Jen to chce zapracovat na slabinách a pak se dá říct, že se jedná o všeuměla co bohatě zastane práci i krapet té zábavy.