Jízda
Dost bylo prohlížení, raději využijeme prvního slunečného dne k pořádnému svezení. První cesta vede přes Prahu ze severu na jih. V městském provozu je
příjemná absence řazení. Můžete se tak soustředit jen na provoz okolo a na udivené výrazy v autech, která předjíždíte.
První dojem je
rychlé řízení, čtyřkolka má
extrémně velký „rejd“ a ze začátku je hodně nervózní. Na druhou stranu se otočíte bez problémů na užší silničce a jakmile si zvyknete, stává se z problému radost. Pravdou je, že při přejíždění dlažebních kostek, kolejí a podobných nerovností je třeba zejména při rychlé jízdě (pomalu vás Quadrift jezdit nenechá) vzít řízení pevně do ruky, jinak mohou nastat komplikace.
Ve městě budete díky manévrovatelnosti a zrychlení o něco rychlejší než v autě, ale
zázraky nečekejte, přejíždění prahů a nerovností je ve vysokých rychlostech problém a čtyřkolka je na
projíždění kolon moc široká. Na druhou stranu je každá klička, odjezd od křižovatky i brždění slečnám na přechodu neskutečná zábava.
Ale raději pryč z města. Po strakonické ukázal digitální tachometr
117 km/hod, což je velice slušná hodnota. Pohled na tachometr ruší jen
kontrolka výstražných světel, která je zároveň kontrolkou omezovače a v podstatě kdykoli dáte plný plyn, začne blikat - omezovač víceméně neucítíte, motor se prostě
nenechá víc vytočit, ale blikání na palubní desce mírně ruší. Trochu překvapivě se quad i v těchto rychlostech chová klidně a jede jako po kolejích. Příkladná je ochrana jezdce, kdy i v těcho rychlostech fouká jen na horní polovinu těla.

Ale pryč z dálnice někam na okresky. Nejdříve je třeba najít ten pravý grif a pracovat s tělem stejně jako v terénu. Pokud budete sedět rovně, Quadrift vás velice rychle naučí jezdit po dvou.
Čím víc pak vysednete, tím je průjezd plynulejší a rychlejší. Průlety zatáčkami jsou úžasným zážitkem. Při pohledu z boku je čtyřkolka nakloněná na předek a
většina hmotnosti jde na přední nápravu. To umožňuje dobrou přilnavost přední nápravy a možnost utrhnout zadek v utažených zatáčkách.
Nakonec přichází věc, pro kterou se naučíte
quadrift zbožňovat. Utrhnout zadek plynem není problém ani na rychlost H, stačí trochu přidržet přední brzdu a kolečka na asfaltu nejsou problém. Mimochodem v Quadriftu tepe v součastnosti
nejvýkonnější půllitr na trhu. Po zařazení L je pak zadek čtyřkolky ještě divočejší. Vrchol zábavy začíná po uzavření zadní nápravy. Uzávěrka je elektronická a ovládá se na pravém řidítku. Nicméně proces uzavření diferenciálu je
otázkou několika sekund, než elektronika vyhodnotí všechna data a uzná za vhodné nechat vás pokračovat v řádění. Toto opatření je trochu nepřijemné, nicméně šetří diferenciál i celou převodovku. Dokud neproběhne sepnutí jak má, elektronika omezuje výkon.
Závěr

Mezi čtyřkolkami na našem trhu
jde o novinku a prozatím není s čím srovnávat. Pokud jste ale přemýšleli nad koupí čtyřkolky na silničních gumách, rozhodně přehodnoťte svá rozhodnutí a podívejte se na Quadrift. Přestože se jedná o čtyřkolou prvotinu Cecteku, lze díky vývojovému zázemí renomoavné značky očekávat
bezporuchový provoz. Cena se sice blíží k stodevadesáti tisícové hranici, za své peníze ovšem dostanete
perfektně zpracovanou čtyřkolku se slušným výkonem a image k nezaplacení.