Text: Matěj Oliva | Foto: Matěj Oliva | Datum: 19.10.2020 | Zobrazeno: 8166×
Tuhle novinku jsme viděli už před několika lety na výstavách, ale než se dostala až na naše tratě, museli jsme si přeci jen počkat. Ted je to ale konečně tady a já můžu usednout za volant atraktivní novinky od CFMOTO.
Techniku jsme si představovali v minulých číslech, ale přeci jen je tu konečně finální podoba Z1000 Sport pro evropský trh, která má drobné odlišnosti od té asijské, kterou jsme viděli na výstavě v Miláně. Nejzásadnější jsou asi sedačky. V Itálii jsme viděli plastové měkké skořepiny, které se pohybovaly i s jezdcem. Naše testovačka měla klasické pevné a do jisté míry i pohodlné sesle se slušným bočním vedením. Z1000 Sport není závoďák, proto by tu byly zbytečné skořepinové sedačky, nebo čtyřbodové pásy. Pohodlné sedačky a pásy s navijákem tak přijdou mnohem víc vhod.
Když už jsme u sedaček, tak pokročme k celému interiéru. Ten je minimalistický a nabízí hlavně dobrou ergonomii. Všechno je tam, kde to čekáte, včetně ruční brzdy a všech přepínačů. Jediné, co bylo za jízdy po silnici dost otravné, je spouštění blinkrů, které má na starost vertikálně umístěný kolébkový přepínač na středu palubní desky. Při každém zapnutí blinkru se musíte nejdřív na přepínač podívat, najít ho v řadě a pak zapnout blinkr. Stejně ho musíte i vypnout. Tady by si CFMOTO zasloužilo klasickou páčku u volantu, nebo alespoň automatické vypínání. Jinak ale nemám interiéru co vytknout. Samostatnou kapitolou je barevný TFT displej, který zobrazuje snad všechno, co můžete za jízdy potřebovat. Konec konců stejný displej máme na našem redakčním GT a tam funguje bezvadně.
Společnost CFMOTO se spojila s rakouským designérským studiem Kiska, což byl podle mě jeden z nejlepších tahů, které mohli Číňané udělat. Bugyna je na první pohled moderní až trochu futuristická a je vidět, že se nad designem uvažovalo komplexně. Nic tu není jen tak pro parádu, každá křivka navazuje na další a třeba i ochranné rámy tu nejsou jako pěst na oko, ale navazují do designu bugyny. To platí i o pevných dveřích, které jsou opravdu bytelné. Jsou tu ale hlavně kvůli ochraně jezdce při převrácení nebo nárazu, takže pokud se chystáte do bahna, tak si raději vezměte kalhoty, co můžete umazat. A to bude platit i o vašich zavazadlech, protože sportovní Z1000 nemá vzadu ani malou korbičku, takže vše musíte přivázat na nosič za kabinou. Pod ním je ukrytý vidlicový dvouválec, který známe ze čtyřkolky X1000. Zajímavě řešené je sání přes dva filtry na bocích, které nejen že plní dobře svou funkci a jsou dost vysoko pro případ brodění, ale k tomu i dobře vypadají. Vlastně jediné, co kazí ladnost Z1000, jsou zrcátka, která se sem fakt nehodí, ale homologace má svá pravidla a navíc je v nich opravdu něco vidět, což je tu asi o něco důležitější, než vzhled.
Pokračování článku: Jízda, závěr
26.05.2021, Redakční testy
Otestovali jsme kabinu od české firmy DFK. Jak se s ní bude jezdit v Z1000 Sport?...
20.06.2024, Redakční testy
Je to čtyři roky, co na trh přišel největší jednoválec od CFMota, model X625. Ten přebral žezlo od pětistovky a v loňské...
01.05.2024, Redakční testy
Čínský výrobce představil kompletně přepracovanou vlajkovou loď Gladiator X1000, kterou v nabídce doprovází o něco r...
29.03.2024, Redakční testy
Přestože mám střechu a dveře, bahno od zubatých kol stejně lítá až na mě. Ani na chvíli si ale během svého řádění nevzpo...
26.05.2021, Redakční testy
Otestovali jsme kabinu od české firmy DFK. Jak se s ní bude jezdit v Z1000 Sport?...
14.08.2013, Redakční testy
Vzpomínáte na jeden takový filmový souboj o speciální červenou cenu se žlutou střechou? No jasně, to se ve filmu "Jestli...
26.04.2012, Redakční testy
Jako závodníci často musíme nést více zavazadel než průměrný člověk. Množství věcí potřebné k závodění taháme z bytu do ...
První jízda na třetí generaci dvouválcových Gladia...
Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve...
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.69s