QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


CFMOTO Gladiator Z1000 Sport - bugyna pro každého

Text: Matěj Oliva | Foto: Matěj Oliva | Datum: 19.10.2020 | Zobrazeno: 8044×

Kapitoly článku

  1. Úvod, design, technical
  2. Jízda, závěr
  3. Video
  4. Kompletní fotogalerie

Bude výkon stačit?

Dost ale bylo koukání, to už děláme dva roky. Je čas usednout za volant. Nejdřív mě čeká pár desítek kilometrů po silnici. To sice na terénních gumách není zrovna ideální zábava, ale alespoň mám čas si CFMOTO trochu osahat a zvyknout si na něj. Bublavý zvuk dvouválce už známe ze čtyřkolky a je pořád stejně super a rozhodně poutá pozornost. Převodovka funguje i u nezajetého stroje celkem hladce, takže řadím D a vyrážím. Chvilku mi trvá, než se zorientuji v nastavení náhonu, který má variantu náhonu zadku, 4x4, nebo 4x4 s uzávěrkou. U poslední možnosti CFMOTO automaticky omezí rychlost, aby nedošlo k poškození předního diferenciálu. Na silnici dává samozřejmě smysl jen zadokolka. Na silnici oceňuji přesné řízení, díky kterému odpadá pocit "plavání" ze strany na stranu, který bugyny na terénních gumách mívají. Výkon na silnici stačí a krok s auty budete na okreskách v pohodě držet. Jen v zatáčkách to chce občas trochu zatnout zuby a doufat, že offroadové gumy neustřelí. Legální devadesátku máte na tachometru za chvilku a CFMOTO pokračuje ve zrychlování dál i na trojciferná čísla. Ale na rovinu to není zrovna to, po čem bych toužil. Do kabiny už tou dobou dost fouká a gumy hučí tak, že překřičí i dvouválec za kabinou

Konečně můžu sjet ze silnice a pustit se polňačky, kde si můžu zkusit pocity rally jezdce, i když při trochu menších rychlostech. Od dvouválce samozřejmě nemůžete čekat brutální výkon, jaký má severoamerická konkurence, ale na svižnou jízdu to bohatě stačí. Důležité nicméně je, že motoru dokáže sekundovat podvozek a na rychlých cestách se nemusíte bát, že se auto rozvlní nebo rozeskáče. Za volantem máte neustále pocit kontroly nad tím, co se děje pod koly, a to je to hlavní. Rozjetou bugynu je samozřejmě potřeba taky zastavit, nebo alespoň spolehlivě zpomalit. Brzdy sice nejsou nijak kousavé, ale když se do pedálu trochu opřete, fungují výborně a ani po celodenním řádění v Hummer Centru nejsou unavené a nevadnou. 

Výlety po polních cestách jsou sice super, ale myslím, že Z1000 Sport má na víc, ostatně Litevci se s ním chystají na Dakar, takže nastal čas trochu drsnějšího zacházení, při kterém se budeme snažit najít limity bugyny. Na uzavřené trati se nemusím bát kolize ani domorodců a navíc je tu spousta prima překážek, na kterých můžeme vyzkoušet, co CFMOTO umí. Začneme bočním náklonem. Tady jsem se upřímně trochu bál, protože pocitově je konstrukce Z1000 hodně vysoká, ale těžiště je nakonec poměrně nízko, takže vše překonávám na čtyřech kolech. Následuje přejezd pražců, a dalších menších překážek, kde to jen trochu zadrncá, ale pohon 4x4 pořád zůstává vypnutý. Díky tomu si můžu užívat rychlejší zatáčky a nechávat zadek bugyny občas ujet stranou, což je náramná zábava, jen je potřeba si dát pozor na nerovnosti na vnějšku zatáčky, které vás hodí na bok, ani nevíte jak. I rychlejší jízdu podvozek zvládá na jedničku a do kabiny přenáší jen minimum nárazů a dostatek zpětné vazby. Na limit ho dostanou až skoky, při kterých se tlumiče dostanou až k dorazům a bugynu nepříjemně vystřelí na předek. 

No a pak jsou tu výjezdy. U Prahy samozřejmě nenajdete dlouhé kopce jako v Rumunsku, ale o to dokážou být zrádnější. Všechno je to ale spíš o hlavě jezdce a myslím, že váš limit přijde dřív než výjezd, do kterého se CFMOTO s redukcí a uzávěrkou nevyhrabe. 

Stojí za to?

Asi se shodneme, že designově se CFMOTO rozhodně podařilo. To samé platí o motoru a podvozku. Je ale třeba si uvědomit, že tohle není závodní speciál a daleko lépe než na autokrosové trati se bude cítit na expedici, nebo prostě jen vyjížďce. Na trati se pochopitelně taky neztratí, ale pokud tam narazíte na majitele násobně dražších side-by-side, tak budete kapitulovat. Z1000 Sport je bugyna pro ty, kteří mají raději volant než řídítka, rádi se svižně svezou, ale nemají ambice na závody a nepotřebují extrémní výkony na úkor pohodlí, praktičnosti a provozních nákladů. 


Pokračování článku: Video

Kapitoly článku

  1. Úvod, design, technical
  2. Jízda, závěr
  3. Video
  4. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: Známkováno: x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

CF Moto Gladiator Z1000»

Další články k modelu Gladiator Z1000

CFMOTO Z1000 Sport s kabinou DFK

26.05.2021, Redakční testy
Otestovali jsme kabinu od české firmy DFK. Jak se s ní bude jezdit v Z1000 Sport?...

Další články sekce CF Moto

CFMoto X625-A: Pan Vyladěný

20.06.2024, Redakční testy
Je to čtyři roky, co na trh přišel největší jednoválec od CFMota, model X625. Ten přebral žezlo od pětistovky a v loňské...

První jízda na třetí generaci dvouválcových Gladiatorů od CFMoto

01.05.2024, Redakční testy
Čínský výrobce představil kompletně přepracovanou vlajkovou loď Gladiator X1000, kterou v nabídce doprovází o něco r...

CFMoto Z950 Sport: Menší, ale statečný sportovec

29.03.2024, Redakční testy
Přestože mám střechu a dveře, bahno od zubatých kol stejně lítá až na mě. Ani na chvíli si ale během svého řádění nevzpo...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

CFMOTO Z1000 Sport s kabinou DFK

26.05.2021, Redakční testy
Otestovali jsme kabinu od české firmy DFK. Jak se s ní bude jezdit v Z1000 Sport?...

Journeyman Gladiator Z8 EFI V-TWIN

14.08.2013, Redakční testy
Vzpomínáte na jeden takový filmový souboj o speciální červenou cenu se žlutou střechou? No jasně, to se ve filmu "Jestli...

Ogio/Polaris batoh na Quaderskou výstroj

26.04.2012, Redakční testy
Jako závodníci často musíme nést více zavazadel než průměrný člověk. Množství věcí potřebné k závodění taháme z bytu do ...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.95s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce