Text: Matěj Oliva | Foto: Matěj Oliva | Foto: CFMOTO, Eduard Šlampa | Datum: 08.04.2020 | Zobrazeno: 12842×
Futuristická novinka z kategorie SSV, CFMOTO Z1000 Sport, mně v podstatě hned po usednutí za volant vykouzlila, v nejlepším slova smyslu, úsměv na tváři. SSVéčka jsou prostě něco jiného a každý sportovní model této kategorie přináší úplně jiné dojmy než klasické čtyřkolky. První, co mě zaujalo a příjemně překvapilo, byla ergonomie. Je to v kategorii SSV jedna z prvních věcí, co hned řeším. Často je interiér stísněný, Evropané mají leckdy problém se do stroje poskládat, a ne vše je úplně „user friendly“. U Z1000 Sport je ale vidět, že design, a s tím spojená ergonomie, se navrhuje v Evropě u rakouského Kisky. Místa dostatek všude a na vše, perfektně čitelný TFT displej se dvěma různými režimy (přepnutí tlačítkem na sport/normal jízdu), ideálně do ruky padnoucí sportovní volant, který lze bez nadsázky kontrolovat i jedním prstem. Perfektně fungující posilovač řízení má výbornou odezvu, Sportka je i díky citlivému naladění EPS neskutečně zábavná.
V novém Gladiatoru Z1000 Sport jsem strávil zatím jen pár minut (pozn. jednalo se o první seriový kus v Kanadě, který byl představen v rámci TOP 10 CFMOTO meetingu v Quebecu), přesto jsem si zkusil veškeré povrchy, akceleraci, brzdy a celkové ovládání. Kdo jezdil v SSV, tak ví, že okamžitě svádí ke slidům, projíždění zatáček smykem a celkově k zábavné jízdě. Stroj byl připraven pro představení pro kanadský SSV/ATV magazín Raven media, nemohl jsem tedy zkusit vše jako na testech u nás doma. Z prvních dojmů ale mohu naprosto zodpovědně říct, že díky skvělému silnému 1000 ccm motoru s velkým krouťákem, velmi agilnímu a sebevědomému podvozku se zcela novým nezávislým zavěšením a s novými nitrogenovými tlumiči, velmi rozumné váze a jíž zmíněné ergonomii, se máme na co těšit. Stroj se choval jak jsem chtěl já, výborně držel stopu a velmi dobře se mi sedělo ve spartánském, ale mimořádně praktickém, interiéru.
Jediné, co mi vždy dělá chvíli problém, jsou přepínače blinkrů, které jsou na palubce a ne pod volantem. Ale i na to si zvyknete. Celkově tedy první dojmy na jedničku a už jsem se s novým Gladiatorem viděl na zimních testech na pásech. To bude zase další level…Důležité je si uvědomit, že nový CFMOTO Gladiator Z1000 Sport cílí na běžné zákazníky, kteří chtějí něco opravdu výjimečného (což minimálně díky agresivnímu sci-fi designu Z1000 Sport splňuje) a přitom nemusí vytáhnout z peněženky sumy na úrovni závodních speciálů. CFMOTO Gladiator Z1000 Sport je jasná stylovka, vytvořená převážně pro zábavu. Ano, má homologované tažné, má naviják, uzávěrky diferenciálů…Ale ruku na srdce, s tímhle asi nikdo nějaké velké pracování asi neplánuje ;)…
31.07.2020, Představujeme
Musím říct, že když jsem se dozvěděl, že by měla jet nová bugyna Z1000 Sport na Dakar 2022, trochu jsem se pousmál. Novi...
30.04.2019, Představujeme
Letošní zima sněhem nešetřila na rozdíl od té loňské, takže sněhu bylo po pás a my mohli celkem pohodlně vyrazit nafotit...
První jízda na třetí generaci dvouválcových Gladia...
Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve...
Linhai 650L EPS Promax 4x4: Nová vlajková loď
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.04s