QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Co nás zaujalo na výstavě v Miláně

Text: Láďa Záruba | Foto: archiv firem | Datum: 22.11.2011 | Zobrazeno: 17590×

Co nás zaujalo na výstavě v Miláně EICMA, vedle Intermotu jedna ze dvou největších evropských motocyklových výstav, je sice primárně zaměřená na motocykly, ale tak jako v minulých ročnících, i letos měl čtyřkolkový průmysl co říci a co nabídnout.


Kapitoly článku

  1. Reportáž
  2. Video
  3. Kompletní fotogalerie

EICMA začala policejním zátahem
Co do výstavní plochy byla letošní EICMA o 16% větší než předchozí, a co se návštěvnosti týče, tak jí navštívilo jí přes 500 000 návštěvníků, což je minimálně stejný počet, jako minulý ročník. Své stánky, nebo alespoň jednoho vystaveného čtyřkolkového zástupce, měla na EICMA většina velkých světových značek. Viditelně ovšem ubylo Číny, zejména těch největších nesmyslů, které nikdo jiný než číňani nedokáže vymyslet a do kterých, nebo na které, jste pomalu měli strach si i sednout. Absence největších čínských šíleností naznačuje určité vystřízlivění čínských soudruhů, ale ubylo také čínských překupníků a jejich místo zaujaly stánky samotných továren. Což je určitě pozitivní trend. Svůj vliv ale sehrál určitě i zátah italské finanční policie Guardia di Finanza, která udělala energický krok a ještě před zahájením výstavy nastoupila a zabavila nejzjevnější čínské kopie, mezi nimi například tříkolový skútr Yiben YB 250 ZKT, evidentní falzifikát a přímou kopii skútru Piaggio MP3, kterou tady Yiben hodlal vystavovat pod netradičním heslem: "你的女儿有很大的屁股'.

CF Moto

X8
Jednou z největších čtyřkolkových novinek výstavy byla premiéra designově úhledné nové osmistovky X8 s předkem ne nepodobným sportovní side-by-side Z6, s véčkovým dvouválcem, nové vlajkové lodi známého čínského výrobce. CF Moto X8 tu bylo vystaveno v prodloužené dvoumístné verzi, více informací o novince jsme přinesli zde.
Z6
CF Moto Z6, sportovní šestistovka podle konceptu Polarisu RZR, na výstavě samozřejmě nemohla chybět, a byla tu v nové „Special Edition“ verzi 625 EX s atraktivnějšími polepy, s oproti standardní variantě vylepšeným pérováním, rozšířenými blatníky a větším rozchodem kol ve snaze o získání vyšší stability při rychlé jízdě.

Dinli

Středobodem stánku Dinli byla samozřejmě osmistovka Centhor 800 EVO, a sice v silničním trimu s alu-koly a nízkoprofilovými pneumatikami. Tu už ovšem známe i z jarního Motocyklu v Praze-Holešovicích, takže jedinou skutečnou novinkou byla Dinli 50 X, malá velká čtyřkolka sestavená z podvozku třístovky a motoru 50 ccm.

Hummer

Vystavovat na motocyklové výstavě Hummera by bylo trochu silné kafe, ale v tomhle případě jde o malinkatého elektrického Hummera od anglického výrobce MEV. Na první pohled by se mohlo zdát, že tento stroj je tak trochu z rodu čínských nesmyslů, ale za prvé byl dost dobře řemeslně zpracovaný, a za druhé může docela sedět i obchodní záměr, protože golfová hřiště celého světa se jen hemží snoby, kteří hledají nové cesty k uspokojení své vlastní iracionality a rádi se povozí, respektive rádi budou viděni v tomto elektrickém „hamříku“, když se ty velké už přestaly vyrábět. A Hummer MEV je v cajku i po legislativní stránce, neboť na design i název má výrobce licenci přímo od GM.

Kymco

Kompletně nový design s dominantním, obrovským, chromovanou lištou ozdobeným chladičem a LED světly se na návštěvníky stánku Kymco v hale 6 agresivně mračil z nové MXU 550i DX. A byla to druhá velká čtyřkolková novinka 2012 na veletrhu. Nově faceliftovaná vlajková loď taiwanského výrobce posunuje design čtyřkolek dál směrem k automobilovému světu, konkrétně k moderním SUV. Novinka podvozkově vychází z osvědčené MXU500 a je poháněná zcela novým vstřikovaným motorem o objemu 501 ccm s výkonem 34 koní (25 kW), tedy stejným jako u minulé pětistovky.
Nové Kymco bylo vystavené ve dvou variantách, vedle jednomístné MXU 550i tu stála i dvoumístná MXU 550i DX s odstupňovaným sedadlem.

Polaris

Polaris na poli Side X Side musí počítat s příchodem Wildcata od Arctic Catu, a tak ještě v Miláně stihl představit již čtvrtou modernizaci RZR od prvního uvedení této revoluční sportovní side-by-side na trh – faceliftovanou RZR 900 XP s novou geometrií předního pérování a pérováním FOX. Vystavený kus byl podle polepů vybavený už i novým elektrickým posilovačem řízení, ale později se objevily informace, že vystavený kus posilovač neměl. A protože u Polarisu člověk neočekává nějaké informační šumy, tak jsme po výstavě zavolali na české zastoupení Polarisu zjistit, jak to s tím posilovačem vlastně je. Pravda je tedy taková, že existují a prodávají se dvě verze RZR 900 XP: ostřejší sportovní či „závodní“ verze nemá posilovač řízení a nemá ani uzávěrku zadního diferenciálu, a vedle ní existuje civilizovanější varianta, která má obojí, tedy jak uzávěrku zadního diferenciálu, tak i posilovač řízení. Takže tak.
RZR 900 XP byl ale na výstavě EICMA 2011 také „in vivo“, na akční ploše MotoLive vedle pavilónů. Tady jste jej mohli na vlastní oči vidět, jak lehce RZR XP chodí na zadní pouhým plynem - respektive pouhým plynem a dvěma kaskadéry vyvažujícími korbu vzadu.
Na stánku Polarisu nás mimochodem také zaujal vystavený král sněžných skútrů do hlubokého sněhu - Polaris 800 PRO-RMK. Kromě samotného stroje, jehož dvoutaktní motor o objemu 800 ccm dává 155 koní, a jehož pás silně připomínal korečkové rypadlo, nás na tomhle skútru zaujal hlavně ten fakt, že v zemi, kde je problémem dostat povolení k provozu i pro pracovní skútr na záchrannou službu, se představuje sporťák do hlubokého sněhu. Že by blýskání na lepší časy?

Quadro 4D

Má to čtyři kola, ale čtyřkolka to není. Je to Quadro 4D, první čtyřkolový skútr na světě. Každý asi zná tříkolové Piaggio MP3 a většina lidí si také automaticky myslí, že empétrojku Piaggio vymyslelo. Omyl. Tenhle koncept (a kromě jiného i Yamahu Tesseract) totiž pro známého výrobce vymyslela italská firma Quadro Tecnologie. A na EICMA 2011 představilo Quadro Tecnologie další vývojový stupeň, čtyřkolový skútr Quadro 4D. I tento model má unikátní hydraulické naklápění do zatáček, navíc dvě kola vzadu by měla dále zvýšit stabilitu a zlepšit brzdicí schopnosti skútru.




TGB

Stánek taiwanské TGB, kde jste mohli potkat i samotného energického prezidenta TGB, George Lina, se mohl pochlubit velice hezkými slečnami (v jejichž blízkosti ovšem nebyl úplně nejlepší nápad pronášet nějaké infantilní poznámky v češtině), ale pokud jste se přinutili přestat myslet na dvě nohy a začít myslet na čtyři kola, tak tu byly k vidění všechny modely 2012 - Blady 460 a 550, Targety 460 a 550, a také Gunner 550, silniční verze Targetu.
Vedle vstřikovaných motorů tu byly zastoupené i stále oblíbené karburátorové verze.
Velkou pozornost na stánku TGB také vzbuzoval nový čtyřdobý skútr Bellavita, velice elegantní novinka v módním retro stylu, která bude v nabídce s kapalinovými čtyřventilovými vstřikovanými motory 125 a 300 ccm, ale to jen pro doplnění.

ZHEJIANG XINYANG INDUSTRY

Když jsme vás na začátku článku informovali o zátahu italské finanční policie, tak je docela s podivem, že si neodvezla také X&Y Power XY1100GK od firmy Zhejiang Xinyang Industry, protože to byla dokonalá kopie PGO Buggy. Že doposud číňani kopírovali hlavně japonské, americké a evropské výrobce, to je notoricky známé, ale teď firma X&Y Power ukázala i svým taiwanským kolegům, zač je toho loket. Technické rozdíly tu ovšem byly: zatímco originál z Taiwanu je zadokolka, plagiát z Číny byl vybaven náhonem na všechna čtyři kola s přiřaditelným předním náhonem. A pokud jde o motor, tak XY1100GK nepohání skútrová pětistovka Piaggio o 38 koních, ale ovariátorovaný řadový čtyřválec (!) o objemu 1100 ccm se 45 k v otevřené verzi, který této bugině uděluje maximálku 110 km/h.
X&Y Power také představila nová užitková UTV XY1100UE a UEL, poháněné opět novým řadovým čtyřválcem, vystavené ve dvou- (UE) a pětimístném (UEL) provedení, dokonce jako pětimístné, takže na divoký výlet v něm můžete vzít celou rodinu a dědu a tchýni a co já vím, třeba i Horsta Fuchse s jeho vzduchovkou, kvalitním koženým náramkem kaleným v oleji a zabaleným ve velmi hodnotné kazetě, ošetřené neprůstřelným Platinum Lack Protektorem.
Pokud jde o sportovní Side X Side, tak v této kategorii výrobce XY Power představil tři modely:, a dětskou dvoustovku 200UTV, která tu byla vystavena ve dvou provedeních – v krátkém jako dvoumístné a v prodlouženém provedení.

Pokračování článku: Video

Kapitoly článku

  1. Reportáž
  2. Video
  3. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.80 Známkováno: 5x

Další články sekce CF Moto

Jak se vyrábí čtyřkolky CFMOTO? Zjišťovali jsme přímo v čínské továrně

28.11.2023, Reportáže
Asi se shodneme, že CFMOTO ve čtyřkolkách dnes už patří mezi špičku, mezi čínskými výrobci určitě. Vrtalo vám ...

Další články sekce Polaris

Polaris Camp 2022 naživo za řídítky i volanty

13.04.2022, Reportáže
Letošní testovací dny Polarisu v Milovicích nabídly několik pěkně postavených tratí, ale hlavně možnost přímého porovnán...

Polaris PRO-RMK: 190 koní/190 kilo na sněhu

19.12.2019, Reportáže
Koňská síla na kilo hmotnosti - to je etalon pro všechny stroje, které se chtějí honosit přívlastkem "supersportovní". D...

V Hummer tvrzi s Polaris teamem, za řídítky i za volantem.

06.07.2011, Reportáže
Po testování RZR XP 900 ve Španělsku, jsme jako novináři všeteční dostali pozvánku na tréninkový den s Polaris teamem na ...

Další články sekce TGB

EICMA 2009 - Co se jinam nevešlo

19.11.2009, Reportáže
Na závěr přinášíme fotogalerii zajímavostí z výstavy, které se nepodařilo zařadit do předchozích článků....




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.90s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce