Již pátým rokem se tento tým vydal z jihočeského Bavorova na závody do Rakouska, směr Eisenerz, na jeden z nejtěžších motocyklových offroad závodů na světě. Akce s více jak 20-ti letou tradicí nese oficiální název RED BULL ERZBERGRODEO a každoročně se ho účastní tisíce fanoušků a kolem dvou tisíc závodníků samotných.
Erzberg:
Tým se skládá z motorkářů Ládi (GAS GAS), Luboše(GAS GAS) a Přemdy (HUSQARNA), čtyřkolky jsme zastupovali Michal (KTM XC 525) a Vojta (LTR 450). Čtyřkolka má prostor v závodě IRON PROLOG, což je v podstatě krátká rychlostní zkouška dlouhá 13,5 km, kde potkáte dlouhé roviny, široké zatáčky, úzká koryta plná kamenů, hluboké louže, nepříjemné šikany a spoustu dalších příjemností. Při jízdě samozřejmě myslíte jen na to, jak to všechno co nejrychleji přelítnout, protože právě o čas jde a pro umístění leckdy rozhodují i setiny vteřiny.
Na zmiňovaných rovinkách padají rekordy blížící se k 200km/h, což je na šotolině už docela slušná střelba. To tam předvádějí samozřejmě jen 2-válcové endura, které mají také svou kategorii. Letos byla trat Iron Prologu oproti předchozím ročníkům techničtější a po odjetí 1 500 závodníků (čtyřkolky startují po motocyklech) docela dost rozbitá. Protože závod jedu na sériové čtyřkolce, vítám techničnost tratě, protože tak mám větší šanci konkurovat např. čtyřválcovým stavbám čtyřkolek, které mají na rovinách výhodu rychlosti. Jsou ale těžší a tak v rozbitých a technických pasážích pro změnu ztrácejí.
Prolog se jede 2krát když počasí v Alpách přeje a počítá se rychlejší čas jezdce. Závodník je puštěn na trať samostatně a rozestupy mezi jezdci jsou 30 sekund. To byla ale letos krátká doba vzhledem k všudypřítomnému prachu, který mě výrazně zpomalil, když jsem dojel 2 jezdce startující přede mnou. Trať člověk nemá načtenou a tak v neprůhledném mraku prachu se předjíždí opravdu špatně a v celkovém výsledku mě to určitě o dost zpomalilo. Druhý den při druhém pokusu už byla trať tak rozbitá, že se nedalo zajet rychlejší čas. A tak i když Michal byl druhý den ze všech nejrychlejší, celkově Michal na 2. místě.
Z Erzbergu si tak Michal letos odvezl nejen super zážitky, ale i pohár, tedy vlastně šutr. Nemohu také opomenout na skvělé umístění týmového jezdce Vojty Koblence, který se umístil na krásném 10. Místě. Pokud to mám celé shrnout, užili jsme si párádních 5 dní na obřím offroad festivalu, kde jsou doprovodné programy jako např. Freestyle MX, Red Bull air show, velkolepé party ve stanu pro cca 5 tis lidí a v neděli je opravdu zážitek se dívat na 500 borců, kteří vystartují do extrémního závodu Hare Scramble, kvůli kterému je tato několikadenní akce pořádána. Tuto akci Michal s celým týmem doporučuje všem offroad nadšencům. Kteří mají rádi závodní atmosféru ať už s řídítky v ruce nebo i bez.