Dane, jaký to je mít nad hlavou trofej s označením Mistr Družstev pro rok 2013?
Nevím co k tomu říct, je to opravdu super pocit.
Když se ohlédneš s odstupem za Ředhoští, co bys změnil a naopak co ne?
Na této trati jsem nikdy nejel, takže to pro mě byla úplná premiéra. Po seznamovacím tréninku jsem usoudil, že mě trať svojí členitostí moc nevyhovuje, ale zajetý čas na kolo mě uklidnil. Organizace pořadatelů byla bezchybná. Jediné co bych na trati změnil je rozbahněná startovní rovina.
Kdo ti nejvíc šlapal na paty?
V první rozjížďce mě nejvíc šlapal na paty dobře jedoucí Radim Stöhr. V druhé, kde jsem byl už fyzicky na dně, zase David Sůsa, který mě i pojel.
Jaké to bylo jet v jednom teamu s Lukášem a Lukasem?
Byl jsem rád, že jsem mohl jet s tak dobrými jezdci jako je Lukáš a Luke. Především bych chtěl za tuto možnost poděkovat Petrovi Studenému, který tento tým dal dohromady.
Týden před Ředhoští si měl ošklivý pád, poznamenalo to tvůj výkon nějak?
Ano, poznamenalo. Týden před MMČR Ledeč,kde jsem měl pád, jsem byl nemocný, takže jsem čtrnáct dní před Ředhoští nedělal vůbec nic, ani netrénoval, jen se kurýroval. To se taky podepsalo na mém fyzickém výkonu v druhé rozjížďce,kde jsem si sáhnul až na dno. Navíc mě ještě pobolívala hlava z pádu v Ledči.
Jak jsi oslavil titul?
Oslava proběhla jen sporadicky poplácáním a gratulací celého týmu. Pořádná oslava proběhne až na vyhlášení.
Ještě máš rozjeté další šampionáty, jak si tam vedeš?
Rozjeté mám dva šampionáty:
- MMČR Side a čtyřkolky – Tady jsem v průběžném pořadí na třetím místě. Před sezónou byl plán bedna, to zatím plním, takže spokojenost.
- MČR – Crossracing Cup – Tento pohár je mojí srdeční záležitostí, protože jsem tady vlastně začínal. Tady si prozatím stojím na prvním místě v kategorii PROFI.
Jaké plány jsou do příštího roku?
Plány na příští rok jsou podobné jako tuto sezonu. Chtěl bych odjet MMČR a MČR Crossracing Cup. Pokud finance dovolí, tak bych zkusil nějaký závod v Německu, možná v Evropě.
Budeš měnit i techniku nebo zůstaneš u té co máš?
Techniku v žádném případě měnit nebudu, jsem naprosto spokojen s Yamahou YFZ 450R
Představíš nám tvojí mašinu?
Mám Yamahu YFZ 450 R 2012 SE. Úpravy máme následující: Hlava, vačky, sání, výfuk, spojka GYTR. Řídící jednotka Powercommader a lambda sonda od Auto Tune. Prodloužená přední ramena, tyč řízení a nášlapy od firmy Houser. Řidítka Fasst. Přední i zadní tlumiče Öhlins TTX. Zadní osa RPM Dominator II. Kryt rozety a brzdového kotouče Blingstar. Disky používám výhradně HiPer. Pneumatiky Goldspeed. Sedadlo Quad Tech.
Jak jsi přišel ke čtyřkolkám a jaké mašiny ti prošly pod rukama a jak bys je zhodnotil?
První čtyřkolku mě koupil taťka v mojich 7 letech. Byla to nějaká čína s variátorem a obsahem 110. Ve 12 letech už to byla kvalitní čtyřkolka Yamaha YFM 350 Raptor. S touto čtyřkolkou jsem poprvé poznal motokrosovou trať a začalo mě to strašně bavit. Ve 13 letech jsme koupili ojetou Yamahu YFZ 450R na které jsem nastoupil do prvního závodu vůbec. Byl to Crossracing Cup 2011, kategorii HOBBY. V roce 2012 jsme pořídili další novou Yamahu YFZ 450R kterou jsme kompletně postavili u Mirka Závrbského v MXTECH, aby byla konkurence schopná a vyrazili s ní na MMSR Slovenska, kde jsem i přes zlomenou klíční kost a vynechání jednoho závodu vyjel vicemistra Slovenska. V Crossracing Cupu jsem udělal titul v kategorii ELITE. Takže velká spokojenost s tímto strojem.
Všichni mají KTM, neláká tě?
Je pravda, že moje Yamaha s obsahem 450 má oproti KTM 505 s obsahem 480 určitý handicap, ale po vyzkoušení KTM Lukáše Studeného značku Yamaha nikdy neopustím. To neznamená, že KTM je špatná, ale prostě mě některé věci na ní nevyhovují.
Trénink, škola a volný čas jde to vůbec dohromady se čtyřkolkama?
Na základní škole jsem měl obrovský problém. Rodiče mě vymýšleli různé omluvenky, abychom mohli vůbec trénovat. Tato škola se k tomuto sportu nechovala zrovna dobře!
Teď jsem na odborném učilišti ve Zlíně, kde mě jak ve škole, tak v praxi vychází maximálně vstříc. Paráda, jsem za takovou toleranci ředitele moc vděčný. Volného času moc nezbývá, protože jedeme dva náročné seriály. To obnáší skoro každý týden na závodech. Je to takové týdenní kolečko - víkend závody a v týdnu vše poumývat, oservisovat a zase na závody. Když už mám nějaké to volno, sedím na PC a relaxuji.
- Tímto bych chtěl poděkovat mému mechanikovi Mirkovi Závrbskému (majitel MXTECH) bez kterého bych závody nikdy neodjel.