Motor
Nejdůležitější částí čtyřkolky je samozřejmě motor. Ten chytá spolehlivě na první otočení startéru, přestože je krmen karburátorem (stříkačka by měla přijít během této sezony). Už při volnoběhu je slyšet jeho objem a točivý moment, který se v něm skrývá. Při prvním rozjezdu se tento dojem ještě umocní. Křivka výkonu a točivého momentu je posazena
především do nízkých a středních otáček, což je pro práci naprosto ideální. Pro sportovní jízdu ale chybí ostřejší špička. Celkový výkon bych přirovnal k japonským a americkým půllitrům.
Jízda
Už při prvním rozjezdu jdou zadní
ultraširoká kola šejdrem, takže zase taková nuda to nebude. Velkou a těžkou čtyřkolku je třeba do zatáček trochu přemlouvat a bez kol v driftu se to neobejde. Čtyřkolka jde v driftu perfektně kontrolovat a
netřeba se bát převrácení. Když se jí začne chtít jezdit po dvou, bezpečně to poznáte a máte možnost ubrat. I na rovinkách funguje podvozek dokonale. Filtruje nerovnosti, ale zároveň stále víte, co se pod vámi děje.
Když s trochu osmělíte, nechá se s Centhorem i skákat. Nic se ale nesmí přehánět. Zde totiž přichází největší neduh této čtyřkolky – rychlé řízení. Řízení je v opravdu ostrém úhlu a na řidítka je třeba vyvinout hodně síly. Každá nerovnost vám pak chce vytrhnout řidítka z ruky. Podle výrobce je čtyřkolka připravená pro montáž posilovače řízení – na Taiwanské čtyřkolce zatím nevídné. S ním už bych si dovedl rychlejší jízdu představit daleko lépe. Také na silnici se Dinli chovalo trochu neklidně a rychlejší jízda si vyžadovala dost soustředění a opatrného zacházení s rychlým řízením.
Výjezdy zvládá Centhor perfektně, jen je třeba si na hraně dát pozor,
masivní točivý moment motoru má tendence poslat přední kola na výjezdu k nebesům. Ve sjezdech se čtyřkolka chová jistě, jen je třeba držet řidítka pevně v rukou, posilovač by opravdu přišel vhod. Vhod by také přišly silnější brzdy, pokud chcete razantněji přibrzdit, je třeba vzít za obě páčky opravdu silně.
V testovacím prostoru nedostavěné věznice nechyběl ani potok, takže na řadu přišly brody. Projet potokem napříč není až takový problém, zajímavější je projíždět vodu podélně, ani v rychlostech okolo 40km/hod. se k jezdci
nedostávají gejzíry vody a zůstává v podstatě suchý, což je u pracovní čtyřkolky velké plus. Co však suché nezůstalo, je výše zmiňovaná uzamykatelná schránka svádějící k uložení dokladů, nebo foťáku.
Závěr
Dinli Centhor 700 je bezpochyby
velkým krokem kupředu a ukazuje nám, kam se budou asijští výrobci ubírat, paběrkování s nízkými objemy je už dávno minulostí a konkurence se má na co těšit. Celkově se tedy jedná o slušně zpracovanou čtyřkolku za rozumné peníze s detaily, které mnohdy nenajdeme ani na podstatně dražších strojích. Záporem je
na svůj objem slabší motor, který by ale určitě pookřál s nějakým otevřeným filtrem a koncovkou. Za cenu 174 000 se každopádně jedná o poctivý pracovní stroj, který, pokud ho nebudete tahat po závodní dráze, bude fungovat a plnit své povinosti.