QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Dinli Centhor 700

Text: Matěj Oliva | Foto: Jiří Jevický | Datum: 09.04.2009 | Zobrazeno: 42488×

Kapitoly článku

  1. Úvod, design
  2. Motor, jízda, závěr
  3. Video
  4. Technické údaje
  5. Kompletní fotogalerie

Motor

Nejdůležitější částí čtyřkolky je samozřejmě motor. Ten chytá spolehlivě na první otočení startéru, přestože je krmen karburátorem (stříkačka by měla přijít během této sezony). Už při volnoběhu je slyšet jeho objem a točivý moment, který se v něm skrývá. Při prvním rozjezdu se tento dojem ještě umocní. Křivka výkonu a točivého momentu je posazena především do nízkých a středních otáček, což je pro práci naprosto ideální. Pro sportovní jízdu ale chybí ostřejší špička. Celkový výkon bych přirovnal k japonským a americkým půllitrům.

Jízda

Už při prvním rozjezdu jdou zadní ultraširoká kola šejdrem, takže zase taková nuda to nebude. Velkou a těžkou čtyřkolku je třeba do zatáček trochu přemlouvat a bez kol v driftu se to neobejde. Čtyřkolka jde v driftu perfektně kontrolovat a netřeba se bát převrácení. Když se jí začne chtít jezdit po dvou, bezpečně to poznáte a máte možnost ubrat. I na rovinkách funguje podvozek dokonale. Filtruje nerovnosti, ale zároveň stále víte, co se pod vámi děje.
Když s trochu osmělíte, nechá se s Centhorem i skákat. Nic se ale nesmí přehánět. Zde totiž přichází největší neduh této čtyřkolky – rychlé řízení. Řízení je v opravdu ostrém úhlu a na řidítka je třeba vyvinout hodně síly. Každá nerovnost vám pak chce vytrhnout řidítka z ruky. Podle výrobce je čtyřkolka připravená pro montáž posilovače řízení – na Taiwanské čtyřkolce zatím nevídné. S ním už bych si dovedl rychlejší jízdu představit daleko lépe. Také na silnici se Dinli chovalo trochu neklidně a rychlejší jízda si vyžadovala dost soustředění a opatrného zacházení s rychlým řízením.
Výjezdy zvládá Centhor perfektně, jen je třeba si na hraně dát pozor, masivní točivý moment motoru má tendence poslat přední kola na výjezdu k nebesům. Ve sjezdech se čtyřkolka chová jistě, jen je třeba držet řidítka pevně v rukou, posilovač by opravdu přišel vhod. Vhod by také přišly silnější brzdy, pokud chcete razantněji přibrzdit, je třeba vzít za obě páčky opravdu silně.
V testovacím prostoru nedostavěné věznice nechyběl ani potok, takže na řadu přišly brody. Projet potokem napříč není až takový problém, zajímavější je projíždět vodu podélně, ani v rychlostech okolo 40km/hod. se k jezdci nedostávají gejzíry vody a zůstává v podstatě suchý, což je u pracovní čtyřkolky velké plus. Co však suché nezůstalo, je výše zmiňovaná uzamykatelná schránka svádějící k uložení dokladů, nebo foťáku.

Závěr

Dinli Centhor 700 je bezpochyby velkým krokem kupředu a ukazuje nám, kam se budou asijští výrobci ubírat, paběrkování s nízkými objemy je už dávno minulostí a konkurence se má na co těšit. Celkově se tedy jedná o slušně zpracovanou čtyřkolku za rozumné peníze s detaily, které mnohdy nenajdeme ani na podstatně dražších strojích. Záporem je na svůj objem slabší motor, který by ale určitě pookřál s nějakým otevřeným filtrem a koncovkou. Za cenu 174 000 se každopádně jedná o poctivý pracovní stroj, který, pokud ho nebudete tahat po závodní dráze, bude fungovat a plnit své povinosti.

Pokračování článku: Video

Kapitoly článku

  1. Úvod, design
  2. Motor, jízda, závěr
  3. Video
  4. Technické údaje
  5. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 2.00 Známkováno: 4x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Dinli Centhor 700 4x4»

Další články sekce Dinli

Dinli Centhor 800 Long

10.08.2011, Redakční testy
Milovníci dlouhých výletů na 4kolkách, co mají rádi pohodlí, měli doposud na výběr ze škály dvoumístných modelů Polaris,...

Dinli Centhor 800 Evolution

01.02.2011, Redakční testy
Vodou chlazený čtyřtaktní jednoválec vychází ze starší koncepce modelu Dinli 700. Agresivní 4x4 nenabízí jen závodní kři...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

CFMoto X625-A: Pan Vyladěný

20.06.2024, Redakční testy
Je to čtyři roky, co na trh přišel největší jednoválec od CFMota, model X625. Ten přebral žezlo od pětistovky a v loňské...

Linhai 650L EPS Promax 4x4: Nová vlajková loď

29.05.2024, Redakční testy
Rychlost, s jakou Číňané mění své modely, nás Evropany nepřestane udivovat. Přijde mi, že každý rok jezdíme k ASP Group,...

První jízda na třetí generaci dvouválcových Gladiatorů od CFMoto

01.05.2024, Redakční testy
Čínský výrobce představil kompletně přepracovanou vlajkovou loď Gladiator X1000, kterou v nabídce doprovází o něco r...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.52s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce