Čtyřdobý vodou chlazený, osmiventilový vidlicový dvouválcový motor o obsahu 800 ccm a výkonu 41 kW má v sobě 56 koňských sil a když se na motor podíváte pořádně, zjistíte že se jedná o stříkačku se vstřikováním
paliva DELPHI. Původně jsem si sice říkala, že s tímhle motůrkem si moc legrace neužijeme, ale opak je pravdou.
Osmiventilový vodník s novým sáním a vstřikem byl nastaven pro tvrdou práci, ve které je potřeba reálné síly a drobek té dynamiky. Výkon motoru je převáděn do převodovky pomocí variátoru, který zajišťuje plynulý převod kroutícího momentu na kola přes čtyřstupňovou převodovku
(„L,H,N,R“). I ve dvou mašina jela dost svižně, při zařazení pomalejší rychlosti bylo patrné lehké zaškubnutí, ale poté se motor choval kultivovaně a při jízdě s plným vozíkem se novinka nebude trápit.
Podvozek:
Zmíněná hravost je dána nejen osmistovkovým agregátem, ale také se stavitelným odpružením s
5 stupni tvrdosti. I když je čtyřkolka maximálně dlouhá, je radost ji překlápět z terénu do terénu nebo se s ní proplétat městem. Vpředu je odpružení typu
McPherson, které zajištuje mnohem tužší a hlavně kompletně bezúdržbové uložení a zavěšení kola. Zadní náprava je také přepracovaná oproti modelům Vario, kde byla použita typická A ramena, zde má nová
EMU 800 ATV kyvné vydlice pro ještě lepší průjezdnost a pro zlepšení odpružení stroje. Také odezva na řízení byla zlepšena, a pro pohodlí a snazší manipulaci s novinkou je již v základní verzi namontován
posilovač řízení.
Displej, řídítka, ovladače, ukládací prostory:
Multifunkční tachometr napoprvé vypadá přeplácaně, tolik ukazatelů se snad nedá kočírovat, ale jak se rozjíždím chytám pevnou půdu pod nohama a vše co je potřebné při jízdě je přehledně viditelné –
aktuální rychlost jízdy, aktuální zařazený převodový stupeň, stav benzínu, hodiny, pakliže používáte blinkry ty jsou také dobře viditelné. U blinkrů je použit kolébkový ovladač (
signalizace na displeji je dobrá i při jízdě v sedě). Displej lze ovládat i v teplých rukavicích. Plynová páčka je neduhem
EMU strojoven, protože je stále tužší a palci klade odpor.
Odkládacích prostor je u novinky více než dost, sice tu nenajdeme žádné voděodolné kaslíky, ale na rukavice, svačinu, lano i nářadí se tu místo najde.
Místo spolujezdce:
Tentokrát jsme novinku otestovali ve dvou a z místa řidiče se přesouvám na bidélko pro spolujezdce. To je kupodivu i pohodné, pro oba jezdce nabízí osmistovka dostatek místa, a madla umístěná v zadní části čtyřkolky svou funkci plní dobře. Při jízdě po nerovnostech se na místě spolujezdce cítím jako v bavlnce,
tlumiče se prohupují a vše si pobírají, aniž bych tušila jaký terén se pod námi odehrává.
Jediné co nahánělo hrůzu byly drifty do kterých se Emice vysílá sama, stačí jí jen pobídnout mírně přetočit a pod plným se driftuje jako by nic. Ale pro spolujezdce je to smrtelné, přece jen jsem zvyklá řídit takže si umíte představit to peklo, které se odehrávalo v mých myšlenkách. Prolisy na nohy u spolujezdce přinášejí lepší zapření do velkých stupaček. Díky mohutnému oplastování se na spolujezdce nehrne bahno ani voda. Opěrka spolujezdce mi po celý test přinesla maximální pohodlí.
Brzdy:
Brzdy jsou kotoučové hydraulické na všech čtyřek kolech plus střední parkovací brzda na středním kardanu. Ovládání brzd na řídítkách je spíše tužšího charakteru tady
EMU zapomnělo zapracovat na dřívějších neduzích. Možná by se hodilo více poladění a přesnější dávkování brzd. Nožní brzda chodila po celou dobu testu více než dobře, to co ruční brzdy nedobrzdily, zachránila nožní. Za povšimnutí však stojí
motorová brzda, která po puštění plynové páčky ihned začne fungovat, na silnici i v terénu vše korigovala s mohutným nástupem.
Emicovej Hippie:
Nové Emu se nápadně podobá Can-Am Outlanderu. "Podobnost" nalézáme v plastech, rámu i zadním zavěšení. Emu je ve své rodině jedinečný a to, že má již v základu posilovač řízení
nezní vůbec špatně, natož když ten posilovač chodí tak jak má. Oficiální představení sériové novinky proběhlo v Senohrabech, kde mašina prošla prvními kilometry a už tam se objasnilo, jakou tvář si Emice ponese. Po nastartování se novinka v bílém provedení netváří vůbec zle, mastodont se rozjíždí plynule a když je potřeba ani zátah odspodu tu nechybí. Posilovač řízení pracuje velmi dobře, avšak ztrácí při
sepnutí 4x4. Ovládání novinky je prvotřídní, pokulhává v brzdách - tam je na čem zabrat. Díky delšímu provedení se jedná o obstojného trialistu, který do kopců vyleze s přehledem, z kopců se zapojuje motorová brzda, která je opravdu razantní. Při sepnutí 4x4 řízení ztvrdne a je zapotřebí při manévrování zapojit i trochu té síly. Jinak se jedná o velmi poslušnou 4x4, která i ve vyšších rychlostech nabízí hodně zábavy.
Dodáváno již v základu:
EMU 800 ATV je prodáváno už v základní výbavě se 14-ti palcovými hliníkovými disky, na kterých jsou obuté nové 14“ pneumatiky o rozměrech 26x9-14 a 26x11-14, axtra sedlem a opěrkou pro spolujezdce, homologovaným tažným zařízením se zásuvkou,
posilovačem řízení, ochrannými rámy světel vpředu i vzadu, novým multifunkčním tachometrem a kryty rukojetí.
Cena?
Cena
199 900,- vč. DPH