Design:
EMU alltrack ATV 500 Vario si už v minulé generaci vysloužila svérázné pojetí. Opravdový 4x4 švih zmohutněl a vsadil na výraznější tvary (nejen) zadních partií. Přední partie mi hodně připomínají
nápadnou podobu s Yamahou Grizzly. Dvojice kulatých světel, spolu s černou maskou jsou tomuto modelu neopsatelná. Boky nabízejí dojem jednoduchosti, řadící páka evokuje autobus harmoniku.
Ale co ten zadek? Vždyť se jedná o vrchol nevkusu, zapuštěné hranaté světlo, hodně nepovedené odrazky a nudná koncovka výfuku. Tady si pštrosí slečna vyfasovala komponenty z dob hodně dávných.
Motor:
Vodou chlazený jednoválec o objemu 471 ccm, s maximálním výkonem
OFFROAD 17 kW/ 5500 ot., točivým momentem 35 Nm/5000 ot, Vrtání x Zdvih 84,5 mm x 84 mm. Čísla stranou, jde se jezdit. Než jsme otestovali svižný chod pětistovky, zahákli jsme na tažné přívěs TROLLA 1. Pětistovka s prázdným přívěsem cloumala zdatně. Neumím si představit delší přejezd do lesa a natož zpáteční cestu s plně naloženým vlekem.
Asi už jsem rozmazlená, asi už mi klasické pětistovkové agregáty nedostačují, nebo je to tím, že se Emu až tak moc nevytáhlo. Ve spodním pásmu otáčkového inferna si pětikoule lahodí, tam má síly na rozdávání jak s tak i bez zapřažení. Ve vyšším pásmu už stroji chybí grády, které by v jízdě terénem napomohly zejména při otáčecích manévrech.
Pomalá rychlost je převodovaná kultivovaně. Ve vyšších otáčkách je jinak kultivovaný motor už hlučnější.
Řídítka, displej, sedačka, úložné prostory:
Řídítka nepřinášejí žádné překvapení, jsou osazena klasickými atributy. Do rukou padnou tak jako sériová řídítka a gripy jsou tvrdší. Na displej vidím i při jízdě ve stoje. Přehledný displej je složen z trojice olympijských kruhů, ve kterých se snadno orientovávám. Stav paliva, otáčky, rychlost, světla, blinkry, stav km, hodiny, zařazená rychlost. Sedačka nabízí místo pro dva jezdce, po sejmutí sedačky nalézáme pod sedačkou místo na nářadí, lékárničku, lano. Ale pozor schránka není voděodolná.
Jízdní vlastnosti:
Standardní pětistovka má lehké ovládání, sem tam se mi stalo, že mi řídítka utekla, jinak ATV 500 Vario nekladlo odpor.
Stabilitu také jen tak neztrácím, ale pozor mějte stále na paměti, že se i s pětistovkou musí jezdit na oči. Ve výjezdech motoru nechyběla chuť zatahovat už z těch nejnižších otáček.
Motor se zbytečně nedusil a přitom mi dovolil využít tiché pásmo mezi nízkými otáčkami, dostatek sil ale testovaný model ztrácel v delších výjezdech kde se opravdu zadýchával. Na rovinkách a volných prostranstvích se s modelem dalo dost slušně blbnout. Rejd není až tak malý. Se zapřaženým vlekem za zády se se strojem manipulovalo v rámci možností.
Tlumiče mají měkčí chod, až uskákaný. Řazení zapadalo do chlívků, brzdy na řídítkách se po celou dobu testu tvářily tvrdším chodem.
Vozík Trolla 1:
Sklápěcí přívěs s ramenem pro nakládku, vykládku a sklopení… Jedná se o univerzální vyvážecí vlek vhodný pro transport dřeva. Jeho nosnost čítá cca 1 420 kg. Masivní pozinkovaná konstrukce vyrobená z oceli je hodně těžká, což jsem poznala při manipulaci na místě, bez zapřaženého stroje.
310kg vozík bylo opravdu náročné přešoupat z oběživu fotoaparátu.
Účelové pojetí vyvážecího vozíku je sestavené tak, aby se propletl i v terénu, až na to prokleté homologační „opodběhování“ kol. Variabilitu přívěsu oceníte při jeho víceúčelovém využití. Při jízdě jsme o vozíku ani nevěděli, až na brzdící manévry a na to, že jsme s pětistovkou nejeli svižně.
Je vhodný pro všechny typy čtyřkolek a
malotraktorů.
Výkyvné nápravy, otočné závěsné zařízení
Bezkonkurenční prostupnost terénem
Vysoká nosnost (1 420 kg) a odolnost
Pozinkovaná konstrukce a ložná plocha
Nízkotlaké, terénní pneumatiky
Dva páry klanic, opěrné kolečko, rameno + korba v ceně !
Cena: 38 900,- včetně DPH
Rozměry: 3 800 x 1 300 x 1 9
00 mm
Ložná plocha: 2 000 x 1 200 x 540 mm
Váha: 310 kg
Nosnost: 1420 kg
Nízkotlaké pneu: 22 x 11 x 10
Možnost homologace na SPZ pro silniční provoz !!!