QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


GG Quadster na Slovakiaringu

Text: Matěj Oliva | Foto: Vláďa Novotný , Wlada Novotný | Datum: 12.04.2010 | Zobrazeno: 14864×

Kapitoly článku

  1. Technika, Design
  2. Jízda, závěr
  3. Video
  4. Kompletní fotogalerie

Jízda

Koukání ale bylo dost. Na novém Slovakiaringu je sice zima jak v listopadu a vody po kotníky, ale když už jsme sem jeli, tak se trochu sklouznem (hlavně ne doslova). Nejdříve dostávám dvě volná kola mezi motorkama, oblékám tedy nepromoky a vyrážím. Jednička zapadá hladce, hydraulická spojka zabírá velice měkce a Quadster se celkem hbitě dává do pohybu. Na cílovce dostávám zelenou a už to tam padá, dva, tři, brzdy, ostrá pravá na horizont. Ani na opravdu mokrém povrchu se čtyřkolka nenechá rozhodit. Nějaké brutální vysedávání ve stylu sportovních quadů tu nemá smysl, spíš jde o to si sednout tak, aby vás Quadster neshodil. Celkově je jízda hodně čitelná a jezdec ví, co se pod ním děje. Když přeženete zatáčku, zadní pneumatiky dají jasně najevo, kde je hranice jejich přilnavosti. Máte ale pořád dost času s tím něco dělat.
Káčkový motor má velice hladký průběh už od tří tisíc otáček. Pokud ale chcete čtyřkolku rozhýbat, je třeba se držet nad šesti tisíci, odkud se motor krásně sbírá až do omezovače nastaveného do dvanácti tisíc. Jaká je maximální rychlost se mi bohužel zjistit nepodařilo, na to je cílovka na Slovakiaringu moc krátká. Při vytočené pětce svítila na tachometru číslice 220. Jako cestovní rychlost, při které vás z Quadsteru neodfoukne vítr, bych viděl nějakých těch 150. Za velkou přední kapotou se jezdec pohodlně schová a co mě překvapilo nejvíc, ani při jízdě v dešti na jezdce neprší, po jízdě jsem měl suché jak nohy, tak i ramena. Blatníky na předních kolech navíc zajišťují, že ani při plném rejdu kola nehází vodu na jezdce. To samé samozřejmě platí i o zadních kolech.
Ale zpět k jízdě. Z trojciferných rychlostí je třeba quad i zastavit. Z motorky a konec konců i ze sportovního quadu jsem zvyklý brzdit jen předkem. U Quadsteru je ale vše trochu jinak. Pokud se spolehnete jen na páčku na pravém řidítku, docílíte spíše nervózního zpomalování. Jakmile se ale opřete do pedálu, začnou brzdit všechna čtyři kola, quad se přisaje k silnici a opravdu efektivně zpomaluje. Brzdy nemají ABS, posilovač, ani žádnou jinou elektroniku. Quadster nemá ani posilovač, nebo tlumič řízení. Vše je jen na jezdci a jeho schopnostech.

Závěr

Svezení na quadsteru je opravdu velkým zážitkem. Nicméně za cenu začínající na milionu korun se jedná o opravdu exkluzivní záležitost, pro kterou si zajdou jen opravdoví nadšenci pro takový stroj. V zahraničí je populární také mezi tělesně postiženými, pro které se staví i speciálně upravené stroje. V době vytlačování čtyřkolek z přírody se jedná o další zajímavou alternativu.

Pokračování článku: Video

Kapitoly článku

  1. Technika, Design
  2. Jízda, závěr
  3. Video
  4. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 3.00 Známkováno: 2x

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

wallpapper GG Quadster na Slovakiaringu

1024x683
1200x800
1600x1067
wallpapper GG Quadster na Slovakiaringu

1024x683
1200x800
1600x1067
wallpapper GG Quadster na Slovakiaringu

1024x683
1200x800
1600x1067



Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

GG Quadster»

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Goes G400S

14.09.2016, Redakční testy
Vyzkoušeli jsme Goes 400S v poměrně pozoruhodném provedení. Tato sportka je standartně dodávána ve sportovní výbavě; od...

Goes G300S

16.08.2016, Redakční testy
Značka Goes přidala do nabídky dvě sportovně koncipované čtyřkolky pro opravdový sportovní zážitek. Čtyřkolka Goes 400S ...

Yamaha Raptor 700

03.12.2015, Redakční testy
Po celá léta byl nejprodávanější model od Yamahy Raptor 700 poháněn silným a spolehlivým kapalinou chlazeným motorem o o...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.25s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce