Nicméně po následném vyjasnění jsme byli informováni, že se jedná opravdu o regulérní pokus, se vší agendou a dokumentací a předmětem rekordu bylo
jet v kuse 24 hodin, resp. se dvěmi povolenými zástávkami, po 25 minutách. O regulérnost a platnost rekordu se staralo “kontrolní” stanoviště, v tomto případě pumpa, kdy při každém průjezdu 50 km okruhu muselo být dotankováno, k tomu potvrzený doklad a ještě záznam z kamery. To pro jistotu, že rekord nemůže být ošizen. Jak bylo uvedeno, trasa na pokus o rekord měřila 50 km, po běžných komunikacích.
Tolik tedy faktické věci k samotné jízdě. Jak se ovšem nápad vůbec zrodil? Pan Marian Tilinger, alias Kamikaze, velký moto fanda do všecho, co má dvě i čtyři kola (mj. majitel Ducatti Diavel,
Gladiatora X8, Gladiatora Z8 a asi ještě mnoha dalších hraček…) je na podobné “akce” expert, jeden zápis v “guinessovce” už má, za organizaci “spanilé" motorkářské jízdy na motosvatbě s největším počtem motorek (tuším kolem 500 jezdců na motorkách).
Majitelem i jeho dvorním dodavatelem, firmou Quadmoto, jsme byli osloveni, zda bychom mohli přijet podpořit tento vpravdě nevšední projekt. Vyrazili jsme tedy v pátek tak, abychom měli
nějaký ten čas se s majitelem značně “upravené” X8čky pobavit a zároveň mu popřáli hodně štěstí při
startu 24 hodinového maratonu. Cca dvě hodinky jsme s hrdým majitelem probírali možné i nemožné a samozřejmě nás nejvíce zajímaly úpravy, které jsou vskutku nevídané. Velmi nás potěšil samozřejmě i fakt, že si člověk, který opravdu neřeší, jaký stroj si zakoupí, vybral právě našeho Gladiatora X8, s nímž je po více jak roce a půl maximálně spokojen. Stroj šlape od prvních kilometrů jak hodinky, v den startu rekordu měl
nakrouceno takřka
13.000 km. Pro zajímavost - na této X8, z produkce 03/2013, do dnešního dne nebyl mj. měněn řemen, čepy, tlumiče, péra či poloosy. Čtyřkolka má pravidelný servis, navíc dle majitele vždy obohacený o aditiva a podle všeho také tak vypadá. Když jsme stroj viděli, nevěřili jsme, že je rok a půl starý a má téměř
13.000 km. Kombinace pravidelné údržby a převážně silničního použití dělají samozřejmě své a čtyřkolka logicky netrpí tak, jako “bahňácké” kusy. Nicméně
úpravy na stroji, hlavně pak navýšení váhy, jsou tak markantní, že je opravdu někdy až s podivem, co vše tento kus vydrží. Hrubým odhadem majitele je kolka o více jak 200
kg těžší než běžný seriový kus, tudíž s jezdcem, bagáží a plnou nádrží se dostává na hodnotu někam k
700 kg…To je např. víc, než mají UTVéčka…O to více mě překvapila i skutečnost, že seriové tlumiče (jedná se o verzi DeLuxe, tedy s nitrogenovými stavitelnými tlumiči) dokáží bez sebemenších problémů takovou váhu “ustát”. V kombinaci s naprosto “šílenými” rozměry pneumatik a ráfků dělají z X8 opravdového silničního speciála, který sedí na asfaltu jak přilepený. A jaké jsou ty další “finesy” na tomto netradičním stroji? Zde je výčet úprav a výbavy, je toho více než dost.
Ochrana podvozku, přední ochranný rám, větrný štít, duální plyn, sání vyvedené na boku krytu airboxu, ovládání 4x4 uvnitř krytu páčky brzdy (blástru), zpětná zrcátka a blinkry na blástrech, blinkry v ochranných lemech,
LED rampa v předním nosiči, propracovaný systém držáků na předním nosiči (Kolpin, CF Moto, GPS a GoPro držáky…), navigace, mobil, couvací kamera s velkým LED displejem na krytu airboxu, vyhřívaná modře čalouněná sedačka, masážní podložka, dodatečné rozšiřovací nášlapy, držáky pití, lékárny a nástrojů (lopatky, nože, mačety…),
upravený výfuk se svody, zadní naviják Warn, přepracovaný zadní nosič, obří kufr s příslušenstvím, plnohodnotná rezerva na tažném zařízení,
radiostanice s anténou a jako naprosto nezbytné 2 dvoueurové mince v přední masce, jakožto poslední záchrana při ztrátě či odcizení peněženky :). Snad jsem na nic podstatného nezapoměl, úprav je opravdu hodně a všechny jsou k vidění v uvedené fotogalerii.
“Kamikaze” odstartoval za přítomnosti zástupce Guinessovy knihy rekordů 27.9. přesně v 18.00 a v dešti a marastu kroužil celkem 29x 50 kilometrový okruh. Najel 1465 km, se dvěma povolenými 25 minutovými přestávkami. Jízdu úspěšně
zakončil 28.9. v 18.00, rekord padl a zápis do Guinessovky je hotov. Klobouk dolů, zkuste si to někdo představit… P.S. V neděli ráno, tedy nějakých 10 hodin po 24 hodinovém maratonu, se “Kamikaze” jel jen tak projet na čtyřkolce…