QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Gladiator X8 ultra on-road "Guiness Book Edition

Text: Ollie Roučková | Zdroj: Eduard Šlampa | Datum: 15.10.2014 | Zobrazeno: 12039×

Gladiator X8 ultra on-road "Guiness Book Edition Asi tak před dvěma měsíci jsme dostali od našich obchodních partnerů ze Slovenska, firmy Quadmoto, zajímavou informaci, na kterou jsme reagovali možná poněkud překvapeně. Pokus o zápis do Guinessovy knihy rekordů a slovenský rekord v jízdě na čtyřkolce…Tak nějak z toho úplně nebylo jasné, co je tím míněno.


Kapitoly článku

  1. Guinees
  2. Kompletní fotogalerie

Nicméně po následném vyjasnění jsme byli informováni, že se jedná opravdu o regulérní pokus, se vší agendou a dokumentací a předmětem rekordu bylo jet v kuse 24 hodin, resp. se dvěmi povolenými zástávkami, po 25 minutách. O regulérnost a platnost rekordu se staralo “kontrolní” stanoviště, v tomto případě pumpa, kdy při každém průjezdu 50 km okruhu muselo být dotankováno, k tomu potvrzený doklad a ještě záznam z kamery. To pro jistotu, že rekord nemůže být ošizen. Jak bylo uvedeno, trasa na pokus o rekord měřila 50 km, po běžných komunikacích.
Tolik tedy faktické věci k samotné jízdě. Jak se ovšem nápad vůbec zrodil? Pan Marian Tilinger, alias Kamikaze, velký moto fanda do všecho, co má dvě i čtyři kola (mj. majitel Ducatti Diavel, Gladiatora X8, Gladiatora Z8 a asi ještě mnoha dalších hraček…) je na podobné “akce” expert, jeden zápis v “guinessovce” už má, za organizaci “spanilé" motorkářské jízdy na motosvatbě s největším počtem motorek (tuším kolem 500 jezdců na motorkách).
Majitelem i jeho dvorním dodavatelem, firmou Quadmoto, jsme byli osloveni, zda bychom mohli přijet podpořit tento vpravdě nevšední projekt. Vyrazili jsme tedy v pátek tak, abychom měli nějaký ten čas se s majitelem značně “upravené” X8čky pobavit a zároveň mu popřáli hodně štěstí při startu 24 hodinového maratonu. Cca dvě hodinky jsme s hrdým majitelem probírali možné i nemožné a samozřejmě nás nejvíce zajímaly úpravy, které jsou vskutku nevídané. Velmi nás potěšil samozřejmě i fakt, že si člověk, který opravdu neřeší, jaký stroj si zakoupí, vybral právě našeho Gladiatora X8, s nímž je po více jak roce a půl maximálně spokojen. Stroj šlape od prvních kilometrů jak hodinky, v den startu rekordu měl nakrouceno takřka 13.000 km. Pro zajímavost - na této X8, z produkce 03/2013, do dnešního dne nebyl mj. měněn řemen, čepy, tlumiče, péra či poloosy. Čtyřkolka má pravidelný servis, navíc dle majitele vždy obohacený o aditiva a podle všeho také tak vypadá. Když jsme stroj viděli, nevěřili jsme, že je rok a půl starý a má téměř 13.000 km. Kombinace pravidelné údržby a převážně silničního použití dělají samozřejmě své a čtyřkolka logicky netrpí tak, jako “bahňácké” kusy. Nicméně úpravy na stroji, hlavně pak navýšení váhy, jsou tak markantní, že je opravdu někdy až s podivem, co vše tento kus vydrží. Hrubým odhadem majitele je kolka o více jak 200 kg těžší než běžný seriový kus, tudíž s jezdcem, bagáží a plnou nádrží se dostává na hodnotu někam k 700 kg…To je např. víc, než mají UTVéčka…O to více mě překvapila i skutečnost, že seriové tlumiče (jedná se o verzi DeLuxe, tedy s nitrogenovými stavitelnými tlumiči) dokáží bez sebemenších problémů takovou váhu “ustát”. V kombinaci s naprosto “šílenými” rozměry pneumatik a ráfků dělají z X8 opravdového silničního speciála, který sedí na asfaltu jak přilepený. A jaké jsou ty další “finesy” na tomto netradičním stroji? Zde je výčet úprav a výbavy, je toho více než dost.
Ochrana podvozku, přední ochranný rám, větrný štít, duální plyn, sání vyvedené na boku krytu airboxu, ovládání 4x4 uvnitř krytu páčky brzdy (blástru), zpětná zrcátka a blinkry na blástrech, blinkry v ochranných lemech, LED rampa v předním nosiči, propracovaný systém držáků na předním nosiči (Kolpin, CF Moto, GPS a GoPro držáky…), navigace, mobil, couvací kamera s velkým LED displejem na krytu airboxu, vyhřívaná modře čalouněná sedačka, masážní podložka, dodatečné rozšiřovací nášlapy, držáky pití, lékárny a nástrojů (lopatky, nože, mačety…), upravený výfuk se svody, zadní naviják Warn, přepracovaný zadní nosič, obří kufr s příslušenstvím, plnohodnotná rezerva na tažném zařízení, radiostanice s anténou a jako naprosto nezbytné 2 dvoueurové mince v přední masce, jakožto poslední záchrana při ztrátě či odcizení peněženky :). Snad jsem na nic podstatného nezapoměl, úprav je opravdu hodně a všechny jsou k vidění v uvedené fotogalerii.
“Kamikaze” odstartoval za přítomnosti zástupce Guinessovy knihy rekordů 27.9. přesně v 18.00 a v dešti a marastu kroužil celkem 29x 50 kilometrový okruh. Najel 1465 km, se dvěma povolenými 25 minutovými přestávkami. Jízdu úspěšně zakončil 28.9. v 18.00, rekord padl a zápis do Guinessovky je hotov. Klobouk dolů, zkuste si to někdo představit… P.S. V neděli ráno, tedy nějakých 10 hodin po 24 hodinovém maratonu, se “Kamikaze” jel jen tak projet na čtyřkolce…

Kapitoly článku

  1. Guinees
  2. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 2.11 Známkováno: 9x

Další články

Boxy Shark: Když nevíte, kam s věcmi

31.01.2024, Představujeme
Čtyřkolky jsou sice prostorově velké jako malá auta (no, hodně malá), ale když vyrážíte na výlet, nebo i za prací do les...

Oblečení Finntrail: Když chcete být opravdu v suchu

20.01.2024, Představujeme
Nedejte se zmást jménem, tahle značka nepochází z Finska, nýbrž z Estonska. Ovšem za dobu své více než 10leté existence ...

Už máte na čtyřkolku pásy?

20.12.2023, Představujeme
Ne snad že byste museli propadat módní mánii, když v poslední době vidíte na polích tolik velkých traktorů přezutých z p...


Novinky a reportáže





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.55s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce