Glamis Cruiser 850 je na první pohled elegán, se kterým můžete nejen na nákup, ale i na nějakou tu vyhřátou pláž. A vůbec se při tom nebudete cítit špatně. Letmý pohled rázem připomíná, že model Cruiser s
výkonem 15 KW je trochu jiná káva. Glamis se snaží vyplnit mezeru na trhu, se stylově hladovým „hybridem“ s vizáží automobilového průmyslu. Design novinky rozhodně působí rozruch, řada kolemjdoucích se během testování otáčela, a to nejen proto, že se pořád jedná o neokoukaný model. Novinka se vyznačuje pro Evropana komplikovaným designem, což potvrzuje Glamis s každým svým novějším modelem. Stačí se na testovanou novinku chvíli dívat a přesně poznáte, o čem je řeč....
Rozměrná přední kapota navazující na oblé vystouplé blatníky dokonale lícuje,
agresivně tvarované přední světlomety spolu s dynamicky vzhlížejícím čumákem se nápadně podobají Jeepu. Boční profil působí vzdušně, jednoduchá vlna táhnoucí se od předních blatníků dotváří spodní hranu a v zadní části navazuje na automobilově pojatou záď. V netradičním pojetí pokračujeme dále i v interiéru. Zapomeňte na
konvenční řešení Side x Side, interiér po Glamisku vypadá jinak. Elegantně tvarovaná sedadla jsou pouze začátkem, poté se v interiéru můžeme rozplývat nad čtveřicí budíků a kůží obšitým sportovním volantem, ale co ta palubní deska? Výrazný rozdíl mezi celkem interiéru si všímám hned, aniž bych se musela trápit nad tím, co že to tu je vlastně špatně. Palubní desce chybí propracovanější design třeba i s prošitím kůže. Tato lacině vypadající plastová varianta je opravdu tristní.
Motor:
Glamis Cruiser představuje hravé bugyny s pohonem zadní nápravy. Ve skutečnosti si pořizujete skoro další automobil, protože karoserie je kovová. Čtyřtaktní kapalinou chlazený 812 ccm s kompresním poměrem 9,5:1 o výkonu 15 kW dosahuje
maximální rychlosti cca 80 km/h. Kultivovaný čtyřtakt se projeví hned při prvním nastartování, jedná se o charakterově klidný projev s velkým rozsahem zátahu. Novinka se nechala pobízet než se rozparádila, motor by chtěl vystřelit hned, ale prodleva mezi pedálem plynu tu je opravdu znatelná,
prodlevu už ničím nevykompenzujete.
Jak se motor dostane do středního pásma má stále co nabídnout, jenže to by nemohly být české silnice, aby mi nenakladly překážky v podobě zvlněného asfaltu. S tím si silný motor ve spolupráci s podvozkem opravdu neporadil. Jak jsem najela na zvlněný povrch, nemohla jsem s novinkou jet víc
než 40 km/h, což je u osmistovky prudérní situace. Abych mohla otestovat motor, dojela jsem na velké parkoviště, kde nějaké zvlnění a vyjeté koleje nehrozí. Tady si portfolio otáček notovalo, motor i ve vyšších otáčkách netápal po dechu. Přístup k motoru je pohodový. Řidičské oprávnění od 16 let v zavřené verzi.
Jízda:
Jízda s novinkou není až tak přesně taková, jakou by měl model nabízet. Zapomeňte tedy na to že si hned po koupi mašiny nesáhnete do peněženky pro další úpravy. Při jízdě je mi novinka dobrým společníkem, ale jistota příjemně tuhého podvozku mi chybí. Na rovných silnicích si s
Glamisem rozumím, za to na zvlněnějším povrchu se sem tam potýkám s lovením řízení, jako by mi kola novinky někdo kradl. Na šotolině novinka umí, do hrubšího terénu jí nevysílám přece jenom na toto není určená i když má velmi kultivovaný chod tlumičů.
Do zatáček se Glamis štengluje sám, není proč jej pobízet, a když se do zatáčky víc položím novinka bez problémů zvládá i ostrou jízdu s minimem bočních náklonů a relativně komunikativním řízením, díky kterému překvapivě agilně mění směr.
Pozor však na zvlněné silnice s vyjetými kolejemi. Oba jezdci mají komfortní posezení, rázy od řízení se k nám za celou dobu testu nedostaly. Dalším plusem je přední sklo, které dobře odvádí svou práci, větrný štít se rval o naše bezpečí vskutku zdatně, ale i tak bych se nestyděla nasadit střechu při chladnějším počasí. Ohledně orientace mezi
budíky, tady neni nad čím bádat, každý budík nabízí svůj post, který je viditelný i za nepříjemně zářícího slunečního svitu.
Brzdy se nemají za co stydět, při lehkém sešlápnutí pedálu, se stroj zašaltoval na místě.
Sedadla, volant, rádio, kaslíky…
Sportovně tvarovaná sedadla jsou povedená jak po designové stránce tak i po stránce uživatelské. Sedadla jsou nastavitelná dle parametrů jezdce. Sportovně prošitý volant padne do ruky, tady bych se nad ničím nepozastavovala, u kaslíku před spolujezdcem vypíchnu možné zapojení
MP3.
Rádio je slyšet i při rychlejší jízdě, jen mě mrzí že tu není automatická regulace hlasitosti podle rychlosti, kterou disponují především motocykly. Občas jsem zapomněla regulovat zvuk při zastavování, protože ač jsem chtěla nebo ne,
hlasitý projev rádia přilákal ještě větší pozornost lidí než bych sama vyžadovala. Máme tu další kaslík a tím je přihrádka mezi prostorem jezdce a spolujezdce, sem se vejde i peněženka spolu s doklady.
Celkové hodnocení:
Přiznejme si rovnou, že se u nás z
Glamise Cruiser 850 s velkou pravděpodobností nestane žádná masovka. Zkrátka si jednotlivé značky vévodící SidexSide a UTV omotaly kolem prstu nejen korporátní klientelu, ale také početnou řadu jednotlivců. Jenže Glamis se nesnažil uvíznout v rovnici o jedné neznámé, on si razí svou cestu ve svém vlastním světě.
Motor je na „hybrida" silný až až, brzdy dostačující, posezení uvnitř je pohodlné, zvukový projev je komornější,
přímé řízení je až moc přímé. Jako by Glamis byl určen jen na rovné, nezvlněné letiště. Naskakování i vyskakování neni dělané pro starší jezdce, bytelný našlapovací práh nabídne ulehčení, ale...
Kam s ním?
Novince by seděla Francouzská i Italská riviéra. V českých luzích a hájích, na nákupy, k vodě, na véču...
- Doporučená cena: 239 000 Kč (vč.DPH)
- Barvy: bílá, červená, černá