Měšťák:
Na jaře tohoto roku Goes začal dovážet neobvyklou kubaturu, zatímco většina Quad trhu jde kubaturou směrem nahoru, Goes sáhl po modelu 225S, který je předurčen pro začínající jezdce. Model si opravdu na nic víc nehraje. Jednoduchý, ovladatelný a i hravý model si na Tchaiwanu nese označení
Cobra 220, u nás je veden pod názvem Goes 225S. Černé plasty se stříbrnými doplňky jsou doplněny o oranžovou grafiku.
Blinkry se ovládají kolébkovým ovladačem a jejich sepnutí doprovází zvukový projev spolu s rozsvícením ikonky na displeji.
Displej je celkově přehledný. Pod
sedadlo se vejde lékárnička, nářadí i náhradní rukavice. Novinka je hned v základu dodávána s nášlapy, které jsou odstupňované směrem ke spolujezdci.
Pod zadním podběhem nalézám netradičně řešené uložení našlapávací páky, když dojdou ampér hodiny v akumulátoru může se tato páka hodit, ale jestli se jedná o šťastné uložení a řešení
nakopávačky, to si nejsem až tak jistá. Při pohledu na řídítka nenajdeme zde nic jiného než sem patří, ale kde je
ruční brzda? Ta je u 225S uložena u levé nohy z boku. Páka nezasahuje do prostoru jezdce, při zatažení také nepřekáží, při odjištění se páka zabrzdí o zadní plast. Blinkry která jsou uloženy na zadních plastech si v terénu říkají o ustřelení, to samé se týká krytů u řetězovky. Naopak u uložení futer na ramenou se zapracovalo. Goes pro tentokrát nevypustil módní ikonu, ale pohodový model, který si rozumí s cestováním po silnici spolu s výlety do lehčího terénu.
Motor:
Motor pro Goes dodává továrna
Aeon, která spolupracuje například i s výrobcem Polaris, který pod Aeonu bere například motory i na 50 ccm a 90 ccm.
Jednoválcový vzducháč o zdvihovém objemu 225 ccm se stará o pohon této mašiny a je bez debat dobrým řešením pro první potahání páčky. Do čtyřtaktu byl použit 22milimetrový karburátor
Kehini. Velkým překvapením je řešení řazení, namísto nožního řazení, tu máme variátor, který se ovládá pomocí páčky u pravé nohy. Variátorová převodovka má pouze tři polohy – jedna rychlost dopředu, neutrál, jedna rychlost dozadu.
Převodovka je přesná, vhodně odstupňovaná a pracuje se s ní velmi dobře. Po nastartování se
225S představila dospělejším zvukovým projevem. Motoru chybí výrazná výkonnostní špička, flexibilita motoru je pozastavena tím, že se jedná pouze o 225 ccm, motor není dravý, ale dá se říct, že v nižších a středních otáčkách má dostatek síly. Odezva na přidání plynu nedisponuje bleskovou odezvou, ale na šotolinové cestě si s motorem vrkám a hraji jako by se jednalo o silnější kubaturu,
do driftu se žene hned, ani na silnici se malá kompaktní čtyřkolka nenechává zahambit, i když to často vypadalo tak, že jsem páčku plynu držela na maximum. Motor navíc běží takřka bez vibrací, až na jemné chvění, které přechází do řídítek.
Jízda a ovladatelnost:
Řízení je příjemně ostré a velmi přímočaré, takže budete vždy vědět, co se pod vámi děje. Relativně úzký
podvozek je v silničním provozu rozverným parťákem, při driftnutí do zatáčky se musí vynaložit trochu síly a námahy tak aby všechna kola zůstala přilepená na silnici, jezdec musí víc vysednout spolu se zatlačením do řídítek, ale není se čeho bát nejedná se o silový trojboj.
Ne druhou stranu pro ty kteří rádi blbnou je dvoustovka docela slušně vyvážená a po bočních kolech se nechá vodit i v rychlejším tempu. Jakmile se dostávám na šotolinovou cestu je o zábavu postaráno, 225S prakticky
okamžitě reaguje na změny směru jízdy, točím se na místě, prdelí házím ze strany na stranu, ale tlumiče zaostávají. Jízda v terénu je očekávaně umírněnější, neočekávejte žádnou střelbu při které z 90 procent podovzek kopíruje terén. Brzdy jsou dostatečně výkonné. Co bych vytkla, je uložení zadní brzdového pedálu, který je
uložen příliš blízko motoru. Ani v teniskách jsem se na brzdu nemohla postavit tak abych měla stoprocentní pocit kontroly nad pedálem, chtělo by to páčku více vyosit směrem ven. Model je homologován pro dvě osoby, relativně dlouhé sedlo pojme dva mladé jezdce, u normálně vzrostlých jezdců bude novinka jako dobrý prostředek na přesun, ale pohodlí si jezdci moc neužijí.
Technické parametry:
- Typ motoru: čtyřtaktní jednoválec SOHC
- Obsah motoru: 195,8 cm³
- Vrtání a zdvih: 65x59 mm
- Kompresní poměr: 9,6:1
- Chlazení: vzduchem
- Starter: elektrický
- Zapalování: CDI
- Karburátor: Keihin
- Délka: 1730 mm
- Šířka: 1040 mm
- Výška: 1270 mm
- Světlá výška -
- Výška sedadla: 790 mm
- Suchá hmotnost: 186 kg
- Objem palivové nádrže: 8,1 litru
- Palivo: BA 95 Natural
- Přední brzdy: kotoučové hydraulické
- Zadní brzdy: kotoučové hydraulické
- Přední zavěšení a tlumení: dvojitá A-ramena, hydraulické tlumiče
- Zadní zavěšení a tlumení: kyvná vidlice, centrální hydraulický tlumič
- Přední pneumatiky: 21x7-10
- Zadní pneumatiky: 20x10-9
- Převodovka automat: CVT-variátor, L-N-R
- Pohon kol řetězem: 2x4
- Barvy: černá
- Homologace: pro 2 osoby
- Řidičský průkaz: skupina B