QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Goes 520 Max Forest EPS

Text: Ollie Roučková | Foto: Jiří Jevický | Datum: 05.05.2015 | Zobrazeno: 16516×

Goes 520 Max Forest EPS Goes 520 Max Forest EPS dostal standardní pohonnou jednotku s nejvyšším výkonem 24,1 kW při 7 000 ot/min a největším točivým momentem 36 Nm při 5 500 ot/min. Už v názvu vidíme EPS, které sebou přináší snadnou ovladatelnost, a nové pojetí budíků.


Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Kompletní fotogalerie

Tuto čtyřkolku již velmi dobře známe, model bez EPS jsme již otestovali, v našem testu se však jednalo o speciální edici, která byla velmi povedená barevnou kombinací, což u námi testované novinky s EPS chybí. Design se černému dlouhánovi opravdu moc nepovedl, chtělo to něco, co by ty nudné křivky roztříštilo, a to to nezachránilo ani nové protiskluzné sedlo.

Motor:

Pohonná jednotka s nejvyšším výkonem 24,1 kW při 7 000 ot/min a největším točivým momentem 36 Nm při 5 500 ot/min. představuje standardní pětistovkový obsah. Na poli užitkových 4kolek není žádným ořezávátkem, pro 4x4 zaměřené fanoušky nabídne 4taktní jednoválec o objemu motoru 493 ccm dostatek výkonu.
Kapalinou chlazený motor s karburátorem od Mikuni vyvine maximální rychlost do 89 km/h, což v terénu při vyjížďkách není až tak potřeba, ale na silnici právě naopak. Při rychlosti nad 80 km/h byla 4kolka stále klidná, netřásla se, jen už bylo cítit, že z ní víc nevyždímám.
Křivka výrazu motoru se při odpichu přiklonila do klidového režimu, drny za mnou opravdu nelétaly. Pochopitelně nelze čekat tak brutální výjezdy ze zatáček, jako třeba nabízí silnější brácha, ostatní atributy však zůstaly takřka zachovány. Ba je tu vlastně ještě něco jinak, karburátor přináší možnost úprav, které pětistovku oživí.

Podvozek:

4kolka se také pochlubí předním i zadním nezávislým zavěšením s dvojitými A rameny, z čehož jsou vrchní duralová. Podvozkově se tato 4kolka povedla, zejména při jízdě v drsnějším terénu a plné náloži (dvojice jezdců s kompletní foto/video výbavou).
Sériové nastavení mne velmi mile překvapilo - stačí si jen užívat jízdu a podvozek veškeré nerovnosti ve spolupráci s EPS řeší za vás. Snad jen při rychlejším nájezdu do nerovností podvozek mírně poodskakoval, tady by to chtělo zapracovat na nastavení (toto jsme ale nestihli). Komfort měkkého podvozku oceníte zejména při celodenním kodrcání s vlekem a při práci v lese.


Řídítka, sedlo, řazení:

Při zasednutí za řídítka Maxe EPS jsem měla pocit, jako bych seděla výš než na ostatních 4x4. Na řídítkách na vás nečeká nic jiného, než klasické obsazení všech uživatelských prvků. Brzdy, páčka plynu, startér, sytič, ovládání světel/blinkrů, přepínání 4x4, klakson, zrcátka. Novému protiskluzovému sedlu chybí nutná dávka kreativity, nudná šeď je však pohodlná a posez je velmi vzpřímený. Na okrajích sedla nenaleznete žádné ostré hranky. Robusní sedlo se při sundavání hravě odcvakne v zadní části. Po odejmutí dlouhého sedla nalezneme odkládací box, relátka, baterii. Displej je oproti minulému modelu zcela jiný, když pominu to že musím na displej sklánět hlavu (díky robustnímu sedlu a nižším řídítkům), je viditelnost na jednotlivé parametry velmi dobrá.

Jízda:

Dlouhé provedení sebou přináší větší nájezdové úhly, v užších lesních spletencích jsem musela najíždět na několikrát. Ohledně stability nemám výhrad, tady se dlouhán opět velmi dobře vyznamenal. Sice nečekejte brutální nástup motoru, ale když už se pětistovka rozhoupe, tak si svou konstantní rychlost drží kdekoli.
V pracovním zápřahu oceníte zpřevodování pomalé rychlosti. Místa je tu dost pro dva jezdce, oba dva mají dokonalý komfort a velmi mnoho místa na stupačkách. Tato 4kolka na povely řídítek poslouchá, aniž bych se jim musela obzvláště věnovat díky dobře fungujícímu EPS.
Co se týče uživatelského ovládání, všechny ovladače jsou na svém místě tak jak mají být i odkládací plochy pod sedlovou částí jsou dostatečně veliké. Jen by to chtělo nižší vybrání sedadla, aby jezdec viděl lépe na displej.

Závěrečné hodnocení

Klady
Cena
EPS
Podvozek
Dostatek místa pro dva
Protiskluzové sedlo
Zápory
Najížděcí úhly
Protiskluzové sedlo
Designe
Řadící páka

Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 2.67 Známkováno: 3x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Goes 520 Max»

Další články k modelu 520 Max

Goes 520 Max 4x4

14.12.2011, Redakční testy
Celkem dva nové modely přinese Goes na evropský trh - čistokrevně 4x4 střižený Max 650 společně s civilnějším Maxem 520 ...

Další články sekce Goes

Goes G400S

14.09.2016, Redakční testy
Vyzkoušeli jsme Goes 400S v poměrně pozoruhodném provedení. Tato sportka je standartně dodávána ve sportovní výbavě; od...

Goes G300S

16.08.2016, Redakční testy
Značka Goes přidala do nabídky dvě sportovně koncipované čtyřkolky pro opravdový sportovní zážitek. Čtyřkolka Goes 400S ...

Goes 100 Pro Shark

21.11.2013, Redakční testy
Dostala se nám do rukou další dětská čtyřkolka, jak jen otestovat malou čtyřkolku když už dosahujeme trochu větších para...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

CFMoto X625-A: Pan Vyladěný

20.06.2024, Redakční testy
Je to čtyři roky, co na trh přišel největší jednoválec od CFMota, model X625. Ten přebral žezlo od pětistovky a v loňské...

Linhai 650L EPS Promax 4x4: Nová vlajková loď

29.05.2024, Redakční testy
Rychlost, s jakou Číňané mění své modely, nás Evropany nepřestane udivovat. Přijde mi, že každý rok jezdíme k ASP Group,...

První jízda na třetí generaci dvouválcových Gladiatorů od CFMoto

01.05.2024, Redakční testy
Čínský výrobce představil kompletně přepracovanou vlajkovou loď Gladiator X1000, kterou v nabídce doprovází o něco r...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.45s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce