Prakticky v každém směru novinka zmohutněla a působí robustnějším dojmem. Líbí se mi ostřejší hrany přední části karosérie, kterým reflektuje i provedení zadní korby, která je propojená s
hydraulickou vzpěrou a namísto lomcování s těžkým nákladem stačí jen stisknout boční tlačítko. Ale o tom až později, nyní se vrátím k designu. Tentokrát Goes nesáhl po extravagantních sarapetičkách, ale vsadil na líbivou klasiku. Nebyl by to však Goes, kdyby si do klasiky nezakomponoval nějakou tu poladěnou fajnovku.
Motor:
Motor montovaný do UTX je naroubovaný z dílen
CF Moto. Goes sice uvádí, že se jedná o motor převzatý z
Goes 625i, ale schválně: není vám tento motor něčím nápadně podobný? Křížení se týká však jen motoru, chassis je už z trochu jiné továrny. Kultivovaný projev pohonné jednotky, stejně jako její pružnost ve středních otáčkách je dobrá jak za studena tak i za tepla. Při silničních přesunech se řidič ani spolujezdec netrápí přílišnými vibracemi, plexi odklání veškeré nápory větru a i bez helem se v UTX cítíme relativně v bezpečí.
Motor rozparádí vozítko nad
70 km v hodině, pak už síly uvadají a stroj ač by chtěl tak už nemá co víc nabídnout. V terénu má síly dostatek jak na tahání, převážení, ale i na nějaké to zablbnutí. Ohledně přístupnosti z pohled mechanika se tu jedná o víceboj ve kterém vyhraje ten šikovnější, nejedná se o nejnepřístupnější motor, ale ani se zde nejedná o snadný přístup.
Podvozek:
Podvozek novinky je nastaven spíše na pracovní jízdu. Díky tomu skvěle žehlí nerovnosti, výrazných
náklonů v zatáčkách se sem tam dočkáte, ale hravé a přímé řízení vás skoro vždy dostane z balanční hrany. Minimální přenos rázů do řízení je přijatelný, tím pádem mi sportovnější jízda nekladla odpor a dalo se i s pracantem slušně zadriftovat.
Pracák to je a bude - to mu nelze odepřít, do skoků jsem UTX nevysílala, proč taky, vždyť mám stále na paměti, že mám za zády korbu a pod zadkem čistého pracanta. Adekvátní osazení brzd je k danému segmentu ucházející.
Tužší brzdný pedál opravdu nemá progresivní charakter.
Křížení, roubování, párování:
V interiéru
Goes použil odolnější plasty, což výraznou měrou posunulo kvalitativní dojem z přístrojové desky dopředu. Chválit však nemohu přehlednost ukazatelů v kapličce přístrojové desky, tady mám výhradu k nevýraznému písmu na displeji. Jakmile zasvítí sluníčko ať dělám co dělám na displeji nevidím zhola nic. Sice mám přehled o stavu rychlosti, ale co dál… Většina ovladačů je dobře přístupná a funkční, vadí snad jen příliš vzdáleně uložená ruční brzda.
Ani za předpokladu, že bych mohla mít dvoumetrové ruce se přes ukurtování do sedadel k ručce nedostanu. Jedná se opravdu o
nepraktické uložení, které vyžaduje odepnutí se ze
čtyřbodových pásů a naklonění se k brzdě, nejednou se mi stalo, že jsem během testu zapomněla ruční brzdu zataženou, ukurtovala jsem se a poté se zase musela odpásávat a lovit brzdu. Ovládání kolebkového přepínání blinkrů je ve spojení s pracovním strojem korektní, ale snadno je zapomenete sepnuté. Kožený volant s chromovaným středem se netváří špatně.
Silnější stránkou nového UTX je prostorný interiér, je tu dostatek místa v oblasti hlavy cestujících
(UTX můžete bez problémů řídit bez helmy). A co plexi umístěné přes celou výšku kabiny? To mi během jízdy na silnici i v terénu nedělalo rotyku.
Střecha je taktéž dodávána v základní výbavě, dokonce se dá využít i na trhání třešní. Ale pozor ať si střechu neprošlápnete, našlapujte zlehka a s rozvahou. Když už jsme u našlapování, pozastavila bych se u nastupování, absence dveří je tu vyřešena zvýšenými trubkami. Toto oceníte především při rychlém naskakování a vyskakování z
UTX.
Korbička:
Plně flexibilní sklápěcí korbička schopná sklopit náklad o
hmotnosti až 300 kg sebou přináší v pracovním frmolu velké uplatnění. Sice mi vysouvání korbičky bez zatížení přišlo příliš pomalé, ale pak mi došlo, že se přece jen pohybuji v těžkotonážním pracovním portfoliu, ve kterém asi stěží sklopím růčo strůčo korbičku. Abych otestovala hydraulickou vzpěru, naskákali jsme tři na korbu a nechali se sklopit, a šlo to. Vzpěra plechovou korbičku sklopila raz dva. Sklopení korbičky odhaluje prostor tlumičů a zadní nápravy.
Shrnutí:
Přední zavěšení a tlumení: nezávislá dvojitá lichoběžníková ramena, tlumiče s nastavitelným předpětím. Zadní zavěšení a tlumení: nezávislá dvojitá lichoběžníková ramena, tlumiče s nastavitelným předpětím. Převodovka automat,
CVT-variátor, R-N-H-L. Pohon kol kardanem, 4x4 s uzávěrkou diferenciálu.
Barvy černá metalíza. Homologace pro 2 osoby. Řidičský průkaz skupina B…. To je vše ze statistik, v praxi se jedná o zajímavou variantu pracovního náčiní se kterým se ani ve volném čase nebudete nudit. Na ryby i lov do práce i pro kratší cesty je UTX
plně připravené. Až na displejové rozhraní, které je při denním světle těžko rozpoznatelné. 4bodové pásy spolu s vyšitými sedadly a koženým sedadlem dávají pracákovi nový rozměr. Řízení od terénu nepřenášelo rázy a takřka se á říct, že se jedná o hravé řízení, které nevyžaduje nadměrnou hrubší sílu. Jen je škoda, že si Goes nejde svou vlastní cestou a sem tam si něco převezme.
Co obsahuje sériák:
- elektrohydraulická sklopná zadní korba
- anatomické sedačky spolu se čtyřbodovými pásy
- alu kola 12"
- elektrický naviják (2000 LBS)
- dvoubarevný kožený volant
- tažné zařízení
- přední alu kryt s nápisem Goes
- čelní plexisklo
- plastová střecha….