Když už jsme u pneumatik, tak sem zapadají i disky. Ty kluci používají rozlišné. Daniel jezdí Hi –
Per disky, zato Michal zůstává věrný Goldspeed diskům. Něco málo o
Hi - Per: technici ve spolupráci s DuPont vyvinuli opravdu odolný kompozitní materiál z uhlíkových vláken, inovativní ráfky nám v roce 2012 představil
Lukáš Studený.
Něco málo o
Goldspeed: „
GOLDSPEEDy se staly během 4 let skutečným pojmem, jezdí na nich nejen evropská špička, ale díky distribučním partnerům v Americe a Asii i zdejší nadšenci.“ - Schurman BV.
Ráfky jsou vyvíjeny samotnými závodníky, v nabídce jsou tak ráfky pro ATV,UTV, Quad, v mnoha modifikacích a velikostech. Závodní produkty Goldspeed s novou technologií lehkých kol mění závodění v opravdový požitek, kterému můžete v jakémkoli prostředí maximálně důvěřovat.
- Oboje ráfky jsou k dostání ve všech barevných kombinacích, ve všech velikostech a se všemi límci u výhradního dovozce pro ČR - ZDE.
Video:
Hodnocení závodníků:
Kluci jak je to s ráfky, jaké jezdíte, jak se o ně staráte, co životnost a tak všeobecně?
„Ano, používám Hi - Per disky. Tyto disky nám doporučil David Tušl. Jsem s nimi po předchozích pokusech všech hliníkových disků různých značek tak spokojen, že už nikdy nevyměním. Jsou sice pracnější na údržbu a přezouvání, ale nikdy mě nenechaly v kaši a po 3 sezonách nejsou šišaté, tudíž použitelné na další sezonu. O disky se starám pečlivě, protože stojí strašné peníze. Po každém závodě překontroluji všechny šrouby a očistím je. Když přezouváme na novou gumu, kontrolujeme i těsnost, protože jsou kompletně rozebíratelné. Sada disků mě vydrží 5 sezon, ale to už jsem naznačil výše. U Hi-Per disků je potřeba neustálá kontrola šroubů a těsnosti ..... když se o ně člověk stará, jsou nesmrtelné. Snad jen po dvou sezonách vyměnit límečky, když jsou už moc omlácené.“
"
Značka Goldspeed vyrábí disky především pro sportovní čtyřkolky. Disky základní řady jsou pevnostně velice podobné originálním diskům čtyřkolek Yamaha, Kawasaki, Suzuki, Honda apod. a také jim jsou hodně podobné. Výrábějí se v černém a stříbrném provedení a jejich poměrem výkon/cena se stávají vhodnou alternativou nejen pro hobby jezdce. Velice časté využití maj ítaké např. v závodech supermoto. Dodávají se v rozměrech 10" pro přední kola, 8", 9" a také 10" pro zadní kola. Neposlední výhodou všech disků od Goldspeed jsou vždy 2 rozteče a díky tomu Vám budou pasovat na většinu značkových quadů. Zadní disky mají rozetče 4/110 (Suzuki, Honda, Kawasaki, KTM a další) a 4/115 (Yamaha). Přední disky jsou s roztečí 4/144 a 4/156 a to také stačí na osazení všech známých značek výrábějící sportky. Pokud si někdo koupí kola na svůj stroj a časem přesedlá na jinou značku, nebude tak muset řešit změnu rozteče a kola tak využívá dál."
"Tuto "roztečovou" výhodu má také vyšší řada disků určená především pro závodní tratě MX nebo crosscountry. Disky této řady jsou opatřeny šroubovacími lemy z vnější strany disku. Tento systém používájí i jiní výrobci disků jako např. Hiper, ITP, DWT a další. Nejen že s našroubovaným límcem dostává disk daleko vyšší pevnost, ale také při píchnuté pneu není problém doject závod až do konce bez zutí pneu. K zutí pneu u běžného disku s prázdnou gumou dojde v zápalu boje snadno a čtyřkolka se pak stává ještě hůře ovladatelnou. Lemy jsou nabízeny kovové a polymercarbonové. Na výběr je samozřejmě několik barev u obou materiálů. Proti zabránění vnikání bláta do disků se dají jednoduše vmáčknout plastové ucpávky. Poměrem výkon/cena patřídisky Goldspeed k těm nejlepším. Osobně jezdím závody typů offroadmaraton/crosscountry a tam si nemohu na disky nijak stěžovat. Letos pojedu jednu sadu disků už čtvrtým rokem."