Text: Matěj Oliva | Foto: Matěj Oliva | Video: Corvus | Zdroj: Quad Magazin | Datum: 27.02.2020 | Zobrazeno: 8214×
Naftové motory se ve čtyřkolkách nikdy masově neprosadily. Jsou těžké a bez přeplňování nemají valný výkon. Na druhou starnu v pracovních UTV je to naprosto logická volba a jako první to kdysi pochopil Polaris. Dnes už je pracovních náklaďáčků na trhu celá řada. Nejnovějším přírůstkem je Corvus - na první pohled bytelná mašina, která si na nic nehraje.
Pokud jste zatím o značce Corvus neslyšeli, nic si z toho nedělejte, já vlastně do doby, než se novinka začala chystat na český trh taky ne. Takže jen pro pořádek, Corvus se vyrábí ve Španělsku, má japonský motor a kanadský variátor. To vypadá na kombinaci, která by měla fungovat. K pohonu slouží úsporný naftový tříválec Yanmar bez přeplňování. Ten má točivý moment 52,1 Nm a to už ve 2400 otáčkách. To je u užitkového stroje klíčová vlastnost. Váha nenatankované mašiny je 764 kg, což je vzhledem k velikosti a pohonu celkem rozumná hodnota.
Musím říct, že na pracovní stroj i velmi slušně vypadá, nejen díky oranžové barvě. Corvus je dlouhý skoro tři a půl metru a široký 1650mm, což jsou rozměry za které se nemusí stydět ani auto. Díky tomu má prostornou korbu, která uveze 450 kg a vejde se na ní pohodlně paleta na šířku a ještě dost místa zbyde. Při vykládání pomáhá hydraulický píst. Praktická je klec, která chrání řidiče a spolujezdce před nákladem naloženým na korbě. Celkově je Corvus velmi bytelně zpracovaný, všechny součásti jsou poctivě naddimenzované a nebál bych se ho nasadit třeba i do stavebnictví.
Kromě korby je tu i spousta dalšího úložného prostoru, který je možné využít třeba na nářadí. Tři velké boxy jsou pod sedačkami, další dva na bocích pod korbou a velký prostor je i pod přední "kapotou". Kabina je samozřejmě spartnánská, ale najdete tu třeba nastavitelné sedačky. To je nicméně z komfortu asi tak všechno. Výhodou na druhou stranu je, že si tu můžete sednout klidně v kalhotech od bahna a pak kabinu prostě vyfoukáte vapkou. Přední sklo má stěrač a ostřikovač a samozřejmě nechybí střecha. Corvus disponuje i navijákem a tažným zařízením. To je celkem normální, ale zajímavější je tažné i vpředu.
Naftový tříválec přenáší svůj výkon přes variátor CV-tech primárně na zadní diferenciál. Tlačítky v kabině pak můžete zadek uzavřít, nebo k němu přiřadit ještě přední pohon. V sérii je stroj obutý na 14" kolech s hrubými pneumatikami, takže se nemusíte bát ani bahna.
Pokračování článku: Jízda, hodnocení
13.04.2024, Redakční testy
Značka Segway se začíná pěkně rozmachovat a na začátku listopadu v italském Miláně v rámci veletrhu EICMA představila da...
29.03.2024, Redakční testy
Přestože mám střechu a dveře, bahno od zubatých kol stejně lítá až na mě. Ani na chvíli si ale během svého řádění nevzpo...
23.06.2023, Redakční testy
Už rok a půl se po českých stráních prohání chytré pracovní UTV od CFMOTO. Proč chytré? Chlubí se dvěma motorovými režim...
První jízda na třetí generaci dvouválcových Gladia...
Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve...
TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.89s