Jednoválec o obsahu 420cc vám dává prostor k práci, ale novinka je osazena také vylepšeným
třístupňovým automatem, ten sebou nese snížení spotřeby spolu s lepším nástupem a pohodlnějším chodem například při tahání dřeva, kde častokrát klasické variátory dostávají opravdu zabrat, ale toto už od Hondy pár let známe.
Chloubou inženýrů je skutečnost, že sebou už řadu let nese obrovskou databázi znalostí z oblasti auto/moto průmyslu, díky tlačítkům umístěných na levé straně řídítek si jezdec může také
řadit sám, pokud dáváte přednost tomu aby si stroj převzal kontrolu, pak tu máme možnost zařazení
"Auto", tato volba umožní stroj dělat všechnu práci za vás. Honda Rancher se také dodává s nožní řadící pákou se kterou si můžete 4x4 korigovat takřka jako na motorce.
Honda jako vždy myslí na dokonalý podvozek, tady se udála celá řada změn, pro rok 2014 Rancher dostal úplně nový rám, přepracovanou zadní kyvnou vidlici, vepředu najdeme klasické zavěšení na dvojitých A-ramenech. No samozřejmě
Honda Rancher může být dodáván s posilovačem řízení.
V době kdy se ceny tlačí dolu zdá se být 420 ccm jako laciným parťákem, ale bude tomu tak i při opravdovém zátěžovém testu při pracovním nasazení? Bude se opravdu od tohoto stroje očekávat rvaní asfaltu a odhazování dlažebních kostek stovky metrů za sebe? Ani jedno ani druhé se od pracovního ATV neočekává, v podstatě se jedná o modelovou Hondí novinku roku 2014, kde si zatím skoro ze všech pohledů obstává velmi dobře. Motor je citlivý a velmi dobře vychovaný, neposkakuje, necuká a hlavně netahá za ruce. Podvozek provádí svou práci dobře. Suma sumárum Rancher nabízí slušný komfort, lehké ovládání i při sepnutí 4x4, posilovač řízení se přizpůsobuje jízdnímu režimu za pomocí elektroniky, ale co ta tuhá náprava?
Bude-li Honda dodávána na náš trh tak jak tomu je u konkurentních značek, to záleží jen na dealerech. Bohužel to zatím vypadá bledě se zahlcením našeho trhu s tímto modelem.