Kymco MXU 500 je největším vozidlem z třídy ATV v nabídce tchajwanského výrobce. Má rád jízdu nepřístupným terénem, stejně jako svižnější svezení a těžkou práci.
Design
Osoba odpovědná za design Kymco MXU 500 ví, jaká móda a trendy v současnosti panují na trhu s quady. Linie karoserie je doprovázena silnou čarou. Jemné křivky karoserie přecházejí v ostré zlomy. Vysoké blatníky zviditelňují elementy zavěšení a
dodávají quadu na bojovnosti. Kokpit s multifunkčním displejem a kontrolkami je pěkný a dodává řídícímu všechny informace potřebné k jízdě. Velké Kymco je rovněž vybaveno sadou světel a reflektorů, díky čemuž bylo vozidlo vpuštěno na veřejné komunikace. Bohužel se zapomnělo na jejich kryt. Použité trubky nijak světla nechrání a mohou být použity pouze jako praktický nosič.
Motor
Hnací jednotkou tchajwanského teréňáku je jednoválcový motor s obsahem 499 cm3. Vytváří sílu
36 koní při 6500 ot/min a
38 Nm při 5500 ot/min točivého momentu.
Podvozek a brzdy
U Kymco MXU 500 je za pohodlí během jízdy zodpovědné zavěšení v podobě samostatných,
dvojitých závěsů vpředu a závěsu vzadu. Za brzdný proces odpovídají hydraulické brzdy s kotouči vpředu i vzadu, které dobře zvládají jim svěřené úkoly.
Dojmy z jízdy
Jízda na Kymco MXU 500 v těžkém terénu
vyžaduje trochu cviku. Osoby, které mají často co do činění se zemědělskými malotraktory, budou potěšeny z toho, jak se po dolinách, pahorcích, močálech a podobných místech jezdí s „velkým Tchajwancem“. Zavěšení je
tvrdé a nepříliš komfortní, jízda terénem je proto spojena s únavným třesením. Poloha za řidítky také není moc pohodlná a je zároveň dost vysoká.
Zvyšuje se tím těžiště quadu a značně ztěžuje překonávání strmých náspů, při kterým může dojít k převrácení. Charakteristika motoru není příliš lineární, což je pravděpodobně daň za vyšší maximální výkon. Od jistých otáček motor dodává velkou dávku síly, díky tomu se chová téměř jako sportovní quad. Tento jev, zvaný často „efekt dvoutaktu“, se stává pro řidiče ještě více zřetelný při spuštění náhonu na obě osy. Tehdy je třeba dávat pozor, aby více než třísetkilogramová čtyřkolka neutekla pod svým jezdcem. Mínusem půllitrového Kymco je chybějící posilovač řízení. Manévr zatáčení nutí řidiče vyvinout velké množství síly a tím se dobrý „fun ride“ mění v těžší jízdu. Je třeba připomenout, že testovaný stroj je model 2008. Test letošního Kymca si můžete přečíst
zde.
Kvalita provedení a cena
Za největší čtyřkolku z rodiny Kymco zaplatíme v Polsku částku
25 900 zl (cca 160 000,-Kč). Získáme za to vozidlo přizpůsobené k jízdě v terénu, se kterým se díky homologaci můžeme pohybovat i po veřejných komunikacích. Všechny části tchajwanského quadu byly vyrobeny kvalitně a jsou dobře umístěny. Tlačítka a vypínače umístěné na řidítkách jsou rozmístěny tak, aby s jejich obsluhou neměly problém ani osoby s menšími dlaněmi a kratšími prsty.
Široké nášlapy dobře chrání chodidla řidiče před záludnostmi terénu a jejich vtažením pod kola. K celkovému štěstí chybí handbary, ale u těchto typů quadů nejsou ve standardní výbavě.
Několika slovy
Kymco MXU 500 je
silný a tvrdý, ale jeho největší předností je homologace pro silniční provoz. Osob, které by si chtěly na Kymco MXU zařádit v těžkém terénu, se asi nenajde mnoho, avšak hodně firem a institucí kupujících quady se rozhoduje pro
vozidla s homologací. Díky tomu jejich volba přirozeně padne na Kymco. Je to také vynikající quad pro každodenní použití např. na zahradě, kde otázky transportu, jízdní vlastnosti nebo pohodlí nemají větší význam. Hodně lidí rovněž určitě potěší
náklady na údržbu Kymca. Při srovnání cen náhradních dílů tchajwanského výrobce quadů s japonskými konkurenty připadne vítězství na stranu Kymca.