Továrna HSC sídlí na 625 akrech, jedná se o oddanou továrnu k výhradní výrobě Honda čtyřkolek, byla otevřena v roce 1998, montážní závod přidal výrobu motorů v roce 2000. HSC je jedním z 12 hlavních závodů v USA, a má schopnost produkovat 266,000 310,000 terénní vozidel a motorů ročně.
Brian Newman, prezident HSC:
"
Rád bych poděkoval všem našim spolupracovníkům, kteří nám pomohli dosáhnout tohoto významného milníku. Toto zařízení je jedinečné mezi všemi výrobnami Honda v USA, protože se věnuje výhradně výrobě čtyřkolek Honda, které se prodávají nejen u nás, v USA, ale i po celém světě. My jsme pyšní na tento milník. "
Historie značky Honda:
V roce 1967 požádala americká Honda výzkumně – vývojové oddělení Hondy v Japonsku o nový typ stroje, který by američtí prodejci mohli prodávat v prodejní pauze v zimním obdob
í. Inženýr Takeuchi byl vedoucí tohoto projektu, spolu s malou skupinou inženýrů. Výsledkem byl první stroj typu ATC (
All –terrain cycle), tříkolka
Honda US90. Její vývoj byl mimořádně zajímavý. Nejdříve se zkoušely různé dvou-, tří-, čtyř-, pěti-a dokonce šestikolové konfigurace, ale konstrukce se dvěma napevno spojenými zadními poháněnými koly a vpředu jedním řiditelným kolem dávala nejlepší kombinaci pro stroj, který měl jezdit sněhem, blátem a po kluzkém povrchu. Nejdříve zamontovali do nové terénní Hondy čtyřdobý jednoválcový motor o objemu
70 ccm, ale
velkým problémem byly pneumatiky, které měly zároveň nahradit pérování. Tehdy se nevyráběly žádné vhodné pneumatiky, pneumatiky volně dostupné na trhu neměly dobrou přilnavost v měkkém terénu jako je sníh, písek a bláto, motocyklové pneumatiky nepřicházely v úvahu. Americká
Honda však poslala Takeuchimu tehdejší nový americký vynález Amphi-Cat, šestikolový všudechod s 20palcovými balónovými nízkotlakými pneumatikami, a vhodné pneumatiky byly na světě, práce mohly pokračovat.
Takeuchi se dokonce pustil do vlastní konstrukce pneumatiky, skončil na 22palcových pneumatikách nahuštěných na 2,2 psi. Motor o objemu 70 ccm se však brzy ukázal jako příliš slabý pro jízdu ve sněhu a v blátě, a tak byl objem zvětšen na 90 ccm, se kterými měl motor výkon 7
koní. Potřebnou pružnost dodávala motoru dvourozsahová čtyřstupňová převodovka. V další fázi vývoje se postupně zvětšovaly rozměry tříkolky, plyn se začal ovládat palcem namísto otočné motocyklové rukojeti. Byl zvažován i zadní diferenciál, ale zadní tuhá náprava fungovala lépe, protože balónové pneumatiky vyvíjely malý tlak na měkký a
choulostivý terén, menší než lidská noha.
Oficiální představení nové terénní Hondy se konalo v Americe. Původně pojmenovaná US90, později však byl název změněn na ATC90. Honda ATC90 se tehdy prodávala za 595 dolarů, a tak na rychle rostoucím trhu se tříkolky Honda rychle uchytily, používané byly pro práci, volný čas a lov.
Kompletní historii naleznete v
katalogu 4kolek.