Can-am
Americký výrobce čtyřkolek přivezl do Kolína své dva modely –
Commander a Outladner, a oba se představily hned v několika specifikacích. Sportovní UTV v portfoliu Can-amu dlouho chyběly, toto místo nyní vyplní Commander, který svou nepřehlédnutelnou žlutou barvou v ve výstavní hale už zdálky svítil.
Commander má v objemových verzích 800 a 1000 ccm sílu celých 73, respektive
83 koní, což je v této kategorii absolutně největší hodnota.
Ze základní verze Commanderu 1000 vycházejí dvě modifikace. 1000XT nabízí k základní ocelové ochranné kleci navíc větší nárazník, naviják, 14 palcové ráfky, palubní desku ze tříkolky Spyder a kožený potah volantu.
Model 1000X se zase pyšní plně nastavitelnými tlumiči Fox, výraznými polepy kapoty, dvoubarevnými sedačkami a postranními sítěmi. Zatímco verze XT je k dispozici i u osmistovky, varianta X bude k mání jen v objemu 1000 ccm.
Polaris
Tato značka se na Intermotu prezentovala hlavně svým novým strojem
RZR 800, který bude od příštího roku na trhu v modelech RZR, RZR S a RZR 4. Základní model prošel úpravou přední masky která dostala, jak velí doba, ostřeji řezané rysy a působí tak agresivnějším dojmem než dosud. Palivová nádrž se, stejně jako zadní korba, zvětšila, a to znatelně. Nádrž nabobtnala o 30%, korba dokonce o 60 % původní velikosti. Těžiště stroje se posunulo níže, což přispěje k lepšímu chování čtyřkolky nejen v terénu. Pár koní navíc dostal motor o objemu 760 ccm a má jich tak nyní 55. Takové stádo už by mělo zajistit bleskovou akceleraci, kterou podpoří i volitelný systém AWD (All-Wheel Drive), nové tlumiče ZF Sachs a u modelu RZR S (sportovní verze) pláště
ITP 900 XCT místo dřívějších Maxxisů.
Model RZR 4, jak jeho název napovídá, je určen pro čtyři osoby, dostal navíc posilovač řízení EPS (Electronic Power Steering). Jak je na Razoru vidět, Polaris s vývojem nijak neotálí a nenechává se úspěšnými prodejními čísly ani pochvalnými výroky recenzentů ukolébat.
Razor ale není jediný model, který doznal velkých inovací. Dost se toho změnilo i v kategorii užitkových čtyřkolek Ranger. Nejen, že Ranger 800 má nově posilovač řízení, navíc přibyly tři nové verze. Jde o Ranger 500/400 EFI, RangerEV a Ranger Diesel. Tříbodové bezpečnostní pásy a záchytné boční sítě jsou společné všem modelům, stejně jako nezávislé zavěšení zadní nápravy a zvýšený zdvih, který zaručuje vyšší jízdní komfort.
Pětistovka se může pochlubit motorem o výkonu 32 koní, který dokáže Rangera rozpohybovat rychlostí až přes 80 km/h, čtyřstovka má pod kapotou jen o čtyři koně méně.
Zajímavý je
model EV s elektromotorem, který nabízí tichý chod a sílu 30 koní. Na jedno nabití by EV měl zvládnout urazit až 70 km, samozřejmě v závislosti na terénu, ale sám Polaris toto vozítko i díky jeho velké vyklápěcí korbě doporučuje jako pracovní nástroj například do lesa v chráněném území.
Naopak
dieselový Ranger produkuje o trochu více hluku a kouře než je obvyklé, hodí se proto třeba na stavbu, na pole nebo do těžkého terénu, kde může převážet díky velkému krouťáku svého motoru i opravdu těžké náklady. Jeho naftový motor YANMAR totiž dosahuje 90 % točivého momentu už při 1600 ot./min. a tak je jasné, že dieselový Ranger bude opravdovým malotraktorem.
A zapomenout nesmíme ani na Sportsman 800/500/400, který je nově postaven na menším podvozku s AWD, má vyšší zdvihy tlumičů a celkově větší světlou výšku. Sportsmanu teď také chybí typický box v přední části.
Kymco
Tchajwanská značka se v Kolíně předvedla se širokou škálou svých vozidel, z nichž kromě motorek tvoří významnou část také čtyřkolky. Na rok 2011 byly představeny nové modely v řadách UXV, MXU a Maxxer.
Pracovní čtyřkolka UXV 500i má kromě vstřikování viditelně inovovanou přední část s hranatějšími světly a mlhovkami na nárazníku. Novinkou je také nezávislé uložení zadní nápravy a o pár centimetrů delší zadní korba.
To
model MXU ve variantách 500i IRS, 450i a 400 nedoznal, co se designu týče, větších změn, má pouze (očekávané) hranatější přední světlomety a zadní světla v sobě nyní integrují i ukazatele změny směru jízdy. Na řidítkách však přibyl ovladač uzamykání pohonu a čtyřkolka tak může brázdit terén v režimech 4WD nebo 2WD. Přibyla též parkovací brzda, ukazatel hladiny paliva a větší kotoučové brzdy.
Ačkoliv tak Kymco nepřináší žádné převratné novinky, nezůstává svou produkcí za západními značkami nijak pozadu a stále s ní drží krok.