Devátá etapa pro všechny zúčastněné přinesla zvýšení limitů. Jezdci měli velmi málo času na rozhlížení krajinou, o památkách nemluvě, v této etapě pořadatelé přinesli opravdu náročnou trať, plnou toho nejostřejšího kamení. ČR posádky se probíjejí kupředu, zejména v kategoriích automobilů.
Speed company:
"Dnešní den je dlouhý přejezd 420kilometru a loučíme se s Marokem. Čeká nás přechod přes hranice do Mauretanie a tím i více méně konec signálu. Po včerejší rychlé etape kde jsme celkově přijeli do cíle sedmnáctí a celkové jsme druzí v autech... Mějte se, fanděte a sledujte spot."
Kamionservis offroad team:
"Zdravíme a zároveň omluva za odmlku. Nyní jsme v Hotelu Barbas. Asi poslední kontakt s Wi-Fi . Dnes nás čeká první noc a zítra první etapa v Mauretánii. Pokud to půjde ozveme se."
Wings Team Offroad:
"Bleskové info z bivaku: Pepa a Zdeněk z Agentura Říha, kterým zajišťujeme letos catering, jsou zakopaní někde v dunách. Jediná rada je přespat do rána a až se rozední, pokusit se vrátit zpět, protože jedou špatným směrem. Rozhodli se totiž objet duny zprava místo zleva a míří do ještě většího dunového pole. Podle polohy, kterou nám nahlásili satelitním telefonem, jsou takových 50 km od ideální trasy."Pavel "Včera závodníci jeli, aspoň dle mých zážitků z minulých let, nejhezčí etapu z celého závodu. 380 km po písčité cestě podél železnice, místy je písek hlubší, a kde je ho míň, jede se na vytočenou pětku a co to dá. Druhá část byla krátká, jen 50 km, ale jede se těžkým dunovým polem. Všichni to ale zvládli výborně a spokojeně dojeli do kempu.Pro doprovod to ale znamenalo únavný přejezd, dlouhý nekonečných 850 km.
V Mauretánii jsou pouze 4 asfaltové silnice, všechy hvězdicově vybíhající z hlavního města, takže ať jedete odkudkoli kamkoli, musíte přes Nouakchott. Nebo pískem a dunama, jako závodníci. Naštěstí je asfakt na africké poměry výborný. Během přesunu nás zasáhla písečná bouře, občas nebylo vidět dál, než pár metrů před sebe. Po příjezdu do kempu byl klid, ale když dojeli závodníci, začalo foukat taky. Při údržbě aut to bylo hodně nepříjemné. My jsme s Toníkem svařovali a vítr nám skoro "sfoukával plamen". Start závodu byl až po jedenácté hodině, takže si závodníci přispali.
Čekaly je dvě krátké, ale hodně rozdílné etapy. Pokud mě paměť neklame, první je kamenitá s velkým kaňonem a druhá plná velkých dun. (info po SS9 v 19:45) Všichni to zvládli na jedničku, pouze kamarádi z Agentura Říha jsou ještě někde na trati a ne v kempu. Jelo se stejně jako loni, jen byl dnes po té písečné bouři opar, takže nebudou tak krásné fotky ze skalisek.
Druhá část etapy byla zkrácena taktéž kvůli včerejší bouři, pořadatel se bál, že některé části budou zaváté."