U ATV pneumatik jsou profily a šířky pneumatiky víceméně všude stejné a velká, nebo široká kola jsou spíš otázkou designu. Pneumatiky se tedy liší především
vzorkem a použitou směsí. Opět ale záleží především na terénu, ve kterém se bude jezdit. Vzhledem k
zaměření ATV do těžkého terénu s bahnitým povrchem je zde výběr podstatně jednodušší. Když opět pomineme extrémy, jako pneumatiky na led, pneumatiky pro
UTV a na silnici, zbývají nám vpodstatě tři typy pneumatiky.
Bahno a těžký terén
Zde se používají klasické pneumatiky s šípovitým vzorkem s velkým záběrem. Ale pozor, zásada „čím větší špunty, tím lepší trakce“
rozhodně neplatí. Roli opět hraje tvar, směs a umístění vzorku na pneumatice. Tyto pneumatiky mají zpravidla
zoufalé chování na silnici a udržet ve vyšších rychlostech ATV v přímém směru je vpodstatě nemožné a to
nemluvím o zatáčkách.
Tvrdý povrch - traťě
S rozvíjejícím se, dle mě trochu nešťastným trendem
závodení na pracovních čtyřkolkách, který je ale velice populární, což ukazuje například seriál offroadmaratonů musela přijít i
reakce výrobců pneumatik. Těm se podařilo vytvořit pneumatiky plnně nahrazující
sportovní vzorky používané na quady. Například ITP použila vzorek z
CC pneumatiky Holeshot a použila ho na pneumatice pro ATV.
Na závodech jí tak můžeme najít na Renegadech, Otlanderech, Thundercatech, Sportsmanech a dalších
extrémně výkonných strojích. Životnost pneumatiky je zde opět úměrná použití.
Reakreační jízda
Pro jezdce, kteří
nechtějí každý víkend přezouvat pneumatiky, protože
zrovna napršelo a bude bahno, a těch je asi nejvíce, jsou určeny pneumatiky s univerzálním vzorkem, který zvládne jízdu po
tvrdém povrchu, dokáže vás vyhrabat do nějakého kopce, čtyřkolku neutopíte a na silnici nezmizí vzorek po padesáti kilometrech. Tyto specifikace splňuje například
ITP Terra Cross, nebo Maxxis Bighorn. Nicméně je třeba mít neustále na paměti, že pneumatika, která zvládne vše zkrátka neexistuje a vše je otázkou menšího, či většího kompromisu.